Een filosofie is (ook) een denkwijze of opvatting over een bepaald onderwerp.
Ik heb hier meerdere denkwijzes en opvattingen over deurplaatjes gelezen geloof ik.
wij willen nog steeds wel āietsā⦠maar wat weten we nog niet :lol:
Ik wil in elk geval iets ZONDER het huisnummer⦠dat zit al tegen de schuur aan en moet daar ook zichtbaar blijven hangen (ivm hulpdiensten), mochten we dan verhuizen⦠dan kan het naambord mee :mrgreen:
1 achternaam wordt hem niet, want hoewel getrouwd draag ik mijn eigen achternaam nog steeds en 2 achtenamen vind ik ook weer zo wat⦠dus eigenlijk is het dan wel duidelijk dat het in elk geval iets met voornamen wordt :lol:
En dan wel ook de namen van de kinderen erbij, die wonen hier ook :thumbup:
@lbc wrote:
Hier ook alleen fam. en achternaam. Er wordt ook wel eens afgeraden om de voornamen van de kinderen erbij te zetten. Als er gespuis aan de deur komt en de kinderen doen open worden ze aangesproken met hun voornaam waardoor het zou kunnen dat ze denken dat het gespuis bekenden zijn. Snappen jullie het nog. Met eventuele vervelende gevolgen.
Dat vind ik wat vergezocht moet ik zeggen, wij leren de kinderen dat ze de deur niet open doen voor vreemden en we hebben 2 kinderen ik denk niet dat iemand die ze niet bij naam kent aan de neus kan zien wie wie is. Ik vind dit geen reden om de naam van de kinderen niet op een naambordje te zetten. Mensen die echt kwaad willen bedenken altijd wel wat om het vertrouwen van kinderen te winnen, daar hebben ze de naam niet voor nodig denk ikā¦
Heel boring alleen mijn voorletter en achternaam op een wit plaatje van de woningbouw. Niet echt interessant 8)
Niks. We hebben ons huisnummer op de brievenbus bij de straat en een huisnummer op het huis en thatās it. Ik zie de toegevoegde waarde niet van een naamplaatje. De meeste mensen weten onderhand wel hoe we heten en als ze het niet weten en toch willen weten als ze voor de deur staan, dan vragen ze maar gewoon.
En daarbij gaat onze voordeur vrijwel nooit open, omdat iedereen achterom komt, dus dan kijkt er nog niemand naar.
@Emma wrote:
@Sennapen wrote:Wij hebben dezeā¦
Zonder achternaam en alleen met huisnummer⦠Straks wellicht toch een andere of we laten het eerst zo, weet niet, we hebben er straks wel een bewoner bij.
hij is leuk! lijkt wel op die van ons![]()
Wij wilden het eigenlijk wel simpel houden, is wel goed gelukt volgens mij :mrgreen: :mrgreen:
FilosofieĆĀ«n, tjaā¦dat krijg je als je weer eens een dure smaak hebt.
We hebben een mooie stenen plaat gezien, die gegraveerd wordt. En aangezien ik het geld goed wil besteden, ga ik dat dus in ĆĀ©ĆĀ©n keer goed doen.
En ik zie het ook als iets symbolisch. Ik ben er wel trots op om op mijn huis: āfamilieā oid te hangen.
Leuke foto Sennapen.
Wij hebben bij onze voor deur eenā¦
Ow nee wij hebben niks, geen naamplaatje, geen huis nummer en zelfs geen bel :oops: :mrgreen:
Mensen kloppen bij ons altijd op t raam. Sinds de woonvereniging alles heeft geronveerd hebben ze mijn hele voordeur mee genomen inclusief bel.
Mijn naamplaatje ligt op de keukenkast, maar is niet compleet om dat Jana er niet bij staat, en mijn huis nummer⦠tja dat heb ik niet :think:
Ben een vreemde vogel :shifty:
Wij hebben deze, en dan met onze gegevens. Ik ben dan nog niet getrouwd maar lang zal dat (hoop ik) niet meer duren.
Daarom maar gewoon al zijn achternaam gedaan.
Ruimte voor een evt derde kindje kon niet, dan wordt alles eraf gehaald en opnieuw erop gelasert.
Wij hebben een glazen voordeur
en daarop een sticker Fam van ā¦
Ben er wel blij mee :thumbup:
idee van kindernamen vindt ik heel leuk,.maar ook engā¦
daarom Fam !
We hebben een hardhouten voordeur, in het grijs geschilderd, en sinds kort op de middelste ādwarsbalkā zeg maar een soort sticker in het wit met āfam. Bā
Ik hoef niet alle namen erop, zoān gedoe als er ooit nog eens een bij komt
Wij hebben bewust geen naamplaat, omdat ik eigenlijk niet wil dat mensen aan de buitenkant van het huis kunnen zien wie er woont. Vind het een eng ideeā¦
Wij hebben een RVS/glas-exemplaar met het huisnummer en onze voornamen. Plaatje stamt uit de ānet samenwonenā tijd, dus Isa staat er (nog steeds :oops: ) niet op vermeld
hier geen naamplaat en die komt ook niet⦠vind zoiets niet nodig.
Idem, hier ook geen naamplaat.
Vind het niet nodig dat mensen kunnen zien hoe we heten.
Wij hebben het van familie gekregen toen we verhuisden, mooi met de 2 achternamen en alle voornamen. Toen ik in het ziekenhuis nog aan het bijkomen was van de bevalling hadden ze het bordje er al afgehaald om Guus erbij te laten zetten. Het is een oudlijkend gietijzeren hangbordje en ik vind het erg leuk staan. Ook makkelik voor de postbezorger om de namen te zien denk ik. Maar goed ik vind het gewoon wel leuk om die info bij je voordeur te hangen, hier in de wijk eigenlijk overal wel naambordjes of op de deur geschilderd.
Ik ben ook zo iemand die gewoon open doet als er gebeld wordt, ik hoor namelijk wel eens āroepenā dat mensen 's avonds niet open doen, uh als er gebeld wordt doe ik dat automatisch wel en denk ook niet na om uit veiligheidsoverwegingen geen naambordje te hangen.
Petri
Wij hadden altijd alleen onze voornamen van mezelf en hub erop staanā¦Tot vorige week, toen heb ik hem uiteindelijk laten bijwerkenā¦Nu staan AL onze voornamen erop, maar dus geen achternaamā¦
Hier een flat, dus beneden staat er een wit smal plaatje met voorletter + achternaam van mijn vriend.
Wij hebben een aluminium naamplaatje met onze namen en die van onze zoon.
Binnenkort ga ik terug naar de winkel waar we hem vandaan hebben en dan laat ik alvast de naam van ons 2e kindje erop zetten met onze achternaam.
hier een soort nummerbord met plaatje waarop alleen de voor en achternaam van mij en mijn vriend opstaan en de naam van onze kat :mrgreen: (fout gespeld ook nog :roll: )
onze kinderen staan er niet op⦠toen we het bordje kochten hadden we de kids nog nietā¦en de winkel die hem maakte is faillietā¦
dus kan ook niet bij laten makenā¦
dus laten we het wel zoā¦
mochten we ooit een nieuwe willen hebben⦠dan kijken we wel hoe en wat :mrgreen: