Is er eigenlijk iemand die iets aan zijn haar buik heeft laten doen na de bevalling(en) ?? En zo ja wat?? nieuwschierig
Ik denk dat geen enkele vrouw weer helemaal haarzelf was ná de bevalling. Althans…er komt een nieuwe zelf. Innerlijk en uiterlijk. Ik ben als mens veranderd. Mijn prioriteiten zijn anders, mijn emoties lopen anders (vóór het kind huilde ik echt niet om de finale van het blok hoor… :shifty: ), maar mijn lijf is ook anders. Ik ben nu voorzien van een prachtige tijgerprint…tsja. Smeren met cremes helpt echt maar zelden hoor. De vraag die je jezelf denk ik moet stellen is:
Ben ik er aan toe om al deze veranderingen door te maken. Wil ik mijn prioriteiten verleggen, kan ik accepteren dat ik een ander mens word, kan mijn partner daarmee overweg en kan ik accepteren dat mijn lijf anders wordt.
:-*
Ik moet zeggen, na de eerste ging het nog, de tweede was funest.
Ik ben begonnen met 50 kg, dat was mijn gewicht voor de zwangerschap (niet schrikken, ik ben niet zo groot, 1.66m).
Beide zwangerschappen ben ik +/- 15 kg aangekomen, en heb er van allebei 5 kg aan overgehouden.
Dus ik weeg nu 60 kg.
Opzich vind ik dat geen probleem, ik mag het hebben.
Alleen die verslapte huid, daar stoor ik me wel aan.
Heb nooit hoeven lijnen/afvallen, maar heb toch 2 keer een poging gedaan.
Qua kilo’s zakte ik wel, maar ik zag niets aan de buitenkant en dat vond ik frustrerend.
Ik sport ook en doe dat gericht met betrekking op de buikspieren en taille.
Ik probeer het te accepteren, maar dat valt niet altijd mee.
Wellicht kan ik ook weer worden zoals ik was, maar dan heb ik ook een personal trainer nodig en 1 wortel en blaadje sla per dag, en dat is het me gewoon niet waard.
Met vlagen ga ik weer eens een poging doen om te lijnen en met vlagen denk ik weer, ik hou ermee op…
Dat houd me wel in balans…
Ik denk dat je lijf sowieso veranderd…hoe erg, dat is afwachten. Je weet niet hoe je lijf reageert op een zwangerschap. Soms kan er geen creme, gezond eten, sporten (buikspieroefeningen mogen trouwens niet als je zwanger bent (in ieder geval niet de ‘echte’)), borstvoeding (als dat al lukt), enz. tegen op.
Ninanien:
Ik denk dat ik op jouw vraag volmondig ja kan zeggen. Wil zo graag een kindje (gelukkig manlief ook dat werkt altijd wat makkelijker…)
En ja ik weet dat, dat je veranderd van binnen en van buiten. En of ik dat kan accepteren (die extra kilo’s/ straie etc.) geen idee, denk dat het ook een soort angst voor het onbekende is… :think:
Zoals ik al zei ik hou graag de touwtjes in handen en dat is iets wat dan wat lastiger gaat en idd nienke, het is maar afwachten hoe mijn lijf daarop reageert …
Bij een zwangerschap en bevalling is het sowieso knap lastig om de touwtjes zelf in handen te houden. Bij het hebben van een kind ook trouwens.
Vind juist goed dat je daar nu al over nadenkt…
Feit dat je een kind mag krijgen hoeft natuurlijk niet te betekenen dan je ernaar streeft er als een ‘olifant’ uit te zien…
Ik heb er niet over nagedacht destijds… stom stom stom…
Ben beide keren +36 kilo bijgekomen (allemaal zelf in mijn mond gestopt)… (ik was miss olifant) en heb veel discipline gehad om het er allemaal vanaf te krijgen… ik heb nu maatje 36 maar je ziet wel aan mijn buik dat het vel slap is… en nee daar ben ik niet blij mee… ik vind het geen mega ramp maar toch zonde want als ik WEL rekening had gehouden met de kilo’s en daarna, had ik dat vel zeker niet gehad…
Haha, ja zo’n idee had ik al :D.
Maar goed daar kan je, je wel over inlezen en bereid me gewoon voor op een hele nare bevalling kan het altijd meevallen ;).
@SuusyQ wrote:
@kristalkindje wrote:ik ben een van die ANDERE mensen op t strand en vind het vreselijk vervelend dat er naar mij gekeken wordt met die blikken van O JEE zou ik er ook zo uit komen te zien
ik ben ook een heel gewoon mens…namelijk… :lol:
bedoel t niet verkeerd hoor, maar sommigen van ons hebben gewoon nooit een heel geweldig figuur gehad, natuurlijk had ik dat leuk gevonden, en natuurlijk zou ik dat nu ook leuk vinden, maar ik had het ook niet voor het zeggen wat zwanger raken betreft en ben nu zo blij en trots met mn kroost dat ik die buik voor lief neem
ik snap wel dat je mooi en strak wilt blijven en misschien ben jij een van die gelukkigen…misschien ook niet…dan hoop ik dat je daar toch mee kunt leven want t is t echt waard :inlove:
Het is ook absoluut geen veroordeling naar de andere mensen op het strand. iwl er ook niemand mee kwetsen :oops:
Iedereen moet vooral doen en laten wat hij of zij zelf wil en eruitzien zoals hij of zij wil, maar ik vind het zelf voor mij persoonlijk wel belangrijk. Ik zal het er ook echt niet om laten hoor ;). Maar het is wel iets waar ik veel aan denk en weet wel dat ik me er niet al te druk om moet maken … :oops:
Maar goed vandaar ook dit topic om te kijken hoe anderen dat ervaren hebben.
Er is nl niemand in mijn omgeving met mijn leeftijd met een kinderwens althans die zijn er wel maar niet met de ervaringen zeg maar :).
ik snap wel dat je het niet onaardig bedoelt joh, alleen…zoals jij nu schrijft, iedereen moet het zelf weten
tsja, dat is wel van toepassing op je kleding ofzo, of hoe je je haar draagt of je make up
maar je lijf tsja dat heb je niet altijd voor t zeggen ,…ik heb ook niet echt gekozen voor veel striae en een buikflap .ik ben gewoon niet gezegend met strak vel…en drie zwangerschappen en wat gejojo met mn gewicht hebben me er bepaald niet strakker op gemaakt
ik wil maar zeggen, dat is niet echt een keuze he… t is dan weer wel een keuze hoe ik daar me om ga, en ik ben echt niet gefrustreerd en diep ongelukkig…integedeel, ik denk niet dat een strakker lijf mij GELUKKIGER had gemaakt, het was wel makkelijker en misschien een beetje fijner, en zeker handiger geweest…
maar zo is t nu eenmaal niet
wat ik wil zeggen, wees er gewoon op voorbereid dat je als je kindjes krijgt toch vaak wel wat inlevert…je word MAMA…en dat zal je lijf ook wel tonen …dat hoeft niet meteen lelijk te zijn. Ik vind striae niet lelijk…ik vind het gewoon iets dat je nu eenmaal kunt krijgen als je een kindje hebt gehad. het maakt me niet minder aantrekkelijk voor mijn man, en ook ik vind het leuk dat ik hem nog kan verleiden zelfs al heb ik geen maatje 38 en niet een heel strak lijf…hij vind me toch mooi en lief en bijzonder
en ik vind dat ook van mezelf…
ik hoop dat ik t zo duidelijker zeg

@SuusyQ wrote:
Maar goed daar kan je, je wel over inlezen
Ik heb me ook rot gelezen, maar je kunt je alles pas voorstellen als je het zelf hebt meegemaakt… Dat is tenminste zoals ik het heb ervaren…'t kan dat anderen daar anders over denken, hoor.

Wat mij het meeste opvalt 4 maanden na mijn bevalling is dat mijn buik gewoon anders is. Klaar. Het is allemaal wat losser, mijn navel is dieper en minder strak. Als ik mezelf bekijk in de spiegel heb ik nu “gewoon” een mamalijf. Kan het niet anders omschrijven.
En dan nog het is nu niet te voorspellen hoe dat bij jou zal zijn
Ik vind zelf bio oil heel fijn… het werkt zelfs wel positief op MIJN tijgerprintje en die zat er al van vooooor de kinderen.
En ook ik als volslanke vrouw had wel zo mijn angsten… bij mij was dat zwangerschapsdiabetes… heb het bij de 2e gehad en hij was dan ook meteen het zwaarste kind… bijna 9 pond :shifty:
Dus bij nr 3 en 4 heb ik mezelf zo ongeveer op water en droog brood gezet… nouja, niet letterlijk natuurlijk… maar heb dus echt vanaf ongeveer 8 weken zwangerschap, dus 7 maanden, ships, snoep, mierzoete sapjes, witbrood en grote hoeveelheden pasta’s en dergelijke laten staan. Mijn ontbijt was kwark met muesli, fruit tussendoor, smoothies van karnemelk en fruit of alleen fruit, veel salades als lunch met kip of tonijn uit blik en avondeten echt 1 lepeltje pasta, 1 aardappeltje of 1 lepeltje rijst. Veel groente, sla en zulks…
Had ik honger, nam ik een reepje 30+ kaas en een halve appel s’ avonds. Evt nog een paar lepels volle kwark (vol vult beter en je moet met zwangerschap wel WAT brandstof binnen krijgen)
Ben respectievelijk, 8, 4, 6 en 7 kilo aangekomen bij de kinderen en nu is er al 10 af :mrgreen: :dance:
Nou nog een sportmaatje, weer gaan wandelen en zwemmen, bio oil smeren en zo snel mogelijk weer full time op de fiets alles doen… met 2 kids op de fiets en 2 kids in de fietskar=gewichtje erbij zal dat wel lekker verbranden :mrgreen:
Manlief vind me prachtig hoor, maar puur voor mijn gezondheid zou ik er toch nog wel 20 kilo af willen hebben… ben ik nog dikkertje dapper… maar hopelijk wel een mooi rubensrond en fit en verzorgd dikkertje dapper 8)
@Nienke123 wrote:
@SuusyQ wrote:
Maar goed daar kan je, je wel over inlezen
Ik heb me ook rot gelezen, maar je kunt je alles pas voorstellen als je het zelf hebt meegemaakt… Dat is tenminste zoals ik het heb ervaren…'t kan dat anderen daar anders over denken, hoor.![]()
Ja dat is zo, maar goed dan ben je een soort van voorbereid weet je in grote lijnen wat je te wachten staat, dat het zeer kan doen enzo. uiteraard is het als het moment daar is altijd anders.
Maar goed zien we tegen die tijd wel, eerst maar eens van d epil af en dan flink aan de klus :mrgreen:
@Meggie wrote:
Wat mij het meeste opvalt 4 maanden na mijn bevalling is dat mijn buik gewoon anders is. Klaar. Het is allemaal wat losser, mijn navel is dieper en minder strak.
Hier idem, alleen dan bijna 2 jaar later, ipv 4 maanden.
Heb overigens geen striae.
Heb wel gesmeerd met creme, meer eerlijk gezegd denk ik niet dat het daaraan gelegen heeft.
Je krijgt het, of niet…
Ik heb slechts één bevalling achter de rug, maar ik vond het echt in de verste verte niet lijken op de verhalen uit boekjes en op internet ed… :oops: Ik had ze net zo goed niet kunnen lezen… En je leest zo vaak een volgende bevalling weer zo anders is (en ja, dat geloof ik dan weer wel ;)), dat ik verwacht dat ik het dan nog niet zal ‘weten’…
Maar inderdaad: eerst maar eens van de pil af, aan de klus en zwanger worden. De rest komt daarna.
Tja, ik weeg minder dan voor de zwangerschap (en er hoefde absoluut niets af, was 60, 57), maar heb wel een beetje een flubberbuik eraan overgehouden.
Ik kan me wel voorstellen dat je het niet fijn zou vinden als je lijf erg zou veranderen, maar er zijn ook vele tussenwegen…
Je kunt niet alles voorkomen, maar gezond leven is altijd goed.
Ik vind het helemaal geen stomme vraag en het zegt helemaal niks over waar je je nog meer zorgen over maakt.
Dit is mijn eerste kindje en ik maak me ook zorgen over mn figuur, maar ook over de gezondheid van ons kindje, of alles wel goed gaat daarbinnen, de bevalling, de laatste maanden zwangerschap, of we wel goede ouders worden, welke talen mn kindje zal kunnen spreken… Kortom: bijna over alles…
Maarre, ik snap heel goed dat je graag je oude figuur terug wilt na de bevalling en ik denk niet dat je je veel zorgen hoeft te maken. Zo te horen ben je nu behoorlijk slank en strak, dus waarschijnlijk komt het allemaal helemaal goed, eventueel met wat hulp door middel van lijnen en sporten. Waar een wil is is een weg.
Ik weet ook wel zeker dat ik mn oude figuur niet meer heb na de bevalling (ben nu al 4 kilo aangekomen :shock: ), maar als ik er echt mee zit ga ik gewoon lekker veel sporten en niet meer snoepen en dan komt het heus wel weer goed…
Ik kan me je gevoel goed voorstellen,.
en wow Cell omschreef t geweldig
Ik ben nooit een mega slanke dame geweest,.
maar gemiddelt met wel wat brede heupen…
Mijn eerste zwangerschap was 30 kilo erop…en die was ik pas 1,5 jaar later kwijt !!
2e zwangerschap was 20 kilo…maar die waren er met 3 maand vanaf
en de 3e was 14 kilo die was ik binnen een maand kwijt…
Ik mag uiteindelijk niet klagen,.doe ik wel soms :oops:
maar heb nog steeds maat 38…brede heupen
en extra erbij gekregen:…een hoop striea en hangborsten die erg klein zijn geworden hahaa
Maar ik ben ook Moeder,…Moeder geworden van 3 prachtige Wondertjes
Onzekerheid heb ik nog steeds…maar gelukkig prijst me mannetje me nog zeer regelmatig
ah en wat wil je dan nog meer…
Cell, goed gezegd!
Ik dacht na de bevalling Heidi Klum wel even te kunnen na doen :? Dacht echt als hun het kunnen dan kan ik het ook. Maar toen ik 4 weken na de bevalling weer in de sportschool stond verklaarde iedereen me voor gek en ik kreeg last van mijn heupen. Ik ben dan ook direct maar weer gestopt. Nu 3,5 maand later zitten er nog +4 kilo aan, terwijl ik 24 kilo was aangekomen. Mijn borsten zijn een cup groter geworden en niet gaan hangen. Heb veel bio-oil gemeerd en heb alleen striae aan de zijkanten.
Denk dat mijn heupen en buik nooit meer hetzelfde zullen worden. Maar toch zou ik het helemaal niet meer veranderen!
suusyQ, Hoe oud ben je eigenlijk?
Media-invloed op ons denken blijft toch jammer… Laatst kwam naar voren uit een
test dat vrouwen zichzelf altijd 2 maten dikker zien. Als ze zich in een rij vrouwen moesten
plaatsen, gingen ze standaard 2 vrouwen te ver staan.
Ikzelf ben zwaarder dan gemiddeld, na de eerste zwangerschap zat er echt wel 1-2 maten
extra aan. En dan was ik ‘maar’ 13 kilo aangekomen.
Bij mij gaat helaas alles op mn buik zitten, dus had ik na de bevalling een soort hangbuikzwijntjesbuik :roll:
Te veel vel en te veel vet. Jammer de pammer.
Nu in mn 2e zwangerschap gaat t iets beter: eerst 5 kilo afgevallen (scheelt weer
een maat, ha) en nu zit ik op + 2. Ik hoop dat er niet heel veel meer bijkomt.
Ik denk dat het per persoon kan schelen. Sommige vrouwen zijn gezegend met een
prachtige huis, die zo weer terug is in model.
Ik kreeg in de puberteit al straie toen mijn borsten en heupen groeiden. Mijn buik
ziet er na een zs dus ook uit als een soort van wild zebrapad. Ook jammer.
ML vindt mij prachtig zoals ik ben, bevestigt dat ook constant. Hij is niet minder
aangetrokken tot mij nu mijn lijf wat verandert is. Ik zorg ervoor dat ik niet een enorme
moeke wordt; lekker jezelf verwennen en verzorgen, óók mooi als je een maatje meer hebt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook heel erg mijn periodes heb dat ik mij onzeker voel
over mn lichaam. Maar dat wordt toch gevoed door de media die alles wegshoppen, want
als ik om mij heen kijk zie vooral een diversiteit aan vrouwen en niet zozeer
die slanke, mooie, bruine, strakke vrouwen met stevige borsten, ronde billen, platte
buiken en stralend witte gebitten die we zien in de bladen en op film.