Ik weet niet helemaal of ik hier op de juiste plek ben maar waag het er toch maar op…
Ik ben nog niet eens zwanger maar van het hele proces, het geklus, de test, zwanger zijn etc. is er een ding waar ik heel erg tegen op zie…
Na de bevalling…
Het lijkt me al niet fijn om (al) die kilo’s aan te komen maar ik snap wel dat dat nodig is.
Als je kindje dan geboren is dan ben je blij en zit je (hopelijk) op een roze wolk maar dan zitten er nog wel wat kilotjes en wat slappe huid…
Nou zitten er hier een heleboel mensen met een berg ervaring en ik zou graag willen weten hoe dat bij jullie is gegaan.
Ook als er meerdere kindjes zijn hoe was het na de 1e, de 2e etc.
Hoe snel zat je weer lekker in je vel, hoe zag de buik eruit. is er iemand die er wat aan heeft laten versleutelen??
Ik weet dat het bij iedereen anders is en dat ik het gewoon maar moet ervaren maar maak me er stiekem toch een beetje zorgen over :oops:
(weet niet eens of ik uberhaupt ooit zwanger zal zijn maar goed, noem hetmaar een luxe probleem …)
Misschien hard: maar vind je je figuur (terugkrijgen) echt zo belangrijk? Ik zou me over ergere dingen zorgen maken :oops: …
Hoi
Tsja, die kilootjes erbij die kan je niet (helemaal) voorkomen. Nu raak je er wel een heleboel kwijt na de bevalling.
Ik heb altijd nog zo’n kilo of 3/4 boven mijn startgewicht (van wat ik woog toen ik zwanger raakte van ons ventje) gezeten, maar daar heb ik me niet echt heel super druk om gemaakt eigenlijk.
Nu ben ik nooit superslank geweest met een strakke buik, dat scheelt misschien wel, hahah!!!
Ik ken genoeg meiden die na de bevalling weer net zo slank waren als van te voren. Ook na 2 of 3 of zelfs 4.
Zal misschien ook wel met je bouw/aanleg te maken hebben.
Nu ik zwanger ben van nummertje 2, heb ik al wel bedacht dat ik na de bevalling en de BV weer goed ga sporten. Voor de gezondheid en om me lekker fit te voelen. En als ik daarbij wat overtollige kilo’s kwijtraak, dan is dat mooi meegenomen!
Probeer je er niet al te druk over te maken, dat zie je allemaal tegen die tijd wel weer. En dan kan je besluiten om (extra) te sporten of er iets aan te laten doen.
Succes met zwanger worden.
Groetjes, Marieke
@leeuwtje74 wrote:
Misschien hard: maar vind je je figuur (terugkrijgen) echt zo belangrijk? Ik zou me over ergere dingen zorgen maken :oops: …
Nou, dat heb ik me beide keren toch ook afgevraagd en als je het niet erg vind doe ik dat nu ook… :mrgreen:
Waar zou jij je dan zorgen over maken, als ik vragen mag? :oops:
ik behoor tot het overgrote deel dat niet meer was zoals voorheen.
Bij de eerst +45kg en een hoop striae
Bij nummer 2 was ik 10 kg boven mijn gewicht van de start van de eerste ( snap je hem nog ? ) en toen +25
daarna afgevallen tot 80 kg en zwanger van nummer 3 waar er nu met 28 weken weer 13 kg aanzit.
en dat komt nooooooooooooooooooooooooit meer goed !
Ik vind het jammer ,maar als ik zie wat ik ervoor terugkrijg is het me dat wel waard hoor.
@Rooike wrote:
Waar zou jij je dan zorgen over maken, als ik vragen mag? :oops:
Of de zwangerschap goed zal verlopen, de bevalling, of je kindje gezond ter wereld komt…
En over het gewicht, ik snap ook best dat iemand zich daarover zorgen maakt, ik woog voor de zwangerschap 125 en ben in totaal 1 kg aangekomen…
Na de bevalling, en nu nog steeds, onder de 100 kg…
Mijn verloskundige zei dat voor mij een zwangerschap beter werkte dan een dieet!
Nou, eerlijk gezegd heb ik me daar van te voren echt niet druk om gemaakt :think:. Ik maakte me vooral zorgen over de gezondheid van het kindje, de pijn van de bevalling (en dat bleek terecht 8) ) enzo…
Ik was 14 kilo aangekomen en een week na de bevalling waren en al 10 weg. Die laatste 4 heeft wat langer geduurd, maar toen ik weer aan het werk ging (lees: niks te snaaien onder werktijd 8) ) ging het best snel.
Buik is nooit meer zo strak geworden als voor de zwangerschap, maar dat vond ik niet zo erg.
Ik was wel erg bezig met het voorkomen van zwangerschapsstrepen 8)
Dat vooruitzicht vond ik veel erger dan die tijdelijke kilo’s
als je baby is geboren heb je even geen tijd om aan je gewicht te denken :think:
ligt ook een beetje aan je leeftijd, ik was 37 toen ik de 2de kreeg,
en heb nu een bolletje :mrgreen:
maatje 38 zal ik niet zosnel terug krijgen…
kan wel 4 keer per week gaan sporten,
maar vindt mijn kids belangrijker!
ligt dus helemaal aanjezelf, ga je lijnen, sporten, pas je je eetgewoonte aan, en hoe was je gewicht voor de bevalling…
@leeuwtje74 wrote:
hmm, ja ik vind mijn figuur zeker belangrijk. Volgens mij ben je naast moeder/vrouw/collega ook nog gewoon mens. En ik hou ervan om er leuk uit te zien ook in een bikini. En zeker nu op het strand dan schrik ik soms en denk ik: "Kom ik er ook zo uit te zien?? :oops: Vooral als je het vergeliijkt met de beroemde mensen in de blaadjes (IK WEET dat, dat niet geheel REEEL is)
Dus net als mayo28 zal ik braaf anti-straie creme smeren

En uiteraard maak ik me ook druk over de bevalling maar goed als het goed is, is die pijn tijdelijk …
Wat gezondheid betreft ben ik ook daar zeker bang voor (tante geboren met open ruggetje) dus zeker iets wat ook mee speelt.
Weet ook dat ik het allemaal nog maar moet zien en het zal ook niet het belangrijkste zijn als ik net bevallen ben. Maar wil toch ook (op een gegeven moment weer) het meneertje verleiden :silenced: haha.
ik ben een van die ANDERE mensen op t strand en vind het vreselijk vervelend dat er naar mij gekeken wordt met die blikken van O JEE zou ik er ook zo uit komen te zien
ik ben ook een heel gewoon mens…namelijk… :lol:
bedoel t niet verkeerd hoor, maar sommigen van ons hebben gewoon nooit een heel geweldig figuur gehad, natuurlijk had ik dat leuk gevonden, en natuurlijk zou ik dat nu ook leuk vinden, maar ik had het ook niet voor het zeggen wat zwanger raken betreft en ben nu zo blij en trots met mn kroost dat ik die buik voor lief neem
ik snap wel dat je mooi en strak wilt blijven en misschien ben jij een van die gelukkigen…misschien ook niet…dan hoop ik dat je daar toch mee kunt leven want t is t echt waard :inlove:
@kristalkindje wrote:
ik ben een van die ANDERE mensen op t strand en vind het vreselijk vervelend dat er naar mij gekeken wordt met die blikken van O JEE zou ik er ook zo uit komen te zien
ik ben ook een heel gewoon mens…namelijk… :lol:
bedoel t niet verkeerd hoor, maar sommigen van ons hebben gewoon nooit een heel geweldig figuur gehad, natuurlijk had ik dat leuk gevonden, en natuurlijk zou ik dat nu ook leuk vinden, maar ik had het ook niet voor het zeggen wat zwanger raken betreft en ben nu zo blij en trots met mn kroost dat ik die buik voor lief neem
ik snap wel dat je mooi en strak wilt blijven en misschien ben jij een van die gelukkigen…misschien ook niet…dan hoop ik dat je daar toch mee kunt leven want t is t echt waard :inlove:
Het is ook absoluut geen veroordeling naar de andere mensen op het strand. iwl er ook niemand mee kwetsen :oops:
Iedereen moet vooral doen en laten wat hij of zij zelf wil en eruitzien zoals hij of zij wil, maar ik vind het zelf voor mij persoonlijk wel belangrijk. Ik zal het er ook echt niet om laten hoor ;). Maar het is wel iets waar ik veel aan denk en weet wel dat ik me er niet al te druk om moet maken … :oops:
Maar goed vandaar ook dit topic om te kijken hoe anderen dat ervaren hebben.
Er is nl niemand in mijn omgeving met mijn leeftijd met een kinderwens althans die zijn er wel maar niet met de ervaringen zeg maar :).
Ik ben beide zwangerschappen vrij weinig aangekomen, de eerste 11 of 12, de tweede 10 of 11 kilo. Het was er bij allebei ook vrij snel af. Een week na de bevalling zat ik op het gewicht voor mijn zwangerschap + 2. Die laatste 2 kilo zijn er nooit echt afgegaan maar dat kwam misschien omdat ik vrij snel weer aan de pil ging. Bij de tweede heb ik me na de bevalling niet gewogen maar 5 dagen na de bevalling paste ik weer in mijn oude spijkerbroek. Daarvoor had ik bedrust. Een maand na de geboorte woog ik mezelf bij het cb en toen woog ik iets minder dan voordat ik zwanger werd van mijn eerste. Heb beide kinderen nauwelijks borstvoeding gegeven. Zit nu nog steeds rond dat gewicht, weeg volgens mij iets minder.
Na de bevalling van de eerste had ik nog wat nagym van de pufcursus. Ook heb ik toen veel gewandeld met de wagen. Sporten doe ik niet maar een ondernemende dreumes is ook erg goed voor je conditie.
Nou…
Ik snap je volledig hoor… nou ben ik zeeeekkkkeeer niet te vergelijken met enige slanke den maatje 36/38 want ik ben al mijn hele leven veel en veel te zwaar.
Maar laat ik nou een man hebben die dus erg valt en houd van de rubensvrouwen onder ons. MITS… goed verzorgd.
We zagen laatst op het strand een vrouw van tegen de 50 die dus echt een enorme buik had en dan van die platte pannenkoekbillen en tja… als ik met mijn volle figuur er zooooo zou uitzien, dan zou manlief dat zeker niet appetijtelijk vinden :shifty:
Rubensvrouw met ronde billen, ronde borsten en relatief bij het figuur passende platte buik en verzorgd uiterlijk… Ja dat vind hij dus wel mooi.
Ik heb de mazzel na 4 kinderen redelijk ongeschonden uit de strijd te zijn gekomen, maar mijn buik is wel veel slapper dan normaal en daar zal ik dus nog een hoop aan moeten doen. Kan ook wel.
idd sporten, goed gezond eten, buikspieroefeningen EN huidmassage heeft bij mij altijd wel gewerkt.
Maar als je pech hebt en je krijgt een keizersnede… dan kan het in sommige gevallen zo zijn dat ze de buikspieren zo door moeten halen dat je die niet meer goed krijgt.
Mijn moeder had dat en een vriendin van mij ook.
Je zal dus altijd de afweging moeten maken wat je het belangrijkste vind… een kindje krijgen en dat behelst zowieso risico’s voor je lijf. Ik bedoel… het is niet zo appeltje eitje als men soms denkt…
miskramen, te hoge bloeddruk, zwangerschapssuiker, hellp syndroom, vocht vasthouden, vroeggeboortes, hormoonschommelingen waar je naar van word, zware bevallingen, mogelijke pomp of tangverlossingen, keizersnedes als het echt niet wil, herstellen, weken lang een laag libido omdat ze in je muts hebben lopen hechten… tja… :shifty: :silenced:
Dat gebeurt allemaal he en toch nemen duizenden vrouwen dat allemaal voor lief. Ik ook.
En als ik dan toch die uitgezakte bolle buik mevrouw met platte pannenkoek achterwerk was geworden… dan had mijn man dat maar moeten accepteren, HIJ WILDE OOK een groot gezin…
En we hebben er wel 4 prachtige kinderen voor terug gekregen.
Ik snap je dus wel… maar je zal het ook bijzonder moeten relativeren want geen vrouw word moeder zonder hier en daar lichamelijke veranderingen te moeten accepteren…
@Cell wrote:
Ik snap je dus wel… maar je zal het ook bijzonder moeten relativeren want geen vrouw word moeder zonder hier en daar lichamelijke veranderingen te moeten accepteren…Mooi gezegd!

Haha, Cell moet erg om je lachen.
Ik heb daar altijd een soort angst voor gehad. En mijn man zegt ook van maak je daar nou niet druk om, snap heus dat je niet gelijk weer in maajte 36 past maar blijft dan soort van knagen ofzo.
En dan zie je zo’n Heidi Klum die binnen 6 weken weer strak is… grrr en dan is dat toch vervelend ook al weet ik verstandelijk dat, dat uitzonderingen zijn dat zij dat ook niet gratis krijgen, gevoelsmatig wordt ik dan toch lichtelijk jaloers haha.
En ja vertel me niet over hechtingen, die zijn op zichzelf vervelend laat staan als je daar beneden een hele ritssluiting hebt :silenced: :oops: nog zoiets waar ik tegen op zie
Niet dat ik door de dingen waar ik tegen op zie niet meer zwanger wil worden, heel graag zelfs. Maar zijn toch dingen waar ik me druk over maak, heb graag de controlle en ja dat kan dan 9 maanden niet …
Maar zal alle goede raad (proberen) op te volgen. Braaf staie creme smeren (btw wat is een goed merk??) veel bewegen en heel gezond eten
@leeuwtje74 wrote:
@Cell wrote:Ik snap je dus wel… maar je zal het ook bijzonder moeten relativeren want geen vrouw word moeder zonder hier en daar lichamelijke veranderingen te moeten accepteren…Mooi gezegd!![]()
Wat heb je dat toch weer mooi verwoord Cell

Ik heb me overigens voor en tijdens de zwangerschap nergens druk om gemaakt. Ben dik 27 kg aangekomen. Had geen striae op mijn buik maar die zijn er de laatste 2 wk van mijn zwangerschap bij gekomen (weliswaar niet extreem).
En…dan beval je. En ineens zie je jezelf in de spiegel…met een flubberbuik.
Als ik nu loop dan denk ik wel eens…als dat maar goed komt. Maar waar ik mij het meeste druk om maak…Of ik alle overtollige kilo’s wel weer kwijt raak.
Dat buikje interesseert me dan dus veel minder. Liever weer zo’n 70 a 72 kg wegen met een buikje dan 80 a 85 kg wegen met een buikje.
Haha, hoe herkenbaar.
Alleen heeft Heidi Klum een personal trainer en de gemiddelde vrouw niet.
Ik heb me ook afgevraagd hoe ik eruit zou komen…met veel overschot aan vel, van die ellenlange tepels (zo dat je een rondje moet leggen in je bh), met veel striae, borsten tot mijn knieeen etc.
En natuurlijk is een gezond kind belangrijker, en dat bleek tijdens mijn zwangerschap ook zeker geen vanzelfsprekendheid, maar nóg stond ik er bij stil.
Ik ben 17,5 kilo aangekomen en na de bevalling was ik er slechts 4 kwijt (een potverdorie moment :mrgreen:). Nu uiteindelijk 10 ongeveer. Die overige kilo’s blijven zitten. En ja dat is irritant. Maar dikke pech, ik ben zelf niet bereid om er ook maar iets voor te doen of te laten. Dus schuif ik mijn brede heupen maar in mijn maat 38/40 broek en niet meer in een maatje 36. Dat randje over mijn broek is erg storend, maar ik krijg overal complimenten…iedereen vindt mijn lijf eruit zien alsof ik geen kind gekregen heb, nou super toch 8) Heb godzijdank geen striae opgelopen en lange tepels
Enne die brede heupen kunnen uitstekend fungeren als zitje voor de baby :lol: Er zijn ook voordelen.
Nog vergeten:
Ik baal nog het meest van die ellendige puisten trouwens, die willen maar niet weg gaan :evil: Die zou ik best ruilen tegen een extra kilo vet.
@Kittycat wrote:
Haha, hoe herkenbaar.
Alleen heeft Heidi Klum een personal trainer en de gemiddelde vrouw niet.
Ik heb me ook afgevraagd hoe ik eruit zou komen…met veel overschot aan vel, van die ellenlange tepels (zo dat je een rondje moet leggen in je bh), met veel striae, borsten tot mijn knieeen etc.
En natuurlijk is een gezond kind belangrijker, en dat bleek tijdens mijn zwangerschap ook zeker geen vanzelfsprekendheid, maar nóg stond ik er bij stil.
Hahaha

Moet echt heel erg lachen hierom :).
Heb gelukkig inieminie tieejes haha, hoop dat ze groeien als ook ik ooit zwanger mag zijn maar niet dat ze rekken tot mijn knieen…
En ja die heidi Klum met haar personal trainer :wall: …
Maar inderdaad ik heb geen personal trainer en al eet ik braaf 2 keer per dag fruit en een berg groente ga mezelf ook niet op een blaadje sla dieet zetten.
Daarnaast schijnt borstvoeding een calorie-burner te zijn …

En mijn man zegt ook van maak je daar nou niet druk om, snap heus dat je niet gelijk weer in maajte 36 past
Ik hoop dat hij dit niet bedoelde zoals ik het lees... :shock: Het komt over alsof je heus niet direct weer in dat maatje 36 hoeft, maar dat dat uiteindelijk wel weer de bedoeling is... :roll: Ik geloof dat ik hem een slag voor zijn hoofd zou geven als hij dit na mijn bevalling zou zeggen en ik sta daar met uitgelubberde buik...
Ik las ook ergens dat je je mannetje nog steeds wilt blijven verleiden. Ik snap dat je het gevoel hebt dat je daarvoor maatje 36 nodig hebt, omdat je dat nu immers ook hebt, maar houdt het daarbij op? Volgens mij kun je er met een aantal maten groter nog heel sexy uitzien (ZEKER met maatje 38-40). Kies de juiste maat sexy lingerie en je bent al een heel eind verder! De rest voor eigen fantasie 8)
Heus, geloof me, ik denk ook wel eens aan na de bevalling. Nu heb ik nooit de meest strakke buik gehad die je je maar kunt voorstellen, maar ik kan me ergere scenario's voorstellen na de bevalling. En dan, tja, net zoals Cell al heel mooi schreef: je weet dat het onvermijdelijk is. En inderdaad: er zijn ergere dingen om je zorgen over te maken.
Nou ik wil graag zelf weer in maar 36 passen … En ik weet dat, dat niet gelijk lukt maar maak me daar zorgen om. Omdat ik dat vervelend vind en dan ook maar gelijk voor hem denk (dat hij dat even vervelend vind als dat ik dat doe) waarop hij zei ik snap dat heus wel dat, dat niet gelijk lukt. Dus meer om mij gerust te stellen dat hij weet dat, dat niet zomaar gebeurd en dat, dat prima is. En ja of er nou 36 of 38 in dat labeltje hangt, dat zal hem aan z’n kont roesten :silenced:
En verleiden kan in elke maat maar liever niet met een hangbuik en tieten tot op me knieen :oops: :oops: :oops:
En inderdaad zoals ik al eerder zei, ik weet dat er ergere dingen zijn om me druk over te maken. Maar mijn gevoel wil dr nog niet aan …