Naaktslakken

Ik had jaren geleden ook een oud huisje en kwamen ook vanonder de vloer. Bij mij kwamen ze op het kattenvoer of waterbakje kat af. Als ik in de nacht thuis kwam en ineens licht aandeed zaten ze daar gezellig met z’n allen. Ik heb weleens de hele familie in de wc gespoeld geloof ik.

Ik heb volgens mij op een gegeven moment wel van die speciale korrels gekocht.

Hier gelukkig enkel naaktslakken in de tuin, en veeeel gewone slakken. Als het echt uit de klauwen loopt (lees veel plantjes aanvreten ed) dan strooi ik ook korrels maar als het er niet heel veel zijn dan mik ik ze over de schutting (niet bij de buren maar in het pad hahaha). Of ik pleur ze in de groene container dan vreten ze daar maar blaadjes ed aan. :lol: Bij de volgende leging is dan bijna alles weer weg en ze maken er mooi compost van.

Wat ik vaak lees trouwens is wanneer je bv zou weten door welk gat ze je huis binnenkomen je dat heel erg kind en hondvriendelijk zou kunnen oplossen door er schelpenzand te strooien rondom. Daar willen slakken niet overheen kruipen. Moet wel relatief grof zijn dus meer gebroken schelpen dan zand. Mss is dat nog een optie maar ja dat achterhalen waar ze binnen komen is ws het lastigste.

(is trouwens de gele Dasty idd, die halen maffe vetvlekken en onbekende vlekken prima weg, wel even goed napoetsen met een schone natte doek anders zie je strepen van de Dasty)

(is trouwens de gele Dasty idd, die halen maffe vetvlekken en onbekende vlekken prima weg, wel even goed napoetsen met een schone natte doek anders zie je strepen van de Dasty)

thank you ;) :mrgreen: ga ik eens proberen op vlekken die ik soms niet uit truitjes of rompers krijgt

Heel goed plan! Mijn vader heeft zo eens een overhemd gered echt VOL met vetspetters van het koken. Wel inspuiten als je ook gelijk gaat wassen daarna anders krijg je Dastyvlekken. :wink:

hier ook regelmatig last van slakken in huis. bij ons komen ze vanuit de kelderkast omhoog. daar zit de kruipruimte voor onder de vloer en ik denk dat ze daar vandaan komen. in de tuin ook veel slakken, dus ik geloof dat ze het bij ons erg leuk vinden. heb ook regelmatig gehad dat de was die ik buiten had opgehangen onder slijmsporen zat :sick:

zal eens met zout strooien op de drempel van de kast. lijkt mij de veiligste oplossing met 2 kinderen

Wij hebben ze ook in huis. Erg fijn om met slaperige kop 's nachts naar beneden te lopen om een flesje te maken, en ik met blote voeten bijna uit glij over zo’n vies beest!

Wij hebben ook geen idee waar ze vandaan komen.

Ik dacht onder de achterdeur door, daar hebben we korrels gestrooid, maar volgens mij komen ze ook ergens achter de verwarming vandaan ofzo.

In de keuken zie ik namelijk geen sporen meer, maar wel in de woonkamer.

Zal vriendlief vragen ook eens de planten te checken…

Sorry hoor, moest hier toch even aan denken :angel:

@DarkAngel wrote:

Wij hebben ze ook in huis. Erg fijn om met slaperige kop 's nachts naar beneden te lopen om een flesje te maken, en ik met blote voeten bijna uit glij over zo’n vies beest!

Wij hebben ook geen idee waar ze vandaan komen.

Ik dacht onder de achterdeur door, daar hebben we korrels gestrooid, maar volgens mij komen ze ook ergens achter de verwarming vandaan ofzo.

In de keuken zie ik namelijk geen sporen meer, maar wel in de woonkamer.

Zal vriendlief vragen ook eens de planten te checken…

ieuwww… dat is mij ook overkomen… nou… ik kan echt wel tegen iets… maar de gedachte roepen mij weer rillingen op van hier tot gunter, dus vanaf nu slippers onder aan de trap, maar heb ze nooi tmeer ver in ons huis gezien, alleen maar onder het randje bij de keuken.