Nachtflessen/doorslapen

Oh konijn wat vervelend zeg dat ie zo slecht groeit :hug:

T is niet een allergie ofzo die daarvoor zorgt?



Hier een volle beeb die goed groeit en dus echt niet snachts nodig heeft :mrgreen: :lol:

Konijn, is dan wel nodig he…



Mama Chantal, jullie beebjes krijgen zoveel eten! :slight_smile:



bravo voor Tim en zijn mama! :clap: , tuurlijk vannacht nog zo een nacht! :thumbup:

Haha. Ja he :shock: Maar ik denk dat ze hier kleinere hoeveelheden krijgen verdeelt over de dag? Weet niet hoeveel groente ne fruit ze bij jullie geven? Maar t verschil is bizar :mrgreen:



Thnx, ja laten we t hopen :angel: :pray: :-*

Wat super, hopen op meer van die nachten! :pray:



Haha, ja, ik verbaas me ook over jullie schema, vicky… daar redt J het echt niet op, volgens mij… :roll:

En hoe gaat het verder?



ff een vraagje: hoeveel is juist die groentehap en dat fruit?



hier is de groentehap: aardappelen, groenten en vlees/vis/ei, samen ongeveer 250g (in L zijn geval soms300g)

de fruitpap hier: een appel, een banaan en daaronder 2 koeken geplet

de flessen die hij drinkt zijn 240ml

Ja gaat redelijk, de tweede nacht zonder flesjes was een ramp, hij was erg boos op mama maar ik hield vol en heb hem door de nacht getrokken zonder flesjes, was wel kapot gisteren.

Afgelopen nacht ging t alweer wat beter en wederom zonder flesjes, dus die gaan we ook echt niet meer geven snachts :dance:

Wel neem ik hem bij ons in bed als hij de eerste keer (meestal rond 12 uur) wakker wordt en niet meer stil krijg in zijn bedje. Dus dat scheelt een hoop heen en weer geloop snachts als hij weer eens wakker wordt, maar geen idee of dat afgelopen nacht is geweest dat hij nog eens wakker is geworden :think: In ieder geval wel al om 6 uur wakker :shock: :zzz: Maar hij lag er ook vroeg in, half 8… :doh: Zo moe was hij gisteren, te korten middag dut van maar en half uurtje :shock: :doh:



Vicky volgens mij geven wij veeeeeel kleinere porties.

Wij maken van 2 bananen, 2 peertjes, en 2 appeltjes 6 fruithapjes van ongv 130/140 gram. En groente van ongv 150 gram, en als hij aan tafel mee eet heb ik totaal geen zicht op hoeveel die eet, tot hij genoeg ervan heeft of genoeg heeft gegeten :mrgreen: :inlove:

Dan snap ik die meer maaltijden… :smiley: , ik dacht al :wink:



iegnelijk is Tim dus op de goede weg, en mama ook :thumbup:



L.othar gaat ook rond die tijd slapen hoor, en dan krijgt hij vlak ervoor de laatste fles. En dat is vroeg wakker, maar als hij zo zonder fles kan, komt dat wel goed :thumbup:

Hoeveel krijgen jullie kindjes dan?

Tierr, zie 2 antwoorden hoger :smiley:

Ow, hehe.



Ja, das dan inderdaad iets meer.



Hier krijgt J één banaan als fruithap (of wat anders natuurlijk).

En 200 gram avondeten… met zo nu en dan nog een toetje erna.

En 's ochtends en 's avonds een papje van 180 ml + 6 + pap.

En 's middags een boterham en een fles van 150 + 5.

tja 1 of 2 stukken fruit, das het dubbel :wink:



hij heeft net 300g groentepap op :slight_smile: , dus hij heeft veel later terug honger…

in principe is meer maar kleinere voedingen gezonder he, ook voor ons… maar ja, das gewoonte…



maar we zijn off topic :wink:

T lijkt steeds beter te gaan :dance:

Afgelopen nacht wéér geen flesjes, plus dat hij pas vanaf 4 uur bij papa en mama in bed kwam verder slapen, ik kreeg hem om 12 uur wel stil in zijn eigen bedje, maar na 4 keer achter elkaar te hebben getroost :roll: :zzz: Vanaf 3.45 heb ik hem om 4 uur er maar uitgehaald en bij ons gelegd en heeft ie tot 7 uur nog geslapen, was wel om 6 uur al wat wakker maar kunnen rekken tot 7 :dance: :zzz: :zzz:

Mag ik vragen hoe jullie dat dan precies doen als hij bij jullie in bed slaapt? En slapen jullie dan zelf wel? (Ja, allicht beter dan als je er om de 10 minuten heen moet, dat snap ik…)

Hij slaapt dan tussen ons in, Tim ligt dan meer tussen de kussens. Ja ik slaap dan meer dan wanneer ik iedere 5 min. Mijn bed uit moet om te troosten, als hij dan huilt houdt ik hem vast en is die weer stil/rustig.



Pff vanacht was weer een ramp, hij was erg onrustig. Om 1.45 kreeg ik hem niet meer stil, maar vanaf dat moment moest ie mma aanraken, zat me te kriebelen/krabbelen met beide handjes(ja ik mest zijn armpjes tegenhouden anders zou die de speen eruit trekken, wat hem just rustig maakte) en als hij eindelijk leek te slapen en ik mijn arm weghaalde begon die weer onrustig naar me toe te draaien en mer zijn armpjes mij te zoeken :doh: :inlove: Erg schattig maar zoooo onhandig :doh: :lol:



Om 6 uur was hij ook klaarwakker, noundat trok ik niet dus heb manlief er uitgeschopt :angel: Kon ik tot 9/9.30 doorslapen :zzz:



Maarja helaas vanacht weer even een dipje maargoed, weer geen flesjes dus dat is weer gelukt :dance:

Pfff vreselijk zeg… :hug:

Ik weet nog wel hoe dat was toen J telkens zo’n buikpijn had en onrustig was van lucht… toen ging ik dus op een éénpersoonsbed dat tegen de muur staat liggen… J op het aankleedkussen en dan inpakken in dekentje, zodat ie er niet vanaf kon schuiven… en ik dus op die ontzettend kleine ruimte ernaast en dan continu speen vasthouden… wat een nachten waren dat.



Ben zoooo blij dat ik er nu vanaf ben, ik zou dat niet zo lang vol kunnen houden… :hug:



Vinden jullie het niet eng dat ie bij jullie in bed ligt? Ik vond dat ook een eng idee.



Nou, ik hoop dat het steeds beter gaat, meid…

chantal, wat fijn dat het nu beter gaat zeg! En Tim wilde dus 's nachts eten omdat jullie overdag de voedingen hadden afgebouwd :lol:



Goed dat je het meteen hebt doorgezet om geen flessen meer te geven 's nachts. Nu nog de nacht doortrekken en in zijn eigen bedje slapen. Al kan ik me voorstellen dat je hier ook al heel blij mee bent :inlove:

:mrgreen: Nee Tim die eet vanaf 3 maanden oud ineens weer snachts, dus gingen wij maand geleden inderdad overdag de voedign afbouwen omdat ie te veel kreeg :mrgreen: :lol: :doh: :wall:



En hebben t niet meteen doorgezet t onszelf, Tim liet 1 nachtje zien dat hij zond kan en dat motiveerde mama :oops: :mrgreen:



Ben hier inderdaad al heel blij mee dat we die flesjes niet meer hoeven te geven snachts al is t soms nog een aardig pittige nacht daardoor :zzz: