Nachtflessen/doorslapen

Ons mannetje slaapt vanaf 3 maanden niet meer door. En komt iedere nacht 3/4 uur na de vorige voeding, kortom 2 flessen snachts, aangezien hij inmiddels toch maar op 3 flessen hoort te zitten per dag is dat op de nacht erbij toch echt te veel, daarnaast komt dat een half jaar gebroken nachten beetje begint op te breken :doh:



We hebben gerpobeert de “laatste” fles die van 20.00 uur te vervangen met de goede nacht fles, maar helaas maakt het geen verschil, 4 uur later is meneer wakker voor de volgende voeding.

Daarnaast geprobeert ipv voeding snachts een fles water aan te bieden maar die weigert ie, kan komen omdat ie water niet echt lekker vind en overdag ook niet echt drinkt :doh:



Aangezien dat allemaal niet werkt en wij geen idee meer hadden wat we moesten doen heb ik t CB advies gevraagd, ze adviseerde om niets meer te geven snachts en honger te laten leiden :shock: :cry:

Dus daar konden we ons niet in vinden :oops: Hij is dan zooo ontroostbaar en met niets stil te krijgen, nit met een pink en niet met een speen, maar die wil hj zowiezo nooit, dus zijn we wat anders aan t proberen namelijk de fv verdunnen, dus ipv 6 schepjes kreeg hij de eerste nacht 3 en afgelopen nacht 2 schepjes in de fles, hij doet er net zolang mee als met een normale fles, kortom na 4 uur wordt ie weer wakker voor de fles… Hopelijk drinkt ie uiteindelik zo weinig voeding dst t dus niet meer honger is snachts.



Maar wat nou eigenljk mijn vraag is, hij drinkt zijn fles nogal snel leeg, lees:5 tot 10 minuutjes, zelfs de goedenacht/papfles :shock:

Kan dat een reden zijn dat hij sneller honger krijgt? :think:



En anders iemand nog tips ideeen?

Help! :oops: :mrgreen:



Edit: nu heb ik mijn bericht geplaatst en vraag me af of die wel goed staat, zo niet mijn excuses :oops:

tja, misschien ben ik echt heel makkelijk… maar zal hij nu niet gewend zijn aan de nachtvoedingen? dat als je hem eens een week 's nachts niet geeft en laat huilen, dat hij dan doorkrijgt dat hij niets krijgt 's nachts, en dat hij dan niet meer wakker wordt 's nachts? :oops: :shifty:



je wilt hem niet laten hongerlijden, maar misschien is het niet echt honger… en is het een kwestie van even doorheen moeten?

Tja amy dat is nu inderdaad precies t advies van CB, maar dat lukt me/ons niet hoor :oops: Vind dat zo vreselijk als ik hem maar hoor huilen en huilen en niets doe :oops: :doh: Ik wou dat ik zo sterk was en dat kon, want t lijkt inderdaad meer gewoonte :doh:

ik zou ons meiske dus ook niet laten huilen.



ik geef dan wel bv maar ook soms nog 2x snachts, heb op het cb niets verteld daarover, want zij geven dan het advies laten huilen,

nou dat ga ik NIET doen.

met voeden ben ik binnen 10 minuten klaar en slapen we beide weer lekker,

met laten huilen huilt ons meisje wel een uur, en dan zijn we in het hele huis wakker en mama helemaal in de stress.



hier blijft ze het gewoon krijgen, het zal wel mamahonger zijn

en volgens mij kan dit met de fles ook gewoon.



en ja het breekt op een gegeven moment op.



maar hier hebben we sinds de geboorte van de oudste (bijna 6) nog geen 2 nachten achter elkaar door kunnen slapen.

maar ik blijf de hoop houden dat het ooit goed komt

Uhm knollie :shock: Bedankt voor dat beste uitzicht :shock: :mrgreen:

Jeetjr zeg zolang nog :hug: Pff knap hoor :-*



Nee he, sneu is dat he? Hier ook een mama in de stress als hij niet stil wordt :oops: Vooral op moment :oops:



Maar de tip van flesjes verdunne is ook van t CB en dat scheelt wel.



Maar fv en bv is heel anders, normaal , zoals bij jou, leg je meteen aan en stil, ik ben snachts dus minimaal 2 keer( alleen dus al voor de flessen, laat staan voor de nachtmerries waar ik ook weer eruit moet om te troosten :doh: ) wakker met een krijsende baby die niet stil te krijgen is en dan is 2 miniten wachten op een fles lang :shock: :wall: :oops:

Toen ik bv gaf had ik geen last van de nachtvoedingen, maar met de fles trek ik t gewoon niet :oops: En dat zal dus komen door t wachten met een huilende baby…

haha, volgens mij komt dat niet vaak voor hoor dat kinderen (alles 3) slechte slapers zijn.



de oudste was een huilbaby en als peuter heel veel last van nachtmerries



de middelste kwam gewoon snachts erg vaak.



en nu de laatste voed ik op verzoek en die laat ik dus niet huilen (wat ik bij de oudste 2 wel heb gedaan, op advies van cb :? :cry: )

en dit voelt veel beter, ondanks de gebroken nachten.



en met de fles weet ik eigenlijk niet goed hoe dat gaat snachts.



maar een volle papfles geven voor eht slapen heb je vast al geprobeerd.



en misschien dom of geloof je er niet in, maar heb je wel eens laten kijken naar wellen onder je huis. hierdoor kan een kind ook erg slecht slapen.

Ik gaf L.othar na de laatse avondfles nog een fles voor ik ging slapen… kon dan wel pas gaan slapen om 23u ofzo maar dat hielp wel om tot 6u te slapen… (weliswaar met onderbrekingen… tut geven bv…). Hij wordt dus wakker om 00u en om 4u?

Jeutjr knollie, balen zeg.

Wat goed dat je nu doet wat t beste voelt, doen we hier ook :inlove:

Maar gelukkig weet jr dat niet, ik helaas wel, had nog graag bv gegeven, maar t is gewoon te weinig en moest er op een begeven moment zowat ieder uur voeden, dat is nou ook niet echt handig :doh: :lol: En indd papfles doen we nu al standaard…



En wellen? Wat is dat? :oops:



Vicky, ja hij komt vanzelf al rond 12 uur voor de fles :lol: E indd rond 4 uur dan weer, t verschilt hoor per dag, soms eet hj pas vrij laat , half 10 en danschuift t lekker op… Maar dan is die gewoon niet moe geneog geweest om eerder in slaap te vallen :doh:

wellen: dat zijn wateraders die onder het huis doorlopen.

je kunt daar allerlei klachten van krijgen, zoals hoofdpijn, slecht slapen etc.



google maar eens op wateraders



moest eerst zelf ook zoeken haha, denk dat wellen de twentse benaming is.

Hoeveel zit er in de fles? Heb je al proberen meer te geven?

Ik zit maar mee te denken hoor…

Knollie nog nooit van gehoord :think: Maar weer wat geleerd :slight_smile:



Uhm hij krijgt altijd flessen van 200cc en dan om 8 uur de goede nacht. Maar hij drinkt soms maar 160 en meestal 195/200 dus met moeite leeg, hij alt ook altijd na de fles in slaap.



Ja vicky begrijp ik en vind ik ook hartstikke lief, want wie weet komen we zo wel tot iets wat voor hem werkt als er mensen meedenken :-*

Vannacht is heel raar gelopen, ik had T.im om 20.00/20.30 de goede nachtfles gegeven en ik pak hem op om naar zijn bedje te brengen, houd hem tegen me aan zodat ie lekker verder is slaap sukkelt en blub komt een hele golf aan avondeten en nachtfles eruit zetten :doh: :wall: T.im klaarwakker en helemaalonder de spuug, plus mama helemaal onder :sick:

Dus eerst maar weer wassen en toen was hij alweeer klaarwakker, maar ik wist dat hij ontzettend moe moest zijn dus is hij met papa op ons bed gaan liggen en na 10/15 min sliep hij gelukkig alweer, maarja inmiddels was zijn buikje aardig leeg en had hij die avondfles natuurlijk nog niet verwerkt, dus we hadden hem erg vroeg verwacht.



Maar uiteindelijk kwam hij pas om 1.30 toen dus weer een goede nachtfles en toen kwam hij tussendoor nog ergens voor t dromen en om half 6 heb ik hem uit zijn bed gehaald en bij ons gelegd want hij lag zonder dekentjes op zijn zij tegen de spijltjes te kreunen af en toe, en daar heeft hij tot half 8 doorgetukt :inlove:

Maar hij heeft dus eigenlijk verder geen extra flessen. Gehad vannacht :think: En zowiezo maar 1 fles :dance: Dus dat ging redelijk!

Maarja zo wil ik niet iedere avond :mrgreen:

Getsie zeg, heeft hij ook een speentje? misschien dat je daar mee wat kan rekken?

Want als ik het zo lees is het duidelijk een gewoonte geworden!

Maar de oplossing maar laten huilen zou ik ook niet kunnen hoor!



Je doet nu minder schepjes in een fles, maar als je nou ipv iedere x 180te geven naar 150cc gaan ? en dat zo afbouwen, en dan het allerlaatste dat je hem uit bed haalt troost knuffelt en weer terug legt?

Nee helaas speentje wil die niet, en zeker niet op momenten dat de fles aan de beurt is :doh:

Maar minder geven is misschien ook nog wel een goed idee… :think:

Dat wegleggen als hij wakker is is helaas ook nog geen succes geweest :oops: :doh: Dus of dat gaat werken is ook nog maar beetje uitrpoberen …

Oke, naja je zou het kunnen proberen ja toch :slight_smile:



en ik merk, hoe relaxeder ik ben, hoe makkelijker M. word :wink:

Al is dat wel heel moeilijk, snachts…

met avondvoeding bedoelen jullie groenten?



in belgie geven we dit smiddags om de reden dat dit lichter verteerbaar is…

In Nederland is het zo anders…



L zijn ritme is nu:



7u fles (240ml)

11u groentepap

15u fruitpap

19u fles (240ml)



vorige week had hij om 23u nog een fles, maar had de indruk dat hij daar meer last mee had, voor zijn maagje denk ik dan… hij krijgt nu geen late meer en slaapt door (de eerste nachten sinds 9mnd)! (misschien een keer om 4u tut geven)

Tim zal wel misschien geconditioneerd zijn om als hij wakker is te eten, maar hij zou niet steeds wakker mogen worden… misschien daar de reden voor zoeken (behalve dat hij honger heeft denk ik dan)… snap je?

MM we hebben gisteren al 140+2 schepjes geprobeerd, helaas zat zijn neusje zo dicht dat hij t er meteen weer uit spuugde :cry: Dat icm dat hij om 8 uur 130 goedenacht dronk plus rond 10 uur nog 170 melk had je verwacht dat hij snel weer honger zou hebben, maar :dance: Ondanks t spugen (was overigens om 3 uur snachts) bleef hij doorslapen na t spugen en deed dat vervolgens tot 7.15 :shock: :dance: :inlove:

Maar das nog steeds 2 flesssen :mrgreen: :doh: Hopeljk vannacht beter, hj heef tnu om 8 uur 200 goede nacht op en is meteen in slaap gevallen, volgende fles wordt weer 140+2 en dan hopelijk snel afbouwen met minder en uiteindelijk miss wel niets? :pray:



Ja vicky inderdaad, dat verschilt heel erg met hier en bij jullie.

T.im krijgt nu dit schema:

7.00 pap

10.00 fruit

12.00-13.00 boterham en fles zoveel als die op kan, max 200

16.00 fles 200

18.00 groentehap plus ongv 100-150 toetje

20.00 goedenacht fles 200



en dan wat hij denkt extra nodig te hebben :doh:

Maar dit schema is ook nieuw, gekregen van CB als leidraad, mdat wij te weinig flesjes overdag gaven, hadden we namelijk afgebouwd omdat hij anders per dag te veel kreeg omdat hij natuurlijk nog 2 snachts drinkt :shock: :doh: :wall: Maar aangezien we die nu behoorlijk afbouwen en verdunnen zijn we dat schema gaan proberen.



Dat laatste begrijp ik wel, heb ik ook aan gedacht maar niet iedere keer als hij wakker wordt will hij eten… :think: Soms kan ik hem troosten en soms laat ik hem dan ook nog bj ons slapen en dat doet ie dan 2 uurtjes en dan komt ie echt voor de fles, dus twijfel er beetje aan :think:

Update: vancht geen fles gehad :shock:

Hij heeft van 8 tot 8 geen eten gehad :dance: :dance:

Ook geslapen, wel werd hij om 12 uur wakker en heb ik hem bij ons in bed genomen, met speentje liggdn knutselen en dat heeft uiteindelijk gewerkt, toen werd ie nog 1 keer wakker en heb dat weer geprobeerd en werkte t weer :dance: Om 7.30 werd ie helemaal wakker :thumbup: :inlove:



Kortom de eerste keer dat hij zolang achter elkaar slaapt en zolang tussen de voedingen laat :thumbup: :inlove:

Ik vrees dan wel voor komende nacht :oops: :lol: :lol:

Die zal wel niet zo lekker lopen :lol: Maarja :pray:



Bedankt voor de tips want misschien heeft dat ervoor gezorgd dat hij t zo deed vanacht. Hij heeft t duidelijk niet nodig om snachts te eten! :shifty:

hier og eentje die soms nog wel twee nachtflessen krijgt. Jammer dan. Het is nu wel aangewend, maar ivm zijn zeer slechte groeien, mag het nog gewoon. Dus, doe ik nog gewoon door.