is het kiezen van een naam bij jullie makkelijk (gegaan) ?
ik vond namelijk in het begin Tom echt SSSStom :mrgreen:
maar iedere keer kwam ie toch weer omhoog :shifty:
maar dan wou die weer die naam, en dan weer die en dat was een rare naam daarom en dat kon niet daarom…denk dat we wel door 10 lijstjes zijn gegaan elk :lol:
en nu hadden we een meisjesnaam en nu wil ie weer een andere …net als ik 8)
kortom …hoe gaat/ging dat bij jullie ?
Ik had een lijstje gemaakt
Hij heeft geschrapt wat ie niets vond
Ik wilde Kayla
Hij wilde Kaylee
Toen wilde ik Kayleigh
en hij Kaylee
Bij de volgende kies ik 8)
Haha nee nou vind ik Kaylee de mooiste naam van de hele wereld :inlove: Maar de naam was dus in pakweg een week beslist :mrgreen:
vreselijk…
ik was ervan overtuigd dat ik een meisje kreeg
was zo rond als een tonnetje, nou dat bakerpraatje gaat dus ook niet op
meisjesnaam waren we het helemaal over eens
maar toen het een jongen bleek te zijn… :shock: :shock: :shock:
we werden het maar niet eens
ik heb bij veel namen al een beeld,
omdat ik met kinderen werk.
de namen waar mario mee kwam,
daar had ik ooit wel eens een kindje van in de groep gehad
en zo wil ik mijn kind dus echt niet noemen…
en jongensnamen vond ik ook moeilijk, omdat er niet veel leuke jongensnamen zijn, vind ik…
maar uiteindelijk is Tygo eruit gekomen
en daar waren we alletwee tevreden mee.
maar stel nu dat ik nog een tweede wil
en het weer een jongetje wordt :wall:
beginnen we weer van voren af aan!
Een jongetjes was Kyano trouwens… was nog sneller beslist dan Kaylee :lol:
Hahaha nou bij ons ging het heel anders. Manlief is heel erg into x-men. daar kwam de naam Illiyana in voor. Toen ik een film zat te kijken met Angelina Jolie kwam ik er achter dat zij in die film Illiyana (op dezelfde manier gespeld) heette. Ik vond dit zo’n mooie naam en heb dat ook tegen hub gezegd. Toevallig dat hij ook al die naam in gedachte had.
Verder de tweede naam Shannon vond ik gewoon heel mooi en hub ook.
Weet je wat het grappige is. Deze namen hadden we al voordat ik zwangerwas!
Wat betreft Lana, we wilde voor de naam Illiyana zelf een afkorting maken. Anders zou ze Illia of Yana genoemd worden en dat vond ik niet mooi. Dus werd het Lana (zie de serie Superman :mrgreen: ). Dit was trouwens op het allerlaatste moment beslist hoor. Denk ongeveer 1 week voordat Lana geboren werd.
Hier mag ik beslissen :mrgreen:
Alleen als het echt een domme naam zou zijn Klaas bijv. :lol: dan zou hij er iets van zeggen.
Jason en Justin die namen heb ik al sinds mijn 12de in mijn hoofd.
Meisjesnamen had ik eigenlijk niet in de zwangerschap van Jowena ben ik die pas gaan zoeken.
Ik ben gaan kijken of ik leuke namen zag met een J.
Als ik geen leuke was tegengekomen dan had ik gewoon met een andere beginletter genomen hoor.
Jowena spreek je uit als Djowena dus niet zoals je het schrijft wat de meeste denken :mrgreen:
Ik had erg veel namen maar die had ik al vaker gehoord en Jowena niet.
Ik had bijv. Jill,Joanna(djoanne) en nog meer :mrgreen:
Jill vind ik ook erg mooi
Maar zo heet mijn zus al :mrgreen: :inlove:
Ik vind hem ook mooi :inlove: maar je hoort hem hier veel vandaar dat ik hem niet genomen heb.
Jowena had ik nog nooit gehoord dus dat vond ik wel apart.
Alleen heb ik er wel aan moeten wennen in de zwangerschap :roll:
Ik zat vaak op een dag die naam tegen mezelf te zeggen :lol:
Ik vond het maar een vreemde naam maar wel leuk.
Tot ik een keer droomde dat ik op mijn bed zat met een meisje in mijn armen ik noemde haar Jowena.
Die droom voelde zo echt.
Toen ik wakker werd dacht ik het moet gewoon deze naam worden dit is een teken.
Wij wisten wel dat het Samara zou worden als het een meid zou worden maar we wouden graag twee namen. Pas in het ziekenhuis toen we op de kraamafdeling lagen kwamen we op de naam “Livanja”
De jongensnaam waren we al uit voordat we bezig waren zwanger te raken. In de loop der jaren (sinds we bij elkaar zijn) hebben heel wat meisjesnamen de revue gepasseerd, maar geen enkele naam was hét.
Toen ik zwanger was moesten we toch echt een naam gaan verzinnen (we wisten niet wat het geslacht was) en de knoop doorhakken. Heel lang hebben we de naam Kristianne in gedachten gehad. Totdat ik bedacht dat ze dan wel een heel lange naam zou krijgen, ivm de lange achternaam van mijn vriend… Terugdenkend aan de frustratie (ikzelf heb ook een lange achternaam) besloten we dat we nog maar eens verder moesten denken.
Ik heb de hele tijd gedacht dat we een leeuw-kindje (in augustus) zouden krijgen. Toen dacht ik opeens aan Leo, wat leeuw betekent, en zo kwamen we op de naam Leonie. Gek genoeg dacht ik eigenlijk dat we een zoontje zouden krijgen, de naam Leonie zei me niet zoveel, maar ik was al lang blij dat we de knoop door konden hakken… Nu Leonie geboren is, ben ik helemaal tevreden over de naam en we hebben er ook leuke reacties op gehad!!
Wij wilden zowel voor een jongens- als voor een meisjesnaam een stoere korte naam. Voor een jongensnaam waren we er al snel uit, die hadden we allebei op ons lijstje staan: Gijs. Voor een meisje vond ik Julia erg mooi, maar dat vond Toine niks. Tot we een keer zaten te eten en hij zei: ‘Maar Juul vind ik wel erg mooi.’ Dat maakte bij mij ook de welbekende klik, dus Juul moest het worden. We vinden het ook fijn dat die naam niet zo heel erg veel voorkomt. We krijgen er ook erg leuke recties op.
Het leuke daarbij is, dat mijn nichtje (3 dagen voor mij bevallen) tot aan de geboorte van haar dochtertje getwijfeld heeft tussen Julia en Jara. Dat is gelukkig Jara geworden. En mijn zusje (2 weken geleden bevallen) had voor een meisje in eerste instantie ook Julia (tot Juul geboren was…), maar die kreeg een zoon.
Zo zie je maar weer, de wereld is heel klein… :mrgreen:
@TaMa wrote:
Pas in het ziekenhuis toen we op de kraamafdeling lagen kwamen we op de naam “Livanja”
nou ben ik toch erg benieuwd hoe je opeens op de naam Livanja komt, is toch niet een naam die zomaar bij je te binnen schiet :mrgreen:
hier heb ik eerst met vriendlief overlegd, die zei: als het een meisje wordt krigjt ze jouw naam en bij een jongen de mijne. Nu vind ik zowel mijn naam als de zijne niet mooi, en ik vind het een onhandige en stomme traditie, dus dat heb ik um even duidelijk gemaakt :mrgreen: EN toen mocht ik het beslissen. Meisjesnaam was ik al heel snel uit. Jongens naam duurde een stuk langer, heb nog tot 30 weken of zo getwijfeld tussen twee namen, maar nano is toch echt de winnaar geworden!
Lijstjes schoot bij mij echt niet op: ik vind echt bijna geen enkele naam mooi genoeg :mrgreen: Op het meisjelijstje stond dus een naam, op het jongenslijstje 2…
Meisjesnamen in overvloed. Daar waren we ook snel uit. Maar de jongensnaam heeft langer geduurd. En het werd dus toch een jongen…
We hadden allebei voor de jongensnaam een andere naam die we leuker vonden, maar de naam Joost kwam in onze beide top 10 (!) voor. Ik moest er even aan wennen, maar nu kan ik echt niet meer indenken dat hij anders geheten zou hebben.
Voor beide namen geldt dat mijn vriend ze bedacht heeft.
bij de tweede vonden we het belangrijk dat ie een beetje bij Isabel zou passen en het is Jasmijn geworden. We zijn er blij mee en krijgen veel leuke reacties.
Jongensnamen vind ik trouwens veel moeilijker (weet eigenlijk niet waarom :think: , wij hoeven ons daar dus niet meer over te buigen :mrgreen: ).
Maar het blijft lastig om ze een naam te geven waar ze hun hele leven mee moeten doen!!!
Allebei hebben ze trouwens ook nog een tweede naam en bij onze tweede vonden we dat supermmoeilijk omdat Isabel met haar tweede naam, Elisabeth vernoemd is wilde we Jasmijn ook vernoemen, maar eigenlijk kwam er niemand in aanmerking… :oops: Dus hebben we Jasmijn haar tweede naam mijn naam gegeven, dat vind ik overigens ook wel weer heel bijzonder
Groetjes Alex
Kirstens naam hadden we een jaar of vijf geleden al. Ik vond het een mooie naam en ik vertelde hem tegen mijn vriend. En die vond Kirsten ook gelijk een mooie naam.
Nu hebben we trouwens ook al namen, voor een meisje en voor een jongen. Meisjesnaam heeft Ronny nu verzonnen en ik vind hetm ook mooi, dus daar zijn we al overuit. Ook de (doop) namen zijn al bekend.
Toen ik zwanger was van Robbe :vlinder: hadden we eigenlijk al de naam Broes, maar toen hij geboren werd en stierf hebben we eigenlijk een andere naam gekozen omdat we Broes nog wilden gebruiken voor een levend kindje, klinkt misschien erg ofzo maar dat was toen onze keuze…
De naam Broes heeft Marino gekozen, ik had die naam nog nooit gehoord en ik moest er wel eerst wat aan wennen, mijn eerste gedacht was: ‘wat zeg jij nu?!’ maar nu vind ik hem heel mooi en erg bijzonder! :inlove:
De naam Senne kwam Marino ook mee af, die vond ik meteen mooi maar da’s dan ook een naam die je wel vaker hoort (hier toch).
Gelukkig hebben wij geen meisjes want daar komen we totaal niet in overéén, hij hoort graag namen zoals: Fleur, Roos, Hanne… :sick:
We hadden wel één meisjesnaam waar we min of meer akkoord mee waren en die is Febe…
Wie weet… :think:
Ik ben getrouwd met mijn vakantie-liefde. Mijn man is van Turkse afkomst, en wij hebben elkaar leren kennen in Marmaris, Turkije. Ooit in het prille begin verzon ik voor hem een NL naam, en hij voor mij een Turkse (voor de gein) :mrgreen: . Die laatste was Sibel (spreek uit: Sie-bèl). En die vond ik zo mooi, dat we hem bewaard hebben voor onze dochter :inlove: . Haar tweede naam Lale (spreek uit: Laa-lè), betekent Tulp. Aangezien de Tulp van oorsprong uit Turkije komt, leek ons dat een mooi ‘cadeautje’ voor een klein meisje met een NL moeder en een TR vader.
Mijn man mocht de jongens naam kiezen(en die staat nog voor een eventueel volgend kindje), voor een jongetje hadden we als 2e naam overigens Deniz (spreek uit: Dennis). Dat betekent zee (wij hebben elkaar ontmoet aan de Turkse kust) en mijn broer heet Dennis!
Bij de oudste had ik Elodie op mijn lijstje staan en de rest vond manlief niks. Toen zat hij wat te surfen op internet en kwam een Franse site tegen waar de naam Nerine tevoorschijn kwam. Ik moest wel heel erg wennen aan die naam, hij was gelijk om…en heeft mij uiteindelijk ook om gekregen.
En bij de tweeling stond al vast dat als er een meisje bij zou zitten ze de naam Julin zou krijgen. Zo heet ook de dochter van een vriendin en die vond het goed. Amerie kwam een keer voorbij op tv en zodoende…
En voor een jongen…tijdens de eerste zwangerschap stond toen Tristan Thomas en dat Thomas is blijven heangen. Als we 2 zoons hadden gehad hadden ze Jokkum Thomaz en Fóris Levi geheten…maar we kregen maar 1 zoon en hebben dus de mooiste namen bij elkaar gevoegd.
De naam Lynn stelde mijn man eens voor, voordat ik zwanger was en ik vond het gelijk een mooie naam.
Toen ik zwanger was kwam ik de naam Yara tegen en dat vond ik zo’n leuke naam dat ik dat als eerste naam wilde gebruiken, maar mijn man vond die naam helemaal niks. Toen kwam ik met Kiara. Ik was gelijk verliefd op die naam, maar mijn man was niet meer te vermurwen. Dus is Lynn de eerste naam gebleven en als tweede naam Kiara.
Nu zijn we weer druk in discussie. Maar we komen er totaal niet uit. Dus dat beloofd nog wat…
@Vicky wrote:
Jill vind ik ook erg mooi
Maar zo heet mijn zus al :mrgreen: :inlove:
Dat is de meisjesnaam die nu in mijn hoofd spookt als ik ooit een meid zou krijgen. Evi vind ik ook wel aardig.
Toen ik zwanger was van Thom hadden we al snel een meisjesnaam, Anique maar geen jongensnaam. Toen het een jongen bleek te worden moesten we toch echt even gaan nadenken want we wisten allebei geen leuke jongensnaam. De broer van Richard heet Thomas en vandaag dat we op THom uit zijn gekomen.
Bij Max was de keuze gauw gemaakt, ik wist gewoon zeker dat het een jongen zou worden dus heb ik niet echt nagedacht over een meisjesnaam, maar als dan was het Lisa geworden. Natuurlijk werd het toch een jongen. Max, zo heette de vader van Richard. Los daarvan vond ik het altijd al een leuke naam en ook leuk bij Thom passen.