naar adem snakken *filmpje*

afgelopen nacht lag Odin weer naar adem te snakken (echt zoals ze beginnen met huilen korte ademhaling met een piep aan het eind)

hij was ook heel onrustig erbij

vorige keer dat hij dat had was ik naar hem toe gegaan hand op z? buikje gelegd en werd hij rustig

afgelopen nacht bleef hij wat onrustig :frowning:

iemand enig idee wat het is/kan zijn?

Ik weet het ook niet,

Maar anders zou je even naar zijn longetjes kunnen laten luisterne bij de HA.

hij is wel al een paar keer verkouden geweest ja

astma lijkt me niet eigenlijk hij heeft het alleen een paar keer gehad met slapen niet elke keer en het is meer het begin van huilen of tussendoor dat ze naar adem happen en dat piepende geluid maken

ja idd :thumbup:

we hebben het opgenomen misschien nu duidelijker wat het kan zijn? :pray:

http://angel.kruythoff.net/odin.avi

ik twijfel zelf of het misschien "droog"huilen is ofwel huilen zonder tranen en echt goed doorhuilen

Misschien stomme vraag hoor maar heeft hij dit al lang ik bedoel van af zijn geboorte? En overstrekt hij zich er ook bij?

Want ik ken iemand en dat kindje deed dat ook en daar sloot het maagklepje niet goed en krijgt er medicijnen voor en als die niet helpen moet er een operatie aan te pas komen.

hij heeft reflux gehad maar dat gaat nu helemaal goed

hij heeft het ook niet elke nacht (tenzij de babyfoon het niet altijd doorgeeft… staat niet heel gevoelig namelijk)

hij heeft dit sinds kort in begin lag hij wel vooral te kreunen en zuchten maar niet zoals dit

youtube misschien wat makkelijker te bekijken :smiley:

http://www.youtube.com/watch?v=mf2J-vmMfjQ

ik herken het wel, had aukje ook, maar nooit geweten wat het was. alleen had zij het wel harder, dit vind ik nog niet zo zorgelijk (maar je schrikt je eigen een ongeluk als het hoort, daar niet van hoor) maar ziet ook geen vertrekking in het zicht of hij er last van zou hebben.

Y.uri deed dit ook heel vaak, doet het zelfs nog wel eens. Hij ademt heel rustig, hij oogt niet benauwd. Maar ben geen dokter :wink: Wel ervaring met benauwdheidsaanvallen bij mijn zoontje maar dan ademde hij niet zo kalm…

Is hij vaak verkouden? Een vergrote neusamandel kan dit wellicht ook veroorzaken?

Bij Y.uri werd het nadat deze verwijderd was nl wel minder

@Pitje27 wrote:

ik herken het wel, had aukje ook, maar nooit geweten wat het was. alleen had zij het wel harder, dit vind ik nog niet zo zorgelijk (maar je schrikt je eigen een ongeluk als het hoort, daar niet van hoor) maar ziet ook geen vertrekking in het zicht of hij er last van zou hebben.

ja de vorige keer toen het in de nacht was was het ook harder dan van het filmpje

ja hij is vrij vaak verkouden

tenminste hij loopt sinds december te kwakkelen eigenlijk

waterpokken en tijdens de waterpokken een griepje opgelopen en nu weer verkouden

Is hij niet gewoon aan het dromen?

jah, dat hebben we hier ook wel gezien, dacht altijd dat het een droomreactie was, of nog nasnikken als er erg was gehuild!

anders ff cb vragen, als je de ha een te grote stap vindt.

ja ik denk zelf ook huilen ik ga het van de week op cb vragen hij heeft het toch niet elke avond dus kan ook wel wachten

Dit had jamie ook, en ik vroeg aan CB (gezien ik long patiënt ben) wat het kon zijn, en zij vertelde me dat het dromen is

Ik heb niet heel je topic gelezen, maar is oogt voor mij echt als dromen en verwerken! Onze Luuk had dit ook vaak, dan was hij aan het dromen, als wij naar hem toe gingen en over zijn hoofdje aaien en ssst zeiden ( dit was een ritueel wat wij bij hem deden om hem rustig te krijgen ) maar dan zakte het weg! Maar oogt voor mij echt als dromen, zelf even mening van manlief gevraagd en die zei direct die is veel aan het verwerken…

Sterkte…

Hier ook een mannetje die dit deed, en soms nog doet.

Bij Riley is het echt dromen, net als Veertje een aai over het bolletje en ‘Ssst’.

Helaas is wel jammer dat hij dit niet meer doet, en nu gelijk overstuur wakker word als de dag te druk was.

Herkenbaar, luuk heeft ook een hele fase erna gehad tot hij 3 was niet meer en nu… pfff we beginnen weer met dromen:(

vandaag bij het cb geweest en helemaal vergeten te vragen maar denk idd dat het zoals jullie zeggen dromen / de boel van de dag verwerken is