Hallo,
Ik ben nieuw op het forum.
Wij zijn sinds aug 2005 bezig om zwanger te worden.
Dit is gelukt in dec 2006, maar helaas is die zwangerschap uitgelopen op een miskraam in jan 2007.
Sinds die tijd is het niet meer gelukt, en sinds feb 2008 zijn we in de medische molen terecht gekomen.
Na de zomerstop in het ziekenhuis krijgen wij onze 1e IUI behandeling. Al in de zomervakantie kan ik beginnen met het slikken van Clomid 50.
Ik ben eigenlijk op zoek naar lotgenoten met wie ik kan schrijven over deze spannende periode.
Wie heeft er clomid geslikt, en wat zijn daar de ervaringen mee?
Ik hoor graag van jullie!
Groetjes, Muisje
ik slik nu al 6 maande clomid 150 mg het is geen pretje heb erg veel last van de bijwerkingen maar dat is wel verschillend per persoon jij hebt maar 1 pil en ik drie dus dan reageer ik er wel meer op wat ook logisch is
iui heb ik geen ervaring mee wens je heel veel succes toe met alles en als je vragen hebt stel ze gerust :hug:
Hoi Roosje,
Bedoel je met 3 pillen, dat je 3 verschillende hormomen slikt…??
Ik ben ook wel een beetje bang voor de bijwerkingen hoor. Vooral die stemmingswisselingen…
Groetjes, Muisje
nee muisje ik slik 3 pillen clomid plus een prygnyl injectie alsde eicellen groot genoeg zijn daarvoor krijg ik follikelmetingen
ik heb erg last van stemmigswisselingen vriendlief begrijpt me gelukkig wel maar het kan wel eens vervelend zijn ja en ook erg haaruitval heb ik pukkels die ik nooit had, doffe huid ontzettend moe soms(slecht slapen) opvliegers heel veel dus heel wat bijwerkingen maar ja misschien heb je nergens last van hoor iedereen reageert verschillend natuurlijk
Jeetje zeg… dat is best heftig hoor.
Ik snap zelf eigenlijk niet goed waarom ik clomid moet gaan slikken, want bij mij is verder alles goed. Altijd een cyclus van 28 dagen en eisprong op dag 13…
Maar volgens de arts heeft de iui dan meer kans van slagen.
Ik moet de clomid slikken van dag 3 t/m dag 7
Waarschijnlijk het eerste kuurtje in de zomervakantie.
Groetjes, Muisje
oke dat begrijp ik dan ook niet waarom je dan clomid moet slikken ik krijg anders geen eisprong en reageer alleen met 150 mg clomid(heb pco) helaas nog steeds zonder resultaat nu ben ik weer in afwachting alleen kreeg ik vandaag een heel klein beetje bloed hoop zo dat het geen ongesteldheid is ik slik ook van de 3de tot de 7de dag clomid is het zaad van je man niet goed omdat je iui gaat doen??
Ja, mijn man heeft inderdaad traag zaad.
Ik ben wel eerder spontaan zwanger geworden, dus we weten wel dat het kan. Alleen is de kans op een spontane zwangerschap dus minimaal, vandaar dat we het nu met wat hulp gaan proberen.
Tis inderdaad niet te hopen dat je ongesteld gaat worden.
Die teleurstelling is iedere keer weer zo groot he…
Mijn nod is volgende week.
De twee weken na de eisprong vind ik altijd het moeilijkst…
Groetjes, Muisje
oke dan is dit wel misschien de oplossing voor jullie ook al weet je dat het wel kan ik ben de vorige maand zwanger geweest het is uitgelopen op een vervroegde miskraam ik weet dit doordat mijn zwangerschaptesten negatief bleven en ik een bloedtest heb laten doen
wij zijn vanaf feb 2007 bezig wel lang alweer jullie nog langer merk aan mezelf dat het idd heel wat met me doet en de clomid versterkt het nog een keer
hoop voor ons dat we snel met een dikke buik rond mogen lopen :lol:
Hoi Roosje,
Ik vind het ook erg zwaar hoor, iedere maand opnieuw. Soms ben ik er zo ontzettend moe van. Geestelijk en lichamelijk.
Maar ik probeer ook positief te denken. Ik weet zeker dat er bij ons kindjes gaan komen. Tis alleen nog even afwachten wanneer het zover zal zijn…
Tot die tijd is het wel fijn om met meiden te praten die hetzelfde doormaken. Veel mensen in mijn omgeving snappen toch niet goed wat ik meemaak.
Groetjes, Muisje
Muisje ik wil je vast heel veel succes gaan wensen bij je 1e iui poging. Als je behoefte hebt aan lotgenoten, die kun je hier vinden
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=41069&start=1110
Ik schrijf hier af en toe nog mee. Maar de dames daar weten precies in wat voor schuitje je zit.
Als je vragen hebt, stel ze gerust. Ik wil je met alle liefde helpen. Ik ben zelf ook dmv iui zwanger geworden.
Liefs, Chantal
Hoi Chantal,
Bedankt voor je reactie.
Heb jij veel iui behandelingen gehad?
Wat fijn dat je nu zwanger bent! Dat geeft weer hoop!
Hoe verloopt je zwangerschap?
Liefs, Ingrid
Hoi Ingrid,
ik heb niet veel behandelingen gehad. Ik was na de 2e poging al zwanger. Bij de 1e poging heb ik 50 mg clomid gehad en bij de 2e 100 mg clomid. Het duurde erg lang voor mijn follikels groeiden, ik had ook een erg korte luteale fase.
De zwangerschap verloopt goed. Kindje groeit goed en ik voel me eigenlijk ook heel goed. He alleen last gehad van zwangerschapischias en nu last van mijn bekken. Maar tis voor een heel goed doel.
Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust.
Liefs, Chantal
Hoi Muisje,
Ik ben ook nieuw hier en toevallig ook sinds augustus 2005 aan het proberen zwanger te raken. Ons geduld wordt aardig op de proef gesteld he?
Mijn probleem is dat ik maar 1 eileider en 1 eierstok heb en de kans groot is dat mijn ene eileider niet werkt (vorig jaar operatief open gemaakt).
Ik zou eigenlijk nu met ivf kunnen beginnen, maar afgelopen maandag heb ik gehoord dat we eerst nog 3 keer IUI gaan doen met ondersteuning van clomid (2 x 50 gram).
Ik kan je dus (nog) niets vertellen over ervaringen met clomid etc, maar misschien kunnen we straks ervaringen uitwisselen?
Succes en sterkte in ieder geval!
Roosje, natuurlijk ook veel succes en Krabje gefeliciteerd met je zwangerschap!
Liefs, Efje
Hoi Efje!
Nou, we zijn inderdaad al allebei erg lang bezig!
Ik heb gisteren weer bloed laten prikken, en als de hormoon waarden goed zijn, dan begin ik van de zomer dus met clomid te slikken, en pregnyl te spuiten. Dan waarschijnlijk in augustus dus mijn 1e iui.
Als de hormoonwaarden in het bloed niet goed zijn, dan krijg ik misschien nog een kijkoperatie. Maandag krijg ik de uitslag.
Ik vind het allemaal wel erg spannend hoor!
Dus jij ook bijna je 1e iui behandeling. Wat vervelend dat je maar 1 eierstok hebt. Betekend dat dat je om de maand een eisprong hebt?
Groetjes, Muisje
Zo, jij bent snel!
Ja, het is allemaal erg spannend inderdaad, die hele MMM. Ik zal voor je duimen dat je bloeduitslagen goed zijn! Heb je nog niet eerder een hormoononderzoek gehad?
Ik mag mijn eerstvolgende cyclus beginnen, waarschijnlijk eind volgende week. Dan zou de IUI in principe rond 24 juli zijn.
Als het goed is, heb ik elke maand een eisprong. Mijn ene eierstok heeft het helemaal overgenomen. Ik heb ook een redelijk regelmatige cyclus van 27 dagen, soms iets korter. Maar ja, het blijft toch even afwachten hoe mijn eierstok gaat reageren op stimulatie…
Hai!
Ik heb ook altijd een regelmatige cyclus, van 28 dagen. Eigenlijk zou ik een hsg krijgen, want dat is standaard in het proces voor de daadwerkelijk behandeling gaat beginnnen. Maar aangezien ik allergisch ben voor jodium, wat dus in de contrastvloeistof zit, kan dit onderzoek niet bij mij gedaan worden. Vandaar dat ze nog eens prikken, want heb al vaker bloed geprikt, maar dat was dan een week na de eisprong.
Wat spannend dat je al zo snel gaat beginnen! Mijn nod is morgen, en we zouden dan eigenlijk ook kunnen beginnen, mits mijn bloed goed is, maar het ziekenhuis heeft bij ons een zomerstop. Balen dus. Ze zijn er half augustus weer, net als ik mijn eisprong heb gehad. Waarschijnlijk wordt het daardoor dus pas september… iets minder dus… maar ja, we wachten nu al zo lang, kunnen die twee maanden er ook nog wel bij…
Maar jij bent dus al snel aan de beurt! Wil je me op de hoogte houden? Ben erg benieuwd hoe het allemaal in z’n werk zal gaan!
Groetjes, Muisje
Wat lastig, zo’n jodium-allergie. Om het maar positief te bekijken: een HSG is niet echt een pretje, dus dat blijft je dan bespaard
Ik hoop natuurlijk voor je dat het niet hoeft, maar ik vond de kijkoperatie overigens heel goed te doen.
Jammer van de zomerstop van jouw ziekenhuis. Geduld, geduld en afwachten maar weer… Het is zo ongeveer een levensmotto geworden, tenminste, zo voel ik dat af en toe.
We houden elkaar op de hoogte, afgesproken?
Groetjes!
Tja, dat zeg ik ook iedere keer tegen mezelf:
“geduld is een schone zaak” en “goed werk heeft tijd nodig”…
Maar ja, ik vind dat ik nu wel genoeg geduld heb gehad hoor…drie jaar is erg lang als je iedere maand heen en weer wordt geslingerd in emoties van hoop, teleurstelling en verdriet…
Maar goed, laten we elkaar op de hoogte houden. Fijn om een lotgenoot gevonden te hebben!
Ik ga nu mijn mandje opzoeken! Morgen is het hier weer vroeg dag!
Weltrusten, Muisje
Helemaal mee eens (4 keer )
Trusten!
Hoi Efje!
Hoe is het ermee?
Ik zit vandaag op dag 28, maar ben nog niet ongesteld geworden…
Misschien morgen, want de test was negatief…
Ja, kan het toch niet laten he… die stomme testen hebben me al een fortuin gekost! En hoewel we weten dat de kans erg klein, heb ik toch iedere maand hoop. Tis immers een keer eerder spontaan gebeurd!
Was het maar alvast maandag, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben de komende periode…
Groetjes, Muisje