@Angel & Luna wrote:
:lol: :lol: daar gaat je eetlust :sick: wel goed voor de lijn misschien :silenced:
Hihi je haalt de woorden uit mijn mond! :lol:
De nieuwste sonja! :lol:
@Angel & Luna wrote:
:lol: :lol: daar gaat je eetlust :sick: wel goed voor de lijn misschien :silenced:
@myrella wrote:
Ja dat mag.
Je mag niet naakt in huis tuin of balkon lopen als anderen jou kunnen zien.
Dus als je wel graag naakt loopt, dan mag dat alleen als je de gordijnen dicht hebt of een afgesloten tuin hebt.
Geldt ook al voor topless zonnen geloof ik.
Maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die daar de politie voor bellen.
nee het mag echt niet :mrgreen:
ik vond dit stuk…op internet.
Naturist: alleen bloot met vitrage dicht
Door CASPAR NABER
BARGER-COMPASCUUM - Naturist P.H.P (66) uit Barger-Compascuum mag niet langer ’s morgens in zijn blootje een sigaretje roken en koffie drinken in zijn woonkamer met de vitrages open.
Dat besliste de politierechter in Assen nadat ouders van kinderen uit de buurt aanstoot hadden genomen aan het bloot door het huis lopen van de buurtbewoner.
P. is zich van geen kwaad bewust. ,Ik drink elke ochtend eerst een kopje koffie in mijn blootje en rook een sigaretje voordat ik mee aankleed.’’
In zijn vorige woonplaats Wieringerwerf namen buurtbewoners geen aanstoot aan het ochtendritueel van de zestiger. Zijn nieuwe buren in Barger-Compascuum doen volgens hem ook niet moeilijk over het blootlopen. Ouders van kinderen uit de buurt hebben er echter wél problemen mee.
,In april stond opeens de politie voor de deur. Of ik me wilde aankleden en meekomen naar het bureau.’’
Drie moeders met schoolgaande kinderen bleken te hebben geklaagd over de ‘thuisnaturist’. ,Ik zwaaide wel eens terug naar passerende scholieren. Die hebben thuis natuurlijk verteld dat ze hier een blote man in de woonkamer hadden gezien.’’
Een vierde getuige verklaarde aan de politie tijdens het ramenlappen vanaf haar huishoudtrapje te hebben gezien dat P. bloot in de huiskamer stond. ,Of ik een erectie had kon ze vreemd genoeg niet zien.’’
De zestiger begrijpt de ophef niet. ,Ik heb absoluut geen seksuele bedoelingen met mijn blootloperij. Onderzoek door de reclassering bevestigde dat. Tussen mijn vitrages zit een opening van zo’n 60 centimeter. Mijn woonkamer ligt 35 meter van de openbare weg, gescheiden door een tuin met hoge planten. Wie mij wil zien, moet echt staan gluren.’’
Toch veroordeelde de politierechter in Assen P. maandag tot een voorwaardelijke werkstraf van twintig uur.
doe mij een lol, ik moet morgen naar Barger-Compascuum.
Goede timing zeg van je :lol:
goed op vitrages letten en naar binnen gluren dus :lol: 8)
belachelijk! de wereld is echt gek geworden, dat mensen daar aanstoot aannemen vind ik echt :shock: (tenzij hij naar kinderen staat te zwaaien met een erectie natuurlijk)
Oude overburen van mij vonden het nodig om tegen de kasten op te gaan staan seksen terwijl ze geen gordijnen hadden. De achterburen hadden er eens wat van gezegd (want de kinderen wilden graag uitleg over wat er gebeurde) maar geen verandering. Zij hebben toen ook de politie gebeld en idd werden de overburen gewaarschuwd. Daarna hingen er overal gordijnen en die gingen ook netjes dicht.
maar ik vind seksen dan toch ook nog wel iets anders dan gewoon naakt rondlopen…
en helemaal als je dan door de vitrages moet staan gluren wil je iets zien!
dus die mensen die daarove geklaagd hebben gaan ook nooit met hun kinderen naar het strand?? daar zie je ook van alles.
Nou ja zeg. Kijk dan niet bij een ander naar binnen!
@enidan23 wrote:
Door CASPAR NABER
BARGER-COMPASCUUM - Naturist P.H.P (66) uit Barger-Compascuum mag niet langer ’s morgens in zijn blootje een sigaretje roken en koffie drinken in zijn woonkamer met de vitrages open.
Dat besliste de politierechter in Assen nadat ouders van kinderen uit de buurt aanstoot hadden genomen aan het bloot door het huis lopen van de buurtbewoner.
P. is zich van geen kwaad bewust. ,Ik drink elke ochtend eerst een kopje koffie in mijn blootje en rook een sigaretje voordat ik mee aankleed.’’
In zijn vorige woonplaats Wieringerwerf namen buurtbewoners geen aanstoot aan het ochtendritueel van de zestiger. Zijn nieuwe buren in Barger-Compascuum doen volgens hem ook niet moeilijk over het blootlopen. Ouders van kinderen uit de buurt hebben er echter wél problemen mee.
,In april stond opeens de politie voor de deur. Of ik me wilde aankleden en meekomen naar het bureau.’’
Drie moeders met schoolgaande kinderen bleken te hebben geklaagd over de ‘thuisnaturist’. ,Ik zwaaide wel eens terug naar passerende scholieren. Die hebben thuis natuurlijk verteld dat ze hier een blote man in de woonkamer hadden gezien.’’
Een vierde getuige verklaarde aan de politie tijdens het ramenlappen vanaf haar huishoudtrapje te hebben gezien dat P. bloot in de huiskamer stond. ,Of ik een erectie had kon ze vreemd genoeg niet zien.’’
De zestiger begrijpt de ophef niet. ,Ik heb absoluut geen seksuele bedoelingen met mijn blootloperij. Onderzoek door de reclassering bevestigde dat. Tussen mijn vitrages zit een opening van zo’n 60 centimeter. Mijn woonkamer ligt 35 meter van de openbare weg, gescheiden door een tuin met hoge planten. Wie mij wil zien, moet echt staan gluren.’’
Toch veroordeelde de politierechter in Assen P. maandag tot een voorwaardelijke werkstraf van twintig uur.
Ach ik zou er ook niet snel iets van zeggen, tuurlijk wel tegen andere buren :silenced: . Zo loopt de buurman van mijn buren met vrouwen kleding door huis, af en toe echt te erg. En zit hij op tv teletekst Gay teksten te lezen. Aangezien hij niks voor de ramen heeft hangen en de tv schuin voor het raam staat is het wel erg makkelijk om het te zien. Er lopen wel weinig mensen bij ons voorlangs, vooral mensen uit de straat die de hond uitlaten. Met elkaar hebben we het er dan ook weleens over vooral omdat het voor de buitenwereld zo n perfect gezinnetje moet voorstellen. Hij is nml getrouwd, beetje kak en ze hebben een zoon. Buiten doen ze aller aardigst, maar als ik m zie moet ik altijd aan zn vrouwelijke kant denken, en vraag me tegelijk af of zijn vrouw het ook weet :think:
@enidan23 wrote:
Door CASPAR NABER
maak ffe een foto en gooi die bij hem door de bus :mrgreen:
@Mamavanesmee27 wrote:
maak ffe een foto en gooi die bij hem door de bus :mrgreen:
He get… :sick:
snap persoonlijk niet zo wat er vies aan is?? Als je naar de sauna gaat zie je ook naakte mensen maar dat is in ene niet vies?? :think:
Ik zou me er totaal niet druk om maken die man stapt ff naar buiten en snel weer naar binnen.
Kijk zou hij nou naakt uitgebreid op het balkon een sigaret staan te roken dan zou het misschien nog anders zijn.
Maar dan denk ik nog van “ach ja moet ie zelf weten”
Je kunt er ook niet naar kijken
Toch wel ernstig dat je niet in je blootje in je eigen huis kunt lopen/staan.
@Nefarious wrote:
@mamatally wrote:ik zou aan de deur gaan en even melden dat je kleine kind(eren) hebt en niet gedient bent van het uitzicht.
( je mag hier zelfs de politie voor bellen wist je dat?)
Echt? Als hij op eigen balkon 1 minuut buiten staat in zijn naakie? Ik dacht dat dat alleen met openbare naaktheid kon. Je hebt namelijk ook de keuze om NIET naar hem te kijken op zijn eigen balkon.
Persoonlijk zou ik het raam opengooien en zeggen “Oh, ZO koud is het dus. Bedankt!” Duim omhoog, glimlach erbij, en raam weer dicht.
Ik ga er ook ECHT niks van zeggen, laat staan de politie bellen. (dat zou ik echt enorm overdreven vinden hoor!)
Hij pakt echt alleen ff zn handdoekje, en believe me ik wordt er ook niet warm of koud van (hoewel ik het wel koud krijg bij de gedachte om met deze tempraturen naakt buiten te zijn)
En als het regent of hagelt wat het afgelopen tijd veel heeft gedaan, hangt het handdoekje niet op het balkon
Wij zin al jaren naaktrecreant en lopen graag bloot in huis en tuin, thuis is altijd de vitrage dicht en de tuin is afgeschermd, echter we kunnen ons zelf niet onzichtbaar maken voor de buitenwereld en als iemand of de buren het willen is (met enige moeite) het best mogelijk in de tuin te kijken of als ik in de woonkamer loop te zien dat ik naakt ben.
De bewuste handdoek pakker weet drommels goed dat hij op zijn balkon zichtbaar is voor anderen in zijn omgeving.
Wij hebben met alle buren tot wel 3 huizen verder gesproken en verteld dat wij graag naakt lopen met name als het wat mooier weer is en behalve met een buur is het voor de overigen geen probleem en voor die ene buur tja daar houden we dan zo veel als mogelijk rekening mee en provoceren niet.
Het gaat vaak over het respecteren van elkaars gedrag en of levenswijze, of het wel of niet is toegestaan (wettelijk) is in mijn ogen niet zo belangrijk ik zou even met de desbetreffende buurman gaan praten, ik begrijp dat je op zich geen probleem hebt met naakte mensen maar het tijdstip en de presentatie tijdens je ontbijt door jou niet als prettig ervaren wordt.
Als het een naaktrecreant is zoals een naturist of nudist zal hij je begrijpen en er vervolgens echt wel rekening mee houden.
Het is jammer dat bij de reacties zoveel lacherige en of belachelijk makende zitten, ik loop ook in de winter s`morgens voor ik naar mijn werk ga vaak naar buiten en trek dan buiten mijn kleding aan en vindt dat heerlijk, je hebt dan een heerlijk frisse start van de dag, zoiets als de douche koud zetten vlak voor je er uit gaat en de invloed op de grootte van mijn geslacht is echt geen graadmeter voor de temperatuur en ja als het kouder is ( meestal bij hardere wind)kleed je je vanzelf vlugger aan maar als het even koud is en wind stil is het heerlijk genieten.
Ik hoop dat je met een gesprekje met de bewuste buurman er uit komt ik zelf denk dat je het achteraf reuze zal meevallen hoe er op gereageerd wordt door hem, succes.