Nachtmerries...

Wij zijn hier ten einde raad. We hebben nu al wekenlang nachtmerries bij ons dochtertje (bijna 3).



Ze gaat gewoon slapen, zonder problemen, en wordt met een uur huilend wakker. Als we naar haar toe gaan en wat zeggen of haar aanraken en anders neerleggen. Gaat het allemaal nog harder. We zijn zo’n 15-30 minuten per keer bezig. En dit 4-5 keer per avond en nacht.

's Ochtends is ze ondanks het weinige slapen om 6 uur weer klaarwakker.



Overdag gaat het nu breken. Ze huilt heel snel, om alles en nog wat. Begint te gapen aan het eind van de middag.



Wie heeft hier ervaring mee of heeft tips?



Bedankt.

Zegt ze ook dat ze eng droomt?

Jimmy heeft dat ook een tijdje gehad rond die leeftijd, nu trouwens weer maar dat komt door het overlijden van mijn schoonvader :cry: .

Ik heb toen samen met Jimmy een ‘dromen-kaart’ gemaakt.

Gewoon met mooi papier en versierd met stickers en tekeningen, volgens mij was het een blauwe met sterren. Die kaart legde hij onder zijn kussen en ‘zorgde’ ervoor dat hij fijn kon slapen.

Ik heb er een heel verhaal bij verteld, dat het zorgde voor fijne dromen enz. Hij was zwaar enthousiast met maken :lol:



Ook zijn we bewust na het verhaaltje wat langer om de kamer gebleven om een beetje over de dag te praten. Gewoon simpel even de dag doorlopen.



Dit alles hielp bij Jimmy goed. Misschien kun je het proberen?

:hug:

Misschien vind je mijn reactie raar én dat mag hoor ! :smiley:



Koop 100 gram gedroogde salie (verkrijgbaar in een reformwinkel),

doe een klein beetje (nog geen tiende van het zakje) in een klein vuurvast schoteltje.

Steek die aan en laat die opbranden in haar kamertje.

Doe dit overdag, de geur kan nogal overweldigend zijn.

Nadien ff verluchten…



Eventueel na enkele dagen nog eens herhalen en dan 1/week tot ze beter slaapt.



Salie zuivert energetisch ruimtes.

Toen ik jouw stukje las, dacht ik meteen hieraan…



liefs en heel veel succes !

Gerda

Mar27, dank je voor je antwoord.

Ze zegt niet dat ze droomt, als ik haar wakker heb dan zegt ze niet te weten wat er is. Ik denk zelf wel aan dromen omdat ze aan het praten is (lijkt of ze een hersenbloeding heeft zo onduidelijk, en blijft 3 woorden herhalen.)

Wij nemen de dag ook altijd door, proberen nog te fietsen of te wandelen voor we naar boven gaan.

Maar zo’n kaart is het proberen waard.



Gerda, hier hou ik helemaal van! :-*

Ik ga morgen gelijk op stap en ga het proberen.



Ik heb zo met ons meisje te doen. 4-5 keer per nacht zo’n aanval. We gaan tot nu toe dus elke keer naar haar toe. Maar op internet lees ik dat het beter is om haar er zelf uit te laten komen. Dat gaan we vanavond maar eens bekijken, of dat wil en hoe dat dan verder gaat.



Ik hou jullie op de hoogte.



Als er nog meer tips zijn…welkom.

Gerda, hier hou ik helemaal van!
Ik ga morgen gelijk op stap en ga het proberen.


Ik hoop echt dat het helpt !!!!
Ga me abonneren op jouw topic hier en kijk dan mee naar het result !
Misschien is het meer dan één keer nodig vooraleer je verbetering krijgt. Dat kan natuurlijk.
:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

:pray: voor een goede nachtrust voor Imke én jullie...

liefs
Gerda

Dank je wel Gerda.

Wat lief.



Je leest het zeker als ik weer wat meer weet.



Fijne avond.

En wij duimen ook voor een betere nacht.

Zo is het niet vol te houden meer na al die weken.

en… hoe is de voorbije nacht geweest ???



liefs

Gerda

Gerda,



Ik de vooravond haar niet gehoord.

Rond half 2 was het voor de eerste keer, heb har laten huilen, dat duurde ongeveer 10 minuten en toen riep ze me. Daarna na een half uur nog bij haar geweest en toen heeft ze geslapen tot half 7.

Heerlijk was dat.

Salie net gekocht, vanmiddag gebruiken op haar kamer.



Dank je voor de belangstelling. Ik laat morgen weer van me horen.



Fijne dag.

oh wat sneu idd…



Hier hielp salie idd, alleen hadden wij wierook voor goede nachtrust, zat ook salie in.

Gehaald bij de tuinen toen.

En dat scheelde al enorm.



Ook hebben wij toen bij echt heftige nachten een matras naast ons bed op de grond gelegd. Ze mocht dan niet IN ons bed, maar wel ernaast.

Dat was dan als wi ook al weer 2 nachten niet geslapen hadden.

Ze begon wel altijd in haar eigen bed. Maar in geval van…



Oh en wij hebben met Aniek samen een dromenvanger gekocht. Bij zo’n new age winkel.

De mevrouw waar ik hem eerst zelf wilde kopen, vroeg waarvoor het was en toen ik zei voor mijn dochter, was zij duidelijk… het hielp alleen als mijn dochter er zelf 1 uitzocht.



Hebben we gedaan en Aniek gelooft heilig dat die dromenvanger nare dromen wel toestaat, maar dat wanneer het te erg word, ze wel wakker zal worden zodat de vanger hem kan afvangen.



Sindsdien hebben we ons nachtrust voor het overgrote deel terug.

Ze heeft nu nog maar 1 x per 2 a 3 weken een keer een nachtmerrie.



Oh en de laatste tip… wij namen ook altijd de dag door, maar in de zin dat we vroegen “wat heb je allemaal gedaan vandaag?”

De tip die wij ook kregen was om heel duidelijk te vragen “wat vond je het leukste vandaag?” en daar tegenover ook “wat vond je het stomste vandaag?” nu komt er dan toch ook wel wat negatiefs uit en als ze het heeft gezegd, is het eruit en hoeft ze het niet in haar uppie te verwerken.



succes :-*

Dochter is nu naar de psz, dus de salie ga ik zo even doen op haar kamer. Ik ben heel erg benieuwd.



Vannacht was het vrij rustig. Half 1 roepen. Van 3-4 roepen, een aantal keer geweest. En ook van 6-7 een aantal keer geweest.



Geen nachtmerrie gelukkig, maar zo ook slopend.

Ga vandaag ook een lampje op een tijdschakelaar doen, die wil ik aan laten gaan als ze mag roepen. Kijken of dit ook nog wat oplevert.



Dag doornemen doen we ook wel. Ik vertel haar wat we allemaal hebben gedaan en zij vult aan. Op de vraag: wat was leuk? Komt altijd als antwoord ALLES.

En wat was niet leuk? WEET IK NIET.



Jullie horen weer.

Gistermiddag de salie verbrand.



Vannacht 2x huilend wakker, ben stil naast haar gaan zitten en ze werd toen snel weer stil.



Ook een lamp op schakelaar geplaatst en haar gezegd niet te roepen tot de lamp aan was. ´s Nachts niet gelukt, ´s ochtends deed ze haar best. Veel gezucht en gesteun.



Speelt u misschien ook mee dat ze nog wat verkouden is.



Vannacht gaan we er weer voor. Morgen wilde ik het verbranden van de salie herhalen.

:pray: :pray: :pray:



lijkt het zo of is het al een beetje beter dan de voorbije weken?

Goh, ik hoop het zo voor jullie !



fijne zondag !

liefs

Gerda

ps: mijn pb’tje toch nog gehad ? :think:

Gerda, je pb gehad hoor.



Het is zeker wat beter. Nadeel is alleen bij Imke, dat het dan een paar dagen beter gaat en dan is het weer mis.

Ga vandaag of morgen de salie nog een keer doen. En zal je zinnetje erbij gebruiken.



Vannacht 1 keer wakker en vanmorgen vroeg wakker.



Je hoort wel weer.



Fijne zondag.

En…???



ik hoop dat Imke intussen 's nachts slaapt als een roosje

(en jullie dus ook :wink: !).



:pray:



liefs

Gerda

Gerda,



Helaas je :pray: helpt niet.



Gisteren weer salie verbrand.

Vannacht weer zeer geregeld wakker. Geen nachtmerries, dus dat is zeker verbeterd. Maar wel steeds huilend wakker en ook vroeg wakker (half 6) waarna ze wakker blijft.



We gaan weer voor een volgende nacht.



Groetjes Esther

En… slaapt Imke intussen al wat beter???

:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:



liefs

Gerda

Hoi Gerda



Het gaat hier helaas niet goed. De nachtmerries zijn er weer. En ze is verder heel vee wakker.



Salie een aantal keer gedaan inmiddels.



Ik heb geen idee meer.



Liefs Esther

ach meis,

ik had er echt goede hoop op ! :?



heb ook geen ideeën meer… als ik het gevoel heb dat ik kan helpen, kom ik zeker schrijven of via pb…

ga mijn licht eens opsteken voor je…



liefs

Gerda

Dank je Gerda.



Als je nog iets weet of hoort…zou het heel fijn zijn.



Liefs Esther

Het is misschien een raar verhaal, maar onze dochter heeft ook een tijd erg slecht geslapen. Ging overstuur naar bed en werd een paar keer overstuur wakker 's nachts.

Ik heb toen aan een heldervoelende gevraagd waarom ze zo slecht sliep. Zij vertelde me dat er iemand op haar slaapkamer was (waarschijnlijk een opa) en ze moest in zichzelf zeggen dat hij weg moest gaan, omdat zij moest slapen.

Sindsdien zeggen wij tegen haar voor het slapen gaan: Vraag je of iedereen weggaat? Want Annemieke moet slapen. En het helpt!

We doen dit sinds juni en tegenwoordig hoeven we het eigenlijk niet meer te zeggen.

Ik heb geen idee of je hier wat aan hebt, maar het is het proberen waard. Kleine kinderen voelen/zien zoveel meer dan wij.



Hopelijk kunnen jullie snel weer genieten van je nachtrust.

Groetjes,

Heleen