Wij hebben iedere nacht last van naaktslakken in huis.
Als je dan 's morgen beneden komt zie je de slijmsporen al lopen.
En het ergste is dat je ze niet schoongemaakt krijgt, je blijft ze altijd zien als het oppervlak weer nat word.
Nu zitten ze voornamelijk in de keuken.
Iemand had tegen mij gezegd, je moet een schaaltje bier neerzetten, nou dat helpt hier niet.
Wie heeft er een tip die helpt ?
Er loopt een hond in huis, dus daar moet ik wel rekening mee houden en het is een open keuken …
Dan houden net die wat je binnen hebt niet van Alcohol. Want normaal gaan ze daar op af.
Heel veel sterkte en succes hiermee om deze krengen weg te krijgen.
Ik weet niet hoe je ze weg zou kunnen krijgen.
Heb je al eens gezocht via google??
Zout? Ik weet dat ze daar van gaan inkrimpen. Maar of ze ook daadwerkelijk van dood gaan.
Maar zout en een hond… geen idee of dat goed is.
Wij hebben er ook enorm veel last van. Had er pas zelfs 1 in m’n schoen… ieuwhh :silenced: :sick:
Misschien een beetje stomme vraag maar hoe komen die gasten binnen dan? Bijkomende vraag is natuurlijk waarom? Het stikt hier van de naaktslakken in de tuin, echt van die lekkere grote joekels die zich helemaal lens vreten aan m’n plantjes maar binnen vinden ze geloof ik niet zo interessant (en ik zodra het maar een beetje kan de hele dag de tuindeur openstaan). Vandaar de vraag :shifty:
schaaltje bier niet… maar een potje (leeg jampotje oid) ingraven in de tuin en daar bier in werkte bij mijn moeder als een tierelier.
Ze moeten er vooral niet teveel moeite voor willen doen, die potjes daar gingen ze dus op af als vliegen op stroop, mijn moeder had op sommige dagen wel 30 van die beesten in een potje :sick: .
En het is misschien niet geheel diervriendelijk, maar ze gaan in elk geval vrolijk .
Overigens… hoe komen die beesten binnen!!!
Want dan zou ik dat ook aan gaan pakken.
@Kwakje wrote:
Zout? Ik weet dat ze daar van gaan inkrimpen. Maar of ze ook daadwerkelijk van dood gaan.
Maar zout en een hond… geen idee of dat goed is.
Wij hebben er ook enorm veel last van. Had er pas zelfs 1 in m’n schoen… ieuwhh :silenced: :sick:
Gatver! :sick:
Zout krimpen ze van en uiteindelijk gaan ze dood.
Maar dat vind ik zo vies in huis, dat word 1 grote slijmboel…
Hoe ze binnen komen weten we ook niet, we zijn al aan het speuren, maar nog niks gevonden. We gaan 's nachts als we wakker zijn ook naar beneden om te kijken en meestal vangen we er ook wel 1…
Ik hoorde laatst een collega zeggen dat je ze in de tuin weghoudt bij de planten door een koperen ring om de plant (ging over slakken bij Hosta’s) heen te leggen. Daar schijnen ze een afkeer tegen te hebben. Maar om nou een koperen ring om je hele huis heen te leggen… hahaha…
in huis, ik zou het niet weten, maar even zoeken via google leverde dit artikel op: http://dier-en-natuur.infonu.nl/insecten-en-ongedierte/73585-naaktslakken-bestrijden-in-huis-de-oplossing.html
Als koper zou helpen, zou je misschien (als je die nog hebt) oude stuivers op de drempel en kozijnen neer kunnen leggen…
Hebben mijn ouders ook tegen mieren, die kunnen er ook niet tegen…
meisje 1974 Dank je voor de link. Die had ik inderdaad ook gevonden op internet. We moeten maar eens goed gaan zoeken waar ze vandaan komen, want zout in huis strooien vind ik niks…
Zou het misschien helpen wanneer je behalve bier ook iets zoets in het bakje doet? Je hebt ook kans dat ze niet ‘in’ het bakje kunnen komen ondanks dat ze wel willen. Of er extreem vrolijk en dronken weer uitklimmen.
Maar ellendig is het wel brrrr. Op de sporen zou je overigens Dasty van de Wibra kunnen proberen. Ik krijg er de meest bizarre vlekken mee weg en niet geschoten is altijd mis.
Thanks Rhiannon voor de tip van Dasty, dat kan ik altijd proberen…
Wij hebben er ook last van, en hebben korrels van de action die helpen. Als we weer een spoor zien een paar nachten die korrels strooien bij een spoor, en het is weer voor een paar weken klaar. Het is dus geen definitieve oplossing, dus ik lees verder mee!
Ow,ik weet niet of die schadelijk zijn voor honden :oops:
Geloof dat die korrels niet schadelijk zijn voor andere dieren en kinderen. Tenminste ik heb hier ook speciale korrels en die mogen gewoon gestrooit worden. Al zou ik mss als het vooral de keuken is de hond een nacht elders parkeren (bijkeuken, hal of traphekje oid om de keuken te blokkeren) en dan alsnog die korrels te strooien. Maar ja het belangrijkste is toch wel erachter te komen hoe ze binnen komen. :think: Via een raam? Via een luik? Andere vormen van ventilatie? Bij huurhuizen kun je vaak ook iemand van de ongediertebestrijding kostenloos laten komen. Zo hebben mijn ouders al 2 x een rattenvanger bij het huis gehad omdat er een rat in de berging zat.
Heb je planten in huis?
Kijk daar eerst eens in…
Wij hadden die sporen ook en achteraf bleken er een heleboel slakken in een potplant te zitten, verstopt onder de bladeren. Die gingen ook 's nachts op pad. Potplant naar buiten gedaan, nooit meer een slak gezien
Hier komen ze van onder de vloer, ws daar waar de verwarmingsbuis onder de vloer gaat, en vanuit de meterkast. We hebben het al zo goed mogelijk dichtgemaakt,maar de kleintjes komen er nog steeds door.
Daar strooien we ook de korrels.
@Rhiannon wrote:
Zou het misschien helpen wanneer je behalve bier ook iets zoets in het bakje doet? Je hebt ook kans dat ze niet ‘in’ het bakje kunnen komen ondanks dat ze wel willen. Of er extreem vrolijk en dronken weer uitklimmen.
Maar ellendig is het wel brrrr. Op de sporen zou je overigens Dasty van de Wibra kunnen proberen. Ik krijg er de meest bizarre vlekken mee weg en niet geschoten is altijd mis.
welke dasty gebruikt je dan? de gele of de roze fles?
Ik heb beide maar weet eigenlijk niet welke van de 2 nou voor de vlekken is, denk de gele…of niet.
Ik gebruik de roze fles voor binnen alles schoon te maken, interieur.
En de gele voor vet in de keuken, aanrecht, oven en gasfornuis…
Ook wij hebben veel last gehad van naaktslakken. Bier hielp ook niet bij ons.
Wij hebben alle gaten die we ontdekten met kit dicht gespoten en sindsdien geen last meer.
@alyt wrote:
Wij hebben er ook last van, en hebben korrels van de action die helpen. Als we weer een spoor zien een paar nachten die korrels strooien bij een spoor, en het is weer voor een paar weken klaar. Het is dus geen definitieve oplossing, dus ik lees verder mee!
hier al zes jaar last van die beesten. ze zitten onder onze huizen. bij de buren ook in de kastjes, bij ons alleen op de vloer. korrels van de action hebben hier altijd goed gewerkt, alleen lijken ze over datum, nu vreten ze de korrelz en blijven leven voor mijn gevoel.