Ik ga volgende week naar een concert, en ben dus de hele middag en avond weg…
Hoe ga ik dit doen met mijn bv?
Ik ben niet van plan om daar te gaan kolven, zou dit goed gaan?
Ik heb na een nacht van 7 uur ook geen stuwing…
Wat denken jullie?
@nana wrote:
Ik ga volgende week naar een concert, en ben dus de hele middag en avond weg…
Hoe ga ik dit doen met mijn bv?
Ik ben niet van plan om daar te gaan kolven, zou dit goed gaan?
Ik heb na een nacht van 7 uur ook geen stuwing…
Wat denken jullie?
hetzelfde als in je andere topic: ik denk dat je dat zo jong nog niet kunt doen omdat je productie daar nog niet stabiel genoeg voor is. De kans dat het invloed heeft op je productie is denk ik behoorlijk aanwezig (+ dat ik denk dat je na een hele middag en avond echt wel borsten hebt die op springen staan. Kolf zelf sinds kort ook niet meer op werk (8 uur), weinig last van stuwing (alleen eerste keren), maar dit weekend ook middag-avond weggeweest, geen gelegenheid tot kolven, nou ik ben bij thuiskomst meteen met lekkende borsten naar boven gerend om dochter wakker te maken en aan te leggen, kon niet wachten!)
Ik zou dus echt wel een kolf meenemen, en toch zeker 1 keer ergens proberen te kolven, en zo jong misschien eigenlijk liever 2 keer.
Tja, dan weet ik gewoon niet zo goed wat ik wil… lastige situatie…
is er geen mogelijkheid om alleen in de avond weg te gaan? Of is het concert zover weg dat je zowel middag als avond ervoor weg bent?
Het is natuurlijk een afweging die je zelf moet maken, ik zou zelf iig niet willen dat de bv misschien op de fles gaat, alleen maar vanwege een concert. Het is even flink investeren, maar je (kindje) krijgt er wel een hele hoop voor terug.
Het concert is om 15.30u, we moeten wel 2 uur van te voren weg, dus kan dan nog eventueel kolven of voeden, tja en voordat je er dan eens weer bent, zal wel 22.00u kunnen worden.
Je zou voor de zekerheid de kolf mee kunnen nemen. Als je borsten gaan lekken ff de ergste druk eraf kolven. Of op de wc met de hand in een doek.
Ik vind het ook belangrijk dat je zelf een avondje weg kunt. Je bent meer dan alleen een voedende mama!
@Ikke31 wrote:
Ik vind het ook belangrijk dat je zelf een avondje weg kunt. Je bent meer dan alleen een voedende mama!
hmm dat is natuurlijk iets dat elke moeder zelf moet beslissen, maar ik vind het echt niet teveel van jezelf vragen als je de eerste paar maanden na de geboorte niet twee dagdelen achter elkaar weg kunt zonder kind. Als je net een maand moeder bent, dan kun je imho best een concert laten schieten omdat je nu eenmaal een kindje hebt dat afhankelijk is van jouw melk.
Tuurlijk ben je meer dan een voedende mama, maar in het begin is het verzorgen van een baby gewoon een heel intensieve taak.
Maar wat zijn die paar maanden (want daarna is het al echt wat makkelijker om een dag weg te gaan) nou op een mensenleven? Heb soms het idee dat mensen wel heel erg graag meteen weer het leven willen leiden dat ze zonder kind leidde.
Maar goed, ik hecht nogal waarde aan borstvoeding, en ik vind het dus ook geen punt om daar de eerste maanden een boel voor aan de kant te schuiven. Er is licht aan het eind van de tunnel: leuke dingen doen die gewoon alléén jij leuk vindt, dat komt echt wel weer!
Nou sorry dat vind ik nogal dramatisch, er is licht aan het eind van de tunnel… ik zie mijn kinderen niet als een last, maar ik ben stapel gek op ze, ik heb er alles voor over.
Dit concert hebben we al lang geleden gepland met collega’s, ik vind het dus wel belangrijk om even een avondje voor jezelf te hebben, ik ga al nooit meer weg zonder kinderen, en dan is dit wel even belangrijk.
Ik krijg er juist energie van, om zo weer optimaal voor mijn kindjes te kunnen zorgen, ik kijk er gewoon naar uit.
Ik ben sinds de geboorte van onze kindertjes altijd bij huis, en vind dit ook écht geen probleem, heerlijk juist om voor mijn kinderen te zorgen, maar een keer tijd maken voor jezelf is naar mening wel belangrijk, ik heb het tenminste wel nodig.
@nana wrote:
Nou sorry dat vind ik nogal dramatisch, er is licht aan het eind van de tunnel… ik zie mijn kinderen niet als een last, maar ik ben stapel gek op ze, ik heb er alles voor over.
nee hoor, jij ziet het dramatischer dan ik. Er hoorde nog een knipoog achter misschien. Ik bedoelde maar te zeggen; als je die eerste maanden even niet toekomt aan dingen voor jezelf, is dat toch niet zo’n ramp, want daarna komen die mogelijkheden echt wel weer. Een keer tijd maken voor jezelf Ãs inderdaad heel belangrijk, maar ik persoonlijk vind dat dus niet thuishoren in de periode vlak na een bevalling. Dan heb ik als moeder even andere prioriteiten. Aan jezelf denken komt daarna wel weer.
Maar zoals ik al zei: dat is iets wat je zelf moet bepalen. En zo te lezen ervaar jij het heel anders.
kun je niet een handkolf meenemen en de druk eraf kolven gewoon in een wc daar.
je hoeft toch geen hele fles te kolven om de productie op peil te houden
Het is toch ook niet zo dat je elke dag weg bent. En als haar papa bij haar is is het toch ook goed? Ik zit bijv bij een harmonie orkest, vind het fijn om daar weer naar toe te gaan nu. Vorige week voor het eerst geweest. Miste mijn meisje wel, maar ze was bij haar papa en heeft kunstvoeding gekregen.
Voelde voor ons alle3 goed.
Ik ben dol op mijn meisje, maar vind het ook belangrijk om iets voor mezelf te hebben, ongeacht hoe oud of jong ze is.
Maar dat is voor iedereen anders en dat is ook prima!
Ik ben het met fiep eens, BV is in het begin investeren! en je hebt kans dat je doordat je dus twee dagdelen niks aan de bv doet, dat het gaat kelderen. Kan ook natuurlijk zijn dat er niks gebeurt is per persoon verschillend. Ik zou dan ook gewoon een kolf mee nemen en de voedingen die ze normaal drinkt afkolven, en mee nemen in een koeltasje. En de volgende dag geven mits het goed gekoeld en bewaard is.
En het of je meer bent dan alleen een voedende mama is voor iedereen verschillend natuurlijk Daar ga ik niet mijn mening over geven
ga je met de auto, of niet?
Toen Jayden geloof ik 2 maanden was, ben ik naar concert van dhr Borsato geweest :lol: Van Spijkenisse naar Antwerpen. Daar aangekomen eerst gekolfd in de auto :lol: en geloof na het concert in de auto weer gekolfd
@Amy82 wrote:
ga je met de auto, of niet?
Toen Jayden geloof ik 2 maanden was, ben ik naar concert van dhr Borsato geweest :lol: Van Spijkenisse naar Antwerpen. Daar aangekomen eerst gekolfd in de auto :lol: en geloof na het concert in de auto weer gekolfd
Zo zou ik het denk ik ook gedaan hebben ja!
zou het zelf met die leeftijd nog niet doen voor de produktie.
En als je al gaat zou ik toch echt een kolf meenemen. In de auto is idd een optie om te kolven en anders misschien een ehbo ruimte.
Ik ben bij Arielle toen ze 2 maanden was naar een concert geweest, van Herman van Veen. Kaarten voor Herman boek je een jaar van tevoren, want het is altijd uitverkocht en je kunt maar 1x in de 2 of 3 jaar heen ofzo. Vaker is er geen voorstelling. Dus ik wilde erg graag heen.
Het was in Utrecht en ik woon in Assen. Ik heb daar op de wc met de hand gekolfd voor de voorstelling en in de pauze en na de voorstelling, gewoon in de wasbak van de wc daar, tot de toeschietreflex wegtrok en de spanning op mijn borsten duidelijk verminderd was. Mensen keken wel raar, maar dat interesseerde me niet. Ik kende ze toch niet! Niemand heeft er trouwens wat van gezegd. Ik vond het enerzijds wel een beetje zonde van de melk, maar och… zo’n drama was het ook weer niet.
Ik stond inderdaad op ploffen.
Toen ik terugkwam, direct Arielle aangelegd.
Een paar dagen voor het concert heb ik (elektrisch) gekolfd en de mensen die oppasten gaven dat aan Arielle.
Omdat het eenmalig was heeft het geen invloed gehad op mijn productie. Ik kan het me in ieder geval niet herinneren dat het een probleem was. Het kan ook goed zijn dat ik de dag erna extra veel aangelegd heb, zodat ze het in konden halen. Uiteindelijk heb ik meer dan 1,5 jaar gevoed.
Ik snap dat je het concert niet wilt laten schieten. Als het al zo ver van tevoren geregeld is, was je waarschijnlijk nog niet eens zwanger toen.
Ik zou het dit keer trouwens wel anders doen; ik zou mijn kolfattributen meenemen, iets eerder aankomen in het theater en daar gewoon om een kamertje vragen om even te kolven. Mensen zijn vaak heel welwillend! 2 weken terug ben ik nog op een bruiloft geweest en ik heb op de feestlocatie (een studentencafe) gevraagd of er een plek was waar ik even kolven kon. En ik mocht zelfs in het kantoor zitten! Melk heb ik in een koeltasje met element bewaard (dat hoort bij mijn kolf: een Medela Freestyle).
Had het niet gemogen, dan was ik denk ik even teruggelopen naar de auto en had ik daar gekolfd. Of naar huis gegaan (ik denk het laatste, want ik was best moe).
Ik zou dus gewoon op de concertlocatie vragen of je even kolven mag.
Ik ging een dag op stap met mijn zus toen Marijne bijna 3 maanden oud was. Heb gekolfd op het toilet van de scrapbookwinkel waar we heen gingen
Ik ben er absoluut vóór dat je gaat, maar vind wel dat je een plek moet vinden om te kunnen kolven. Het zou echt zonde zijn als je productie keldert hierdoor. En die kans zit er in.
Je verhaal heeft 2 delen begrijp ik. 1. Erop uit gaan zonder je kindje, om tijd voor jezelf te hebben. 2. Je wil liever niet kolven.
- Ik zou niet gaan op deze leeftijd. Tenminste 2 dagdelen zo voor mij en baby te lang zijn. Dat je ook af en toe tijd voor jezelf nodig hebt dat begrijp ik, dat kan ook op andere manieren. Even lekker een uurtje alleen shoppen. Een verwenbad voor jezelf maken. Met vriendinnen dicht bij huis wat gaan drinken. Ik bedoel te zeggen, je kan je momentjes wel pakken, maar 2 dagdelen is erg lang op deze leeftijd. Mijn mening natuurlijk
- ik zou absoluut een kolf meenemen! Als je borsten op een gegeven moment echt op knappen staan, is dat alles behalve fijn en kan het echt pijn doen. En is de lol en de ontspanning ver te zoeken. Even kunnen kolven lucht dan ontzettend op!
Toen B. 10 maanden was had ik een vrijgezellenfeest. Middagactiviteit, eten, stappen. Ik heb niet gekolfd. Maar ben (zoals ik van te voren had bedacht) na het eten naar huis gegaan. Zo was ik van 13 uur tot 21 uur van huis geweest en was ik heel blij dat ik thuis was! Zo’n overvolle borsten…
Nou mijn verhaal heeft eigenlijk helemaal geen 2 delen, ik stelde de vraag alleen hoe ik het het beste kon doen met mijn bv.
De vraag of even weg gaan zonder baby een probleem is, is door mij niet gesteld, en ik blijf erbij dat ik het onzin vind, niet een keer een middag naar een concert te kunnen, kan ik er wat aan doen dat het ver weg is, en het dus avond is als we terug komen, en het feit dat er gezegd werd dat er mensen zijn die hun oude leven weer denken op te pakken met kinderen, sorry ben echt teleurgesteld in deze reactie, ik heb altijd fulltime paard gereden, en motorgereden, en in de hondensport gezeten, ik heb bij de zwangerschap van mijn oudste álles verkocht, omdat ik er waarschijnlijk geen tijd meer voor had, en ik voor mijn gezin wou zorgen, dus zeg dan niet dat ik mijn oude leven gewoon door wil zetten met kinderen, want mijn leven is totaal veranderd, en alles waar ik 100% voor ging heb ik verkocht of weg gedaan.
Als ik dit als vraag had, had ik mijn vraag wel in het discussieforum gezet, dus ik heb het er verder niet meer over.
Ik denk dat ik mijn handkolf maar mee neem, en een keer op het toilet af kolf, lijkt mij de beste oplossing.
Sorry Nana, dat die discussie door mijn reactie op gang gekomen is.
Dat was niet mijn bedoeling.
:hug: