Naamplaat bij de voordeur

Ik heb geen naamplaat, én als die er komt ga ik absoluut niet onze voornamen er op zetten. Ik wil niet dat iedereen (lees: de voorbijkomende inbreker) kan zien dat we hier maar met zn 2-en wonen, en ook al woonde hier een stoere sterke man in huis: het voelt voor mij enorm onveilig dat elke vreemde kan zien wie hier exact wonen. Familie Achternaam zou volstaan, voor mij.

@Bella wrote:

@ariel wrote:
Wij hebben gewoon geen naamplaat. Waarom zou een vreemde moeten weten wie er in ons huis woont. Ik wil niet overrompeld worden doordat degene voor mij m’n naam weet. Je weet maar nooit wat voor gespuis er aan de deur komt.

Een paar jaar geleden waren er wel steden die juist wilden dat mensen naamplaatjes hadden - om te voorkomen dat er veel anonimiteit in wijken ontstond.

Je kan je natuurlijk ook gewoon voorstellen aan je buren ipv hun namen te ontdekken via de naamplaatjes… 8)

We hebben de deur aan de zijkant van het huis dus het huisnr staat al aan de voorkant.

Op de brievenbus naast de deur hebben we een sticker met Fam. … staan.

Ooit komt er nog wel een naambord.

Wij hebben een huisnummer tegel uit Rhodos, en lettertegeltjes met familie + achternaam, die komen uit Italie. Met een bel uit frankrijk erboven :mrgreen:

Ik vind het erg gezellig staan.

wij hadden alleen de voornamen erop staan.

maar we woonde dan ook met 3 verschillende achternamen op 1 adres.

we hadden een plaatsje over voor als we nog een kindje wilde.

kon er altijd bij gezet worden.

Wij hebben geen naamplaat en ook nooit gehad. Waarom zou ik.

ik heb hem er ook af gehaald, hou wel een beetje van prive…

inbrekers kijken op hyves…twitter… heeee Fam. jansen is op vakantie !

daarbij stonden van die ellendige energiemannetjes voor de deur…

Dag mevr…(huppelup)…

Wij hebben ook nog geen naamplaat bij de deur. En dat is al negen jaar zo. Bij mijn ouders staan alleen de initialen van mijn vader en zijn achternaam er op. Dat is zo ouderwets. Mijn schoonvader heeft hetzelfde, woont nu alleen maar met drie kinderen en getrouwd was het ook zo.