naar Frankrijk met 2 auto's?

Cell,



check ook even camping-frankrijk.nl…Aan de linker kant kun je zoeken op departement incl betrouwbare meningen per camping…Ook is er een forum met zeer vriendelijke forummers die antwoord geven op je vragen…



Wij gaan al jaren naar Frankrijk…Autorijden in Frankrijk vind ik gewoon heerlijk!! Sjoeven over de autowegen pas om de 100 klm weer een afrit hebben hebben, mooie vergezichten, heuveltje op heuveltje af, kortom ik vind het heerlijk!!! Op de borden worden alle Aires goed weer gegeven, vooral of ern speeltuintje etc bijzit en/of wc…Tankstationnen worden op de borde duidelijk weer gegeven of er wel of geen diesel beschikbaar is en over hoeveel klm de volgende is…



Als ik je een advies mag geven over een overnachtingshotel, wij boeken altijd bij de hotels van B&B…Super kamers, schoon vriendelijk personeel en heerlijk ontbijt! Inchekken kan met je CC en ze liggen bijna allemaal vlakbij de belangerijke snelwegen…



Verder is de Vendee ook niet zon zeker…In de Dordgone is het de laatste jaren in de zomer ook slecht weer geweest…Ardeche En de Drome en provance/middelandse zee gebied zijn echt de zonzekere bestimmingen…In de Drome is Solei de Fruite een geweldige camping en in de Ardeche zijn, Les Ranchisses en Domain de Gil echt aanraders! Ik ben echt fan van de ardeche! Spectaculaire omgevingen, veel te zien, veel te doen, mooie dorpjes…

Kortom gewoon doen! :mrgreen:

@Cell wrote:

Maar ik heb 2 kinderen meer dan jij mee te nemen en dus ook meer bagage… plus dat een stacaravan huren op een camping in het hoogseizoen ook wel meer kost dan een normale campingplaats…



We hebben nu bijvoorbeeld een kleine boerencamping gevonden in de ardeche waar het tarief onder de 23 euro blijft in het hoogseizoen.



Afschrijving heeft mijn man allemaal al meegenomen in de calculaties die nodig waren om uberhaupt nieuwe auto’s te kopen. dus die gaan we niet weer apart meenemen in de vakantieberekeningen.



In die calculaties zijn we uitgegaan van x aantal kilometers per jaar inclusief 3500 km per auto in de vakanties.



En Ryanair heb ik dus ergggggg slechte ervaringen mee.

We hebben familie in Ierland en wij en zij weigeren te vliegen met Ryanair… ze laten je bijvoorbeeld rustig extra dokken op het vliegveld als ze vinden dat je handbagage toch niet aan de eisen voldoet… kan je tegen dikke tarieven de boel alsnog inchecken.

De vent die eigenaar is is knetter en wilde zelfs vluchten gaan doen met “sta plaatsen”



En heb je al seatnumbers? Onze ervaring is dat ze het vliegtuig gewoon vol laten lopen en er geen seatnumbers worden toegekend… wie het eerst komt, het eerst maalt zeg maar.



Dan zie ik mezelf nog niet relaxed aankomen hoor…



Wat de 1 dus heel ontspannen reizen lijkt, vind de ander een gruwel.



En dan hebben we het nog niet gehad over mijn vliegangst… :shifty:


Dat zijn inderdaad genoeg redenen om het niet te doen. Ik dacht, laat de optie toch nog even de revue passeren.

Ik heb inmiddels al een aantal keer gevlogen met Ryan air, zowel met kinderen als zonder, en heb er goede ervaringen mee. Ik weet dat ze inderdaad streng zijn wat betreft handbagage, maar ik neem daarom ook geen risico’s. En wat betreft seatnummers, vorig jaar vond ik dat inderdaad wel een minpuntje, terwijl wij bij het vliegtuig de buggy in stonden te klappen ging iedereen naar binnen, toch konden we nog 3 stoelen op een rij krijgen, maar dit jaar geen nood, ik heb voor ons allemaal priority boarding geboekt, voor 15 euro mag je dan als eerste het vliegtuig in.

Succes met verder uitvogelen.

Wij zijn ook net terug uit Frankrijk, de Dordogne. Was een lekkere vakantie maar inderdaad half zon half regen. Het blijft wel gewoon Europa, de ‘lijn onder Lyon’ moet je volgens mij tegenwoordig nog een paar honderd kilometer lager leggen :wink:

Europa is voor ons dus niet zonzeker, waar je ook heen gaat. Wij gaan naar Turkije als we zonzeker willen zijn, maar daar had ik met deze kleine meid nog geen zin in.



Tolpoorten is echt erg makkelijk, aparte poorten voor de passen van de Fransen staan met grote ‘T’ aangegeven en meestal helemaal links. Als je in het midden blijft, heb je geen problemen. Hier ook betaald met Rabo creditkaart (is Mastercard).



Rijden in Frankrijk is echt niet veel moeilijker dan ergens anders, alleen vind ik soms de kruispunten niet echt lekker overzichtelijk :? Maar gewoon goed kijken, dan kom je er wel.