Tja, ik heb me er totaal niet druk over gemaakt.
bij de start van sarah woog ik 53 kilo, (12 weken zwanger) en bij het einde 63, dus 10 kilo eraan.
in de kraamweek ben ik op de weegschaal gegaan, had toen cupmaat D ofzo, iets wat totaal niet bij mijn lichaam past, maar woog dus nét 50.
Tijdens het borstvoeding geven ben ik gezakt naar de 45. Dus ongeveer 5 kilo minder dan dat ik woog toen ik zwanger raakte.
Bij Eva Lynn woog ik ook weer zo’n 50/53 kilo, weer 10 kilo erbij en in de kraamweek was ik alweer op de 48 kilo…
het zegt dus niks. Ik heb wel een blubberbuikje gehouden tot 7 weken na de bevalling. Heb nooit gesport, voor de bevalling niet en erna al helemaal niet want ik heb een hekel aan sportscholen. Heb een goede conditie, fiets heel veel maar mn buikspieren zal ik nooit gaan trainen :shifty: :mrgreen:
Nee mijn lichaam is misschien qua bouw, heupen etc wat veranderd, maar qua maat zit ik nog steeds op mijn maatje van 5 jaar terug! Had laatst kleding aan die ik al had gekocht toen ik 16 was, 7 jaar geleden… en dat past gewoon nog. Alleen tijdens mn zwangerschappen uiteraard niet, maar meteen na de bevalling kon ik alles weer aan.
Dus je hoeft echt niet zoveel aan te komen en je kunt je maatje 36 echt wel weer (zelfs zonder ervoor iets te hoeven doen) na de kraamweek aan. Scheelde misschien wel dat ik borstvoeding heb gegeven, want daar vallen de meeste vrouwen wel van af, in iig wel en dat was eigenlijk niet echt gezond voor mij.
ik heb me hierover eigenlijk ook wel druk gemaakt
helaas na 4 zwangerschappen en 3 prachtige kids
kan ik terug in mijn maatje 38
maar heb ik zowel een superlelijke ritssluiting om mijn buik en aan de onderkant
mijn gewicht is weer zoals voor de eerste zwangerschap maar mijn buik is zoals de andere ook zeggen toch wel iets minder strak
ik heb dagen dat ik er verschrikkelijk van baal hoe ik er uit zie
maar als ik dan kijk naar wat ik er voor teruggekregen heb
snap ik niet dat ik het ooit zo belangrijk vond
Ik heb juist een beetje andersom; ik snap niet dat ik me toen drukmaakte om mn gewicht ipv gewoo zag dat ik een geweldig figuur had :roll:
Ik heb drie kinders, vier zwangerschappen, na de eerste zat ik op +5 (maakte 54 kilo, dus prima), na de tweede bleef er weer wat plakken (58 kilo) en na de derde zat ik vrij snel alweer op 60 kilo. Naar mijn zin te zwaar maar ik werd weer zwaarder toen ik een spiraaltje nam. Ik woog uiteindelijk bijna 70 kilo toen ik net zwanger was voor de vierde keer. Na de miskraam vlogen de kilo’s eraf, ik zit nu op 62.
Ik hoop heel hard dat ik nog een beetje afval of behoorlijk gelijkblijf, niet teveel aankom als ik weer zwanger ben… Zo dik zijn vond ik echt wel heel naar, ik wil gewoon, met tijgervelletje en slappe buik, in bikini mt 38 kunnen… Die strepen en dat slappe vel vind ik niet zo heel storend.
Ik ben 6 weken geleden bevallen. Ik was sportief en heb ook in mijn zwangerschap voorzichtig doorgesport. Ik was 15 kg aangekomen. Die kilo’s zijn er alweer af. Ik geef borstvoeding en eet gezond. Ik pas ook weerinmt 36 alleen is mijn buikje niet meer zo gespierd als ervoor. Over 2 weken begin ik weer met sporten. Ik voel mijzelf happy’er in een strak lijf dus doe ik er veel voor, maar… Mijn kindje is het allerbelangrijkste! Als je naar je kindje kijkt maakt niets meer uit… Blubberbuikje of nie!
Streepjes kun je het beste ‘voorkomen’ door pas laat kinderen te krijgen. Hoe jonger je vel hoe meer streepjes is toch meestal hoe het gaat. Ertegen smeren werkt niet…het is meer een soort loterij. Ik heb 2 x een kind mogen dragen en baren en er zitten idd streepjes. Maar daar schijnt een zonnebankkuurtje al redelijk tegen te werken. Al gun ik me daar ondertussen de tijd niet voor want zoonlief is idd na de bevalling prioriteit 1 geworden, ikzelf kom op plek 2 en daarna komt mijn partner. 8) Die overigens helemaaaaal geen problemen heeft met streepjes dat maatje meer is er hier niet aan blijven plakken. Daarmee schijn ik mazzel te hebben (gehad). Wel blijf je zien dat er 2 kindjes in mijn buik hebben gezeten in het verleden want ja ook ik heb vel over. Dat betekend het einde voor heupbroeken (ha die droeg ik toch al niet).
Ik durf te wedden dat als ik er tijd en moeite in stop en zou gaan sporten (euh waar moet ik de tijd vandaan halen? De energie nog daargelaten :lol: ) het heus beter zou kunnen.
Tijdens de zwangerschap heb ik niets gedaan qua eten met het oog op mijn figuur later. Sterker nog toen ik zwanger was van onze (overleden) dochter was ik helemaal gek op frituur. :shifty: Extra kilo’s? Ik meen iets van een kilootje of 8/10 aangekomen. Een maand na de bevalling zat ik nog zo tjokvol stress, emoties, het regelen van de crematie ed had zijn tol geeist waardoor ik alweer in al mijn oude kleding paste. Toch zou ik niet aanraden zo snel zoveel af te vallen want echt het gaat ten koste van je eigen energie! Beter is langzamer. BV val je echt geen kilooo’s van af want je moet ook meer eten. Maar vooral drinken. Het blijft niet vanzelf allemaal op peil qua hoeveelheid voeding nl. Verwacht daar dus geen wonderen van, want als je op dieet gaat terwijl je BV geeft gaat dat ten koste van je kindje.
Ong een week of 6 na je bevalling kun je weer bezig gaan met bekkenbodem (jaaaa je kunt ook incontinent raken van een bevalling 8) ) en buikspieroefeningen. En trust me de manier waarop celebs zwanger zijn is echt not done! Die lijnen stug door terwijl ze een kindje in hun buik te voeden hebben. Die staan de week na de bevalling weer in de sportschool ongeacht dat er een kindje in de nacht gevoed wil worden (of ze hebben er een nanny/wetnurse voor?) en ik durf er mijn rechterarm om te verwedden dat er ook dames bij zijn die niet al te lang na (of tijdens als ze een KS moeten!) een bevalling onder het mes gaan. Ze hebben er de centjes voor dus why not…
Het allerbeste wat je kunt doen op het vlak van je eigen lijf is er simpelweg goed voor te zorgen. Niet verslaafd raken tijdens je zwangerschap aan Mac of frituur… :lol: maar dan idd een bruine boterham met kaas nemen en lekker veel fruit en groente. En na je bevalling eerst herstellen (iig die 6 weken!) en je lijf even wat rust gunnen, te wennen aan je baby en gezond te blijven eten en leven. Alles weer rustig opbouwen van simpele dingen die kalorietjes vreten zoals de badkamer schrobben tot gezellig wandelen met de beeb in de wagen. :thumbup:
Heeeeeeeeel veel zaken (bijna alles) mbt een zwangerschap en ook een kindje heb je echt niet zelf in de hand. Wanneer je van jezelf weet dat je nog niet toe bent aan dat loslaten van controle is het mss verstandig om toch te denken over nog uitstellen van een zwangerschap. En dat heeft dan geen betrekking op je lijf dat is maar een heel klein stukje wat daarin meespeelt. Een aantal heel simpel lijkende dingen; een zwangerschap kan een miskraam worden kun je zoiets aan? Een zwangerschap eindigt niet altijd in een gezond kindje lukt dat ook? Huilbabies bestaan ook ga je dat trekken? Kinderen worden ziek ongeacht of ze al dan niet gezond geboren worden ook dat betekend extra zorgen en gebrek aan controle.
Geloof me nadat onze dochter overleden bleek tijdens de bevalling heb ik binnen 3 seconden moeten leren de controle los te laten…want ik ‘moest’ bevallen en daarna was alle controle over mijn lijf en leven verdwenen. :shifty: En dat klinkt heftig (was het op dat moment ook) maar ik heb er gigantisch door leren relativeren en prioriteiten stellen. En gek genoeg is daardoor mijn eigen lijf een grotere prioriteit geworden dan het daarvoor ooit is geweest. Het is nl MIJN lijf wat een gezond kindje op de wereld zou gaan zetten. :thumbup: Ongeacht wat er daarna mee zou gebeuren ook dat komt wel weer goed hoe het er ook uitziet.
He Suus,
Het is echt voor iedereen anders.
- wat was je figuur voor de zwangerschap
- ben je een jojo-figuur
- ga je tijdens de zwangerschap helemaal los, of blijf je gezond eten (hoewel dat er niet altijd mee te maken heeft)
- bleef je tijdens de zwangerschap bewegen/sporten (kan niet altijd, je kan je er de hele zwangerschap gewoon te slecht voor voelen).
Zelf ben ik door heel veel overgeven juist afgevallen en daarna amper aangekomen (tot nu toe 1 kilo, dus ik zit nog steeds op -7 kilo) maar ik was voor de zwangerschap wel te zwaar.
Maar heb je een normaal figuur, dan is het gemiddeld om aan te komen ongeveer 12 kilo. Een gedeelte daarvan is vet, maar het meeste is vocht, de baby, de placenta, je borsten, extra bloed, vruchtwater etc.
Hopelijk valt het voor je mee. Ik was ook bang hoor, om 30 kilo aan te komen. Ik ben maar 1.50cm, dus je kan je voorstellen dat dat niet fijn was geweest. En inderdaad, je bent niet alleen maar moeder, je bent ook nog vrouw en je wil graag aantrekkelijk zijn. Logisch! neemt niet weg dat je je daarnaast ook niet zorgen kan maken over de gezondheid van je kindje etc. (geloof me, dat doe je vanaf de dag dat je merkt dat je zwanger bent :mrgreen: )
Maar, ik hoop dat je zwanger wordt. Zoals velen van ons weten, is dat niet altijd vanzelfsprekend! Succes!!
Tja moeder zijn is (soms) offers brengen… en daar kan een verandering aan figuur 1 van zijn.
Ik vond het tijdens mijn zwangerschap ook al erg belangrijk. Ik ben al vanaf mijn vijftiende aan het stoeien met mijn gewicht en kom gewoon erg snel aan. Maar toen ik zwanger werd dacht ik vooral: ach, het komt er toch wel aan. Lekker dom dus :oops: Ik was er 25 aangekomen, en ben na 6 weken gaan lijnen (ik gaf geen bv). Na een half jaar ongeveer zat ik weer op mijn oude gewicht en sinds een paar weken 2 kilo daaronder. Maar ik ben wel helemaal mijn figuur kwijt. Ik was nooit hyperslank, altijd een beetje een buikje, maar nu heb ik opeens veel meer heup, en daar ook een rol omheen, en mijn buik is vooral vel. En onder de streepjes, tot een stuk boven mijn navel.
En mijn verstand zegt: nou en, je hebt toch een prachtige zoon gekregen? Maar soms baal ik er echt wel van, als ik op het strand lig. Maar ach, ik kan er nu niks meer aan veranderen, dus neem het maar zoals het is, en dat is toch het beste
ik weet niet hoe jij er uit ziet slank van jezelf?
ik weeg normaal 58 kilo en was bij Nikki 19 kilo aangekomen die waren er zo af en heb er niks voor hoeven doen.
en ja je gaat er neit meer uitzien zoals je nu doet maar ik heb dat er wel voor over en ook ik baal soms wel eens van dingen maar ja als ik dan naar me meisje kijk ben ik de gelukkigste op aarde en vallen die kleine dingen niet meer zo op.
me borsten die zijn niet zo stevig meer (hangen) dede ze nooit ze stonden mooi rechtop.
er zitten groeistrepen op.
(op me buik niet gelukkig) kan je ook krijgen.
de onderkant tja wat zal ik zeggen het is meer richting kalkoen gegaan
de binnenste zijn iets uitgerekt :silenced:
en ze hadden mij gehecht en er heeft er 1 los gelaten nu is het niet helemaal netjes aan elkaar gegroeit en heb ik een klein flapje :roll: :doh:
me buik was wel weer mooi na de bevalling en je kan natuurlijk ook de pech hebben dat je een KS krijgt en een litteken er aan over houdt
ik zou zeggen niet aan denken gewoon voor een kindje gaan en de rest komt later
Ik ben wel weer redelijk op gewicht gekomen, maar ervaar wel dat mijn lijf anders is. Zo zijn mijn heupen veel breder dan voorheen en dat was best effe wennen met broeken enzo. Maar goed, alles went
@bianca&? wrote:
de onderkant tja wat zal ik zeggen het is meer richting kalkoen gegaan
Heb je het nu over je vagina?
Dat ie op een kalkoen lijkt?
Wat is er uitgerekt dan? Je binnenste? (schaamlippen?)
Mijn lichaam is veranderd en toch ben ik nu zekerder dan toen ik 18 was.. gek is dat..
@faizaa wrote:
@bianca&? wrote:de onderkant tja wat zal ik zeggen het is meer richting kalkoen gegaan
Heb je het nu over je vagina?
Dat ie op een kalkoen lijkt?
Wat is er uitgerekt dan? Je binnenste? (schaamlippen?)
Mijn lichaam is veranderd en toch ben ik nu zekerder dan toen ik 18 was.. gek is dat..
ja binnenste schaamlippen zijn nu iets langer dan de buitenste :doh:
geen porum :silenced:
me collega zei dat een keer het lijkt op een kalkoen :lol:
ja binnenste schaamlippen zijn nu iets langer dan de buitenste Dom!
Volgens mij is dit bij heel veel vrouwen zo... los van een bevalling!
Even gegoogled... en ik vind inderdaad veel informatie op he net dat de binnenste schaamlippen vaak groter zijn! Zelfs Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaamlip
Pffoe... was al even bang weer iets afwijkends te hebben... 8)
wahahahahaha Bianca… :lol: :-*
maar idd… zal 50-50 zijn bij vrouwen… de een heeft een ‘gesloten’ vagina… de ander een ‘open vagina’…
mijn binnenste schaamlipjes hangen er ook iets uit… maar ik vind het geen ‘kalkoen’… ik noem het gewoon een ROOSJE… :inlove: :inlove: :inlove: :lol:
Iedere vrouw is anders en zo is ook iederen zwangere/bevallen vrouw anders
Tijdens mijn zwangerschap: Die verliep op wat kleine probleempjes na prima en in totaal ben ik ongev maar 7 kilo aangekomen. (niet gespuugd dergelijke)
Bevalling: Tsja leuk is anders maar ik zou het zo nog 10 keer overdoen (dat meen ik echt) als ze allemaal het zelfde zouden gaan.
ik heb er vanaf de eerste wee tot de laatste pers maar 4 uur overgedaan.
Maar het voelde echt wel langer aan hoor en daarbij heb ik dan geen buik wee gehad, maar vanaf direct het begin weeenstormen en dan ook alleen maar rug weeen. Maja het kan je ook niet te gemakkelijk gemaakt worden he
Na zwangerschap/bevalling: Drie hechtingen heb ik er aan over gehouden, de zelfde dag zat ik weer heerlijk in de achtertuin en 2 dgn daarna liep ik heerlijk met mijn ventje in de wagen alweer een blokje om.
Alle kilo’s waren er zeer snel weer vanaf, geen streep etc te zien en een week later paste ik mijn eigen kleding alweer.
Owja en mijn onderkantje ziet er weer uit zo als van ouds (volgens de spiegel en partner ;-))
@Rhiannon wrote:
Streepjes kun je het beste ‘voorkomen’ door pas laat kinderen te krijgen.![]()
Tja volgens mij is dat heel erg per persoon bepaald en heeft de leeftijd er echt niet veel mee te maken, ik was 19 en 21 toen ik zwanger werd en ik heb heel weinig streepjes, als ik in bikini loop zie je niks! Alleen als je van heel dichtbij kijkt (maar dat sta ik andere mensen niet toe :mrgreen: ) dan kun je ze ontdekken.
Suus, je zal het toch echt zelf moeten ervaren want je kunt nu gewoon niet bedenken hoe het zal gaan. Belangrijk is inderdaad wel dat je zelf niet veel te veel gaat eten.
Ik ben zo’n 17 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap maar omdat ik bijna 1.90 m. ben zag het er nog heel bescheiden uit. Heb tot de 31e week tennisles gehad, ging ook nog prima (ben verder niet overdreven actief/sportief).
De kilo’s gingen er na de geboorte snel af. Ik heb zeker geen maatje 36 (gelukkig niet bij die lengte…) maar had wel altijd een strakke buik. M’n navel lijkt nog wel iets dieper dan-ie was maar verder heb ik weer een vrij strakke buik zonder dat ik er oefeningen voor doe. Ik geef nog wel steeds borstvoeding, dat vreet echt energie!!
Ik ben wel flink gehecht na de (thuis)bevalling omdat m’n dochter haar elleboogje naast haar oor had gebogen en zoveel ruimte had ik nou ook weer niet Daar merk je overigens weinig van (vond de bevalling zeer goed te doen!) maar het hechten daarna vond ik wel erg vervelend en lang duren. Van die hechtingen heb ik trouwens weinig last gehad, waarschijnlijk omdat ik verder niet ‘beurs’ was vanonder door de voorspoedige bevalling. Zat dezelfde dag alweer taart te eten op een stoel.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat de boel nog niet helemaal lekker voelt bij het vrijen, dat valt mij wel behoorlijk tegen! Los daarvan kan ik me wat mijn lichaam betreft (bijna) niet meer voorstellen dat ik vorig jaar een kindje op de wereld heb gezet (35 jaar).
Ik heb het geluk gehad drie keer zwanger te zijn geweest en drie gezonde kinderen te mogen krijgen en kan je vertellen dat elke zwangerschap toch iets meer van mijn lijf vergde. Door drie vaginale bevallingen waarvan de lichtste baby 3.750 kg woog is de stand van mijn bekken veranderd, iets wat ik niet wist voordat ik ooit kinderen kreeg. Gelukkig heb ik ook wat extra heup gekregen om dat te camoufleren. Mijn borsten zijn idd minder stevig. En dat komt niet door de borstvoeding maar door het zwanger zijn, mijn borsten groeiden van een maat 70E naar een 80F en ik heb juist het idee dat door de langere borstvoedingsperiode bij de jongste mijn borsten nog het beste hersteld zijn (dat dacht ik niet net nadat hij gestopt was, dacht echt dat het nooit goed zou komen, beetje de lingoballen in de bak).
Ik ken ook vrouwen die een kind op de wereld zetten en het ziekenhuis verlieten met hun gewone kleding aan. Daar was ik er helaas geen een van. Tijdens elke zwangerschap kwam (lees vrat) ik meer dan twintig kilo aan. Na de bevallingen van de oudste twee viel ik veel te rap af door schildklierproblemen, vreselijk. Na de derde gebeurde dit niet maar ik voelde me er veel beter bij.