Nu wij zelf zijn gestopt met de pil en dus bezig zijn voor ons eerste kindje, vroeg ik me eens af wat de ervaringen zijn hier op het forum. Hoe lang nadat jullie gestopt waren met anticonceptie waren jullie in verwachting van jullie eerste wondertje?
Spannend dat jullie er voor gaan! Veel succes in ieder geval!
Op 14 augustus stopte ik met de pil en op 11-11 had ik een positieve test. Dat was de derde ronde (al zou ik eigenlijk de eerste ronde nog niet echt mee moeten tellen omdat mijn cyclus toen nog niet op orde was na het stoppen met de pil)
Ronde zes, acht maanden na het stoppen met de pil. Mijn cyclus was een zooitje (standaard langer dan 28 dagen) plus een ronde overgeslagen.
Veel succes (en plezier :mrgreen: ) met zwanger raken.
maart gestopt met de pil en april zwanger
Juli 2004 gestopt met de pil, September 2004 positief getest.
mei 2004 gestopt
en in januari 2005 zwanger (best wel een poosje dus)
Juni 2007 gestopt (dus juli de eerste kans)
31 december 2007 positief getest.
6 maanden dus
Augstus 2004 gestopt, mei 2005 zwanger, juni 2005 helaas een miskraam.
Toen duurde het nog langer: september 2006 weer zwanger. (en 31 mei 2007 is Swen geboren!)
wij zijn november 2005 gestopt en in november 2006 had ik een positieve test.
mijn cyclus was een zooitje.
wij gaan in maart 2008 stoppen met de pil dus ben benieuwd hoelang het deze keer gaat duren.
suc6
december 2001 gestopt met de pil en 20 april 2005 had ik een positieve test (had opzich al eerder positief kunnen testen :shifty: )
dus iets meer dan 3 jaar
September 2005 gestopt en januari 2006 zwanger.
Met mijn ex 5 jaar geprobeerd, maar niet gelukt. (lag wel aan mij trouwens).
Met mijn huidige man, zonder medische hulp, na een jaar zwanger van de 1e en de 2e na 9 maanden.
Groetjes,
Heleen
ik besloot behoorlijk out of the blue dat ik best een kindje zou willen, en toen was ik, achteraf gezien al een week of zo zwanger 8) Dussu, het duurde hier -1week ongeveer :mrgreen:
Ben bewust al wat eerder met de pil gestopt om te kijken of alles nog “werkte”… Was ruim een half jaar van te voren… Toen nog veilig sex gehad… Eenmaal voor het “echie” was het de eerste keer gelijk raak…
Het voordeel van eerder met de pil te stoppen vond ik dat je voor jezelf een idee hebt hoe je cyclus verloopt… Kon na vier maanden de klok erop gelijk zetten…
Veel plezier en succes :inlove:
Ik nam de pil sinds enkele jaren.
Gestopt in dec en in januari geen ongi meer gehad !!!
Onmiddellijk raak !
liefs
Gerda
22-12-2006 laatste pil geslikt…23-02-07 laatste keer ongi
31-03-2007 positief getest.
3e ronde raak dus!!!
Half augustus 2005 gestopt met de pil, begin februari 2006 positief getest (ronde 5)!
Ik ben in oktober 2006 gestopt met de pil.
We wilden eerst een paar maanden wachten om mijn lichaam de kans te geven om zelf de cyclus weer op te pakken.
Wat ik niet verwacht had gebeurde toch, ik was meteen al weer vrij regelmatig.(zie mijn onderschrift)
Door omstandigheden (twijfels bij mijn vriend en een opleiding die ik ging volgen) hebben we onze kinderwens iets uitgesteld.
In oktober 2007 zijn we er voor gegaan, en het was meteen raak.
Doordat ik al een jaar pilvrij was kende ik mijn cyclus.
Ik kon mijn eisprong herkennen aan rekbaar slijm en steekjes in mijn onderbuik.
Kortom, we hebben heel veel mazzel gehad.
Succes met zwanger worden.
28 maanden (met daarin 1 mk ) voordat ik zw was van Mayra.
Bij de tweede dachten we: als het in de helft van de tijd (ruim een jaar) gaat zijn we al heel blij. Omdat we niet graag een groot leeftijdsverschil wilden zijn we, toen Mayra 9 maanden was, maar weer “aan de slag gegaan” (eerst 3 maanden zelf proberen voordat je de mmm ingaat). En wat bleek: meteen zwanger van Ian! Zo kan het dus ook gaan! :mrgreen:
Wat leuk dames om jullie ervaringen te lezen! Er zitten een paar dames tussen die echt snel waren :lol:
Ik ben benieuwd hoe lang het hier gaat duren!