Ik wil mijn man graag dinsdag meenemen naar de sauna voor zijn verjaardag maar ik voel dat ik 1 dezer dagen ongi wordt :?
Zijn er mensen die naar de sauna gaan als ze ongi zijn? En hoe doe je dat dan met het touwtje van je tampon? Lijkt me een raar gezicht met zo’n blauw touwtje bungelend tussen je benen?
ik ben een tijd toen ik een spiraaltje had bijna vier weken per maand ongesteld geweest, toen ging ik wel ook naar de sauna (want was beetje moeilijk plannen om precies die ene dag dat ik niet ongesteld was naar de sauna te gaan…). Touwtje frommelde ik naar binnen. Maar ik was dan wel altijd heel licht ongesteld.
Inmiddels heb ik weer een normale menstruatie, en zou ik toch liever niet gaan. Maar ik plan saunabezoekjes altijd behoorlijk tijdje van te voren, dus denk dat als het eens zo uitkomt, ik het niet zou afzeggen.
Ik ga wel hoor, niet in de eerste 3 dagen maar daarna gewoon mét tampon. En idd, dat touwtje frummel je ergens weg :lol: :lol:
Merk alleen dat je die veel vaker moet verwisselen op zo’n dag omdat ie kennelijk al dat water opslurpt :shifty:
ik ben 1 keer ongesteld geworden in de sauna :roll: dat was echt niet leuk.
later nog 1 keer geweest toen ik ongesteld was maar ik vind het niks. Ga steeds controleren of alles nog goed zit en ik voel me niet echt lekker fris.
ik vind het dus geen aanrader, zou een andere keer gaan!
Is deze niet misschien een oplossing?
Ik ben er zelf erg tevreden over. Heb ze regelmatig gebruikt als wij gingen zwemmen en ik ongesteld was of toentertijd met mijn vriendenclub toen wij vaste datums hadden om naar sauna te gaan.
Terug naar binnen duwen… :thumbup:
be ook weleens ongesteld en wel naar de sauna geweest… wel een beetje ongemakkelijk voelde ik me maarja ze staren echt niet contineu naar je kruis lijkt me… haha…
heb het touwtje ook weggemoffeld en dat kon op zich prima…
zou het alleen niet zo gauw weer doen maar als het net zo uitkomt dan wel hoor…
Een andere dag is nu niet echt een optie. Hubbie is dinsdag jarig en ik heb er speciaal een vrije dag voor genomen. Boaz naar het kdv as usual en Milou naar school en de BSO.
Ben nog niet ongi maar voel het echt wel aankomen.
@faizaa wrote:
Terug naar binnen duwen… :thumbup:
:think: ben dan bang dat ik het touwtje kwijt raak ofzo.
@Mich@ wrote:
Is deze niet misschien een oplossing?
Ik ben er zelf erg tevreden over. Heb ze regelmatig gebruikt als wij gingen zwemmen en ik ongesteld was of toentertijd met mijn vriendenclub toen wij vaste datums hadden om naar sauna te gaan.
![]()
Waar kan je die kopen? en hoe werkt dat dan net als een tampon?
@Denise wrote:
@faizaa wrote:Terug naar binnen duwen… :thumbup:
waar moet ie naartoe dan? :mrgreen:
Ik had ooit een hammamdag en precies op die dag brak het door. En als het bij mij doorbreekt… dus maxi tampons mee en het touwtje tussen mijn billen door. En dan ben ik ook nog gescrubd en gewassen door vrouwen, dus tja, het kan prima hoor! Hebben ze al wat gezien, dan tja, ik ben ongesteld. Het zij zo.
Touwtje kan echt nergens heen hoor als je hem naar binnen duwt.
Tampon sluit (gelukkig) alles al af.
je kunt ook het touwtje iets afknippen zodat je er nog net bij kan…
@mamavan2meisjes wrote:
Dat doe ik ook. Nieuw knoopje leggen en iets korter afknippen. Dan loop je niet het risico dat het weggefrommelde touwtje zichzelf weer naar buiten frommelt…

@faizaa wrote:
@Denise wrote:@faizaa wrote:Terug naar binnen duwen… :thumbup:
waar moet ie naartoe dan? :mrgreen:
:lol: weet ik veel, die wordt ingeslurpt naar binnen ofzo :mrgreen:
@mamavan2meisjes wrote:
Dat is misschien wel een idee maar dat kan dus alleen bij de 1e tampon die ik inbreng voordat ik naar de sauna ga. Lijkt me niet dat ik van een aantal tampons al van tevoren de touwtjes afknip? En een schaar meenemen lijkt me ook zoiets :mrgreen:
Ik doe de tampon dan in met het touwtje gewoon opgerold, dus niet losmaken (OB-tampons). Voor de zekerheid een donkere handdoek meenemen om op te liggen voor als je toch per ongeluk doorlekt. Heb een keer gehad dat ik een dikke vlek in mijn lichte handdoek had :o :oops: :doh:
@Denise wrote:
@mamavan2meisjes wrote:je kunt ook het touwtje iets afknippen zodat je er nog net bij kan…
Dat is misschien wel een idee maar dat kan dus alleen bij de 1e tampon die ik inbreng voordat ik naar de sauna ga. Lijkt me niet dat ik van een aantal tampons al van tevoren de touwtjes afknip? En een schaar meenemen lijkt me ook zoiets :mrgreen:
Ik peuterde als reserve het touwtje uit een verpakte tampon om dat ook vast af te knippen
Hier gebruik ik ook de sponsjes die je hierboven ook al zag…ideaal…
Ze zijn heel veilig met gebruik,ben nog nooit doorgelekt in sauna…soms wel even lastig uithalen maar is gewenning,je wordt er steeds beter in zeg maar…
Je kan de sponsjes via internet bestellen maar ook Christine le Duc verkoopt ze gewoon…ook heel handig als je nog een beetje ongi bent maar wel schoon wilt vrijen…