Naamplaat bij de voordeur

We wonen al 7 jaar in ons huis en hebben nog steeds geen naamplaat bij de voordeur. Gewoon, omdat we er niet uitkomen. :wink:

Moeten we naast de achternaam ook onze voornamen noteren, ook van de kinderen? Maar ja, wat als er nog een kind bij zou komen?

Of de familienaam? Maar dat lijkt ons weer zo afstandelijk :think: …

Wat hebben jullie er op staan?

Afstandelijk voor wie?

Vrienden weten toch sowieso wel dat jullie daar wonen?

Wij hebben Familie M.

Dat is het duidelijkste voor iedereen die niet weet wie daar wonen. Zou niet inzien waarom het belangrijk is de voornamen van iedereen in het huis op een naambordje te gebruiken. Zodat vreemde mensen die langslopen weten dat pe en pa en pu daar wonen? :smiley:

Ik zou dus gewoon doen wat je nu wil, en mocht er een kindje bij komen of er moet iets veranderd worden dan doe je een nieuwe. 8)

Wij hebben ons huisnummer erop daarna onze namen en daar onder onze achternaam. We hebben hem laten maken na de geboorte van onze 2e dochter. Wij hebben geen wens voor een 3e kindje, dus ga er ook niet vanuit dat die nog komt. Hoeft bij ons dus geen naam meer bij op het naambordje.

Wil je wel een naambordje laten maken en nog wel meer kinderen, maar geen nieuwe bordje laten maken dan dan zou je wat ruimte over kunnen houden voor de naam van het/de kind(eren) die misschien nog komen.

@Madre wrote:

Afstandelijk voor wie?

Afstandelijk voor mezelf.
Ik voel me dan een oud wijf. :oops:

Maar om de redenen die jij noemt, zou ik het toch wel weer doen..Maar daar kom ik dus niet uit. :wink:

@Pé wrote:

@Madre wrote:
Afstandelijk voor wie?

:mrgreen:

hahahaha, tja, daar kan ik natuurlijk niets op zeggen verder.. :lol:

@Pé wrote:

@Madre wrote:
Afstandelijk voor wie?

Maar om de redenen die jij noemt, zou ik het toch wel weer doen..Maar daar kom ik dus niet uit. :wink:

Heb ik ook hoor.. en ik vind het mooier alle voornamen erop.
Wij schamen ons niet voor onze namen, dus iedereen mag ze weten :wink:

behalve hier op het forum, hier hou ik ze verborgen... :mrgreen:

Wij hebben gewoon geen naamplaat. Waarom zou een vreemde moeten weten wie er in ons huis woont. Ik wil niet overrompeld worden doordat degene voor mij m’n naam weet. Je weet maar nooit wat voor gespuis er aan de deur komt.

Hier ook geen naamplaat. Mensen die aan de deur komen voor mij, weten wel hoe ik heet en anders mogen ze aanbellen en het vragen.

hier zo’n lullig dingetje op de deur ooit geplaatst door woningbouwvereniging moet onze beider achternamen.

Hier wel een naamplaat, maar alleen met onze voornamen erop. Geen achternaam. En inderdaad hadden we een plaat, en toen kwam er nog een kindje. Onze naamplaat had mijn man op zijn werk laten maken (keukenbedrijf) van een stuk graniet van een aanrechtblad, en dat laten graveren. Toen heeft hij de achterkant van de plaat laten graveren zodat we er allevijf op staan 8)

Wij hebben een naamplaat met al onze namen en onze achternaam + huisnummer.

Toen Merlijn geboren is hebben we gewoon een nieuwe gekocht (precies dezelfde verder) en die op de oude plaats terug gehangen.

Ik wist niet dat er hele filesofieen om naamplaatjes bestonden.

Dus dat mensen er ook verder over nadenken dan dat je naam op een plaatje. 8)

@ariel wrote:

Wij hebben gewoon geen naamplaat. Waarom zou een vreemde moeten weten wie er in ons huis woont. Ik wil niet overrompeld worden doordat degene voor mij m’n naam weet. Je weet maar nooit wat voor gespuis er aan de deur komt.

Een paar jaar geleden waren er wel steden die juist wilden dat mensen naamplaatjes hadden - om te voorkomen dat er veel anonimiteit in wijken ontstond.

Wij hebben een rechthoekige rvs naamplaat.

Links staan onze namen onder elkaar, daarnaast het huisnummer en eronder onze achternaam.

Wij hebben deze…

Zonder achternaam en alleen met huisnummer… Straks wellicht toch een andere of we laten het eerst zo, weet niet, we hebben er straks wel een lid bij.

hier na bijna 4 jaar eindelijk een naamplaat met nummer.

Gewoon fam. en onze achternaam.

vond onze voornamen eigenlijk leuker maar we hebben nog steeds een kinderwens dus dan moet je die naam er weer bij gaan zetten of alleen ons als ouders maar dat vond ik ook niet leuk want Sarah en Eva Lynn wonen hier toch ook :wink:

@Sennapen wrote:

Wij hebben deze…

Zonder achternaam en alleen met huisnummer… Straks wellicht toch een andere of we laten het eerst zo, weet niet, we hebben er straks wel een bewoner bij.

hij is leuk! lijkt wel op die van ons :wink:

@Madre wrote:

Ik wist niet dat er hele filesofieen om naamplaatjes bestonden.

Dus dat mensen er ook verder over nadenken dan dat je naam op een plaatje. 8)

Ik lees geen filosofieën Madre?

@Bella wrote:

@ariel wrote:

Een paar jaar geleden waren er wel steden die juist wilden dat mensen naamplaatjes hadden - om te voorkomen dat er veel anonimiteit in wijken ontstond.

Dat is dan weer het voordeel van een durp. Als hier mensen nieuw komen wonen, stellen we ons aan elkaar voor. Ik ken iedereen bij naam in de straat.

Hier ook alleen fam. en achternaam. Er wordt ook wel eens afgeraden om de voornamen van de kinderen erbij te zetten. Als er gespuis aan de deur komt en de kinderen doen open worden ze aangesproken met hun voornaam waardoor het zou kunnen dat ze denken dat het gespuis bekenden zijn. Snappen jullie het nog. Met eventuele vervelende gevolgen.