Nachtmerries...

Heleen:



Dank je voor je reactie.

Ik vind het zeker geen raar verhaal. Ik kan alleen de stappen niet met Imke nemen.

Ze heeft een vorm van autisme en als ik haar vertel dit te doen zal ze ontzettend bang worden.

Ik zal het zelf eens een tijdje proberen als ik haar naar bed breng, misschien dat het dan ook werkt.



De nachtrust hopen we zeker binnenkort weer eens te krijgen.



Groetjes Esther

O, dat wist ik niet. Dan is het inderdaad niet zo’n goed idee, het moet natuurlijk wel beter worden en niet slechter.

Heb je trouwens ook al geprobeerd om de hele nacht een lampje aan te laten? Weet even niet meer of dat er al tussen stond.

Meer kan ik helaas ook niet voor je bedenken.



:-* Heleen

Ook het lampje brand de hele nacht.



Vannacht een betere nacht. Ze kwam om 5 uur en om 7 uur weer.

Heerlijk.

hoi hoi,



Ik wens jouw lieve Imke een heel gelukkige verjaardag toe !

Van harte gefeliciteerd met je kleine/grote dame !

Geniet van deze zonnige dag (hier in België schijnt het zonnetje toch :wink: ).



Ik hoop dat ze haar nieuwe levensjaar mag inzetten met 's nachts goed slapen !!! :pray:

Met andere woorden: hoe gaat het nu 's nachts???



liefs

Gerda

Oh Gerda, wat lief van je.

Helaas hier geen zonnetje.



Hier hebben we net 2 nachten doorgeslapen. We hebben een lampje op haar kamer die om 7 uur aangaat. En we hebben nu de afspraak dat ze alleen mag roepen als de lamp aan is. Als hij uit is moet ze slapen.

En dat is gelukt nu voor 2 nachten.



Nachtmerries zijn wel weg, dat is nu een weekje ongeveer. Maar de nachten daarna kwam ze nog wel geregeld. Roepend of huilend.

Ik hoop dat we de goede weg ingegaan zijn.



Nogmaals dank je wel. Voor de felicitaties en voor je hulp.

De salie staat nog wel in de kast voor eventueel de toekomst.

:clap: :clap: :clap: voor Imke!!!

Het begin IS er en dat is het belangrijkste. Dat het negatieve doorbroken is… :thumbup:



(graag gedaan hoor :-* )



liefs

Gerda

en … hoe gaat het met de schone slaapster??? :pray: :pray: :pray:



liefs

gerda

Gerda, wat lief dat je nog aan ons denkt.



Het slapen blijft wisselend. Al zijn de nachtmerries zo goed als verdwenen. Van de week toevallig nog 1.

Merken ook wel aan haar dat het er vaak mee te maken heeft dat ze dan ziek aan het worden is.



Slapen met de lamp gaat perfect. Ze weet dat ze pas mag roepen als hij aan gaat. Anders moet ze stil zijn. En 8 van de 10 nachten gebeurd dat ook wel.



De salie staat nog wel in de kast om te gebruiken als de nachtmerries weer toe gaan nemen.



Dank je wel.

Liefs ESther

Hier nog zo’n kindje met nachtmerries, ik moet zeggen dat het (iets) minder lijkt na het aanlaten van het lampje EN het weghalen van het hemeltje (hoe heet zo’n ding nou :evil: ik kom er niet op), en wat ik nu altijd doe als ik naar bed ga, dan geef ik haar een kus en zeg dat alles goed is, dat ik veel van haar hou en dat ze leuke dingen moet dromen.



Helaas geen garantie voor goeie nachtrust, maar het is er wel wat beter op geworden. Ze komt nu zelf ook weer wat aan haar slaap toe (tot 8 uur meestal), want ze was echt zoooo moe! En ik had natuurlijk ook wallen van hier tot Tokio… :?



Sterkte!

hoe gaat het met jullie nachtrust intussen???

je kwam (samen met Imke natuurlijk) ineens door mijn gedachten geflitst.

Dus wou ff horen…



liefs

Gerda

Goh, ik open net een topic met precies hetzelfde probleem met onze dochter. Ik zeg niet hardop dat “iedereen” weg moet gaan, maar zeg in mijn hoofd: willen degene die niet in liefde komen weggaan?



Maar dat helpt hier ook niet meer.