Heeeeeeeeeeeeey meid geweldig nieuws zeg!!!
Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!!!
Super gefeliciteerd, geweldig joh geniet van je zwangerschap
Super nieuws !!!
Geniet ervan. :thumbup: :thumbup:
liefs
Gerda
Heeeeeeeee wat goed! Van harte meis!
Enne, wat sopje al zei: misschien toch nog een termijnecho lospeuteren bij de VK? Want 6wkn is wel errug vroeg om de precieze zwangerschapsduur te bepalen hoor
Dat was ik wel van plan... ik dacht namelijk echt dat ik al verder was... een week of 8.
Ook omdat ik niet met Enzo en niet bij mijn vorige zwangerschap zo vroeg positief testte (pas met 6 weken en terugrekenend bij deze zwangerschap een dikke vette test met 4 :shock: weken). Dus ik zal gerust 6 weken zwanger zijn, maar een extra echo is nooit weg. Weet ik ook meteen of alles nog steeds goed is.
en heb je, nu je een kloppend hartje hebt gezien, stiekem niet ietsje minder kans op een miskraam dan anderen? veel miskramen zijn toch al voordat het hartje zichtbaar begint te kloppen?
Ik heb precies hetzelfde gevraagd en het schijnt dat ik net zoveel kans heb als bij andere vrouwen dat het mis kan gaan of goed (en daar gaan we maar van uit :wink: )
Bedankt voor al jullie felicitaties :D
Geliciteerd!!
Mijn gyn vertelde mij met 7/8 weken echo dat als het hartje klopt er nog maar 5 % kans is op dat het misgaat en dus 95% dat alles goed is. Te verwaarlozen die 5 dus…
wat ik ook ooit gehoord heb is dat de meeste vrouwen na het krijgen van een zoon de eerst volgende zwangerschap uit loopt op een miskraam. was ooit een keer op discoverie, hoe dit komt weet ik niet…
De vruchtbaarheidsconferentie in Praag leverde een opvallende uitkomst uit een Deens onderzoek naar miskramen. Vrouwen die een gezonde zoon hebben gebaard, hebben daarna een veel grotere kans dan moeders van meisjes om daarna een miskraam te krijgen.
Het universitaire ziekenhuis van Kopenhagen onderzocht ruim 300 vrouwen die al een gezond kind ter wereld hadden gebracht, maar daarna herhaaldelijk een miskraam kregen. Jongens lijken een reactie in het immuunsysteem van de moeder te veroorzaken, constateerden de Denen volgens de BBC.
Bron: Medisch Contact
@monique wrote:
wat ik ook ooit gehoord heb is dat de meeste vrouwen na het krijgen van een zoon de eerst volgende zwangerschap uit loopt op een miskraam. was ooit een keer op discoverie, hoe dit komt weet ik niet…
ooow wat raar…maar bij mij is het wel uitgekomen
Ken ook zat meiden die gewoon zonder miskramen een volgende kindje krijgen hoor
Enne…ook genoeg die na een dochter een miskraam krijgen, dus lijkt me een beetje broodje aap stelling…
Ten eerste gefeliciteerd.
Even over de echo. Ik heb ook een miskraam gehad. (meerdere). Toen ik zwanger was van dit kind kreeg ik een echo met 7 weken. En toen zei de echocopiste wil je nog een echo (omdat ik onzeker was en mijn voorgeschiedenis) kreeg ik nog een echo met 10 weken. En van de week heb ik de gewone echo gehad met 13 weken(standaard) en straks nog een echo met 20 weken. Dus ik zou zeker proberen nog een echo te proberen te krijgen.En dan natuurlijk de standaard echo’s van 13 en 20 weken.
Sinds 1 jan in het basispakket.
suc6 anita