Na de bevalling, angst om ziek te zijn of om baby verliezen

Goedemorgen !



Ik heb wellicht een zwaar onderwerp maar ik zit er erg mee en ben

benieuwd of er meer mama’s zijn met dit gevoel.



Ik ben mama van een dochtertje van 6 mnd en erg gelukkig met haar komst.

MAAR … ik heb sinds de bevalling zulke nare gedachtes over dood gaan en een ziekte hebben … en dat ik dan mijn dochtertje zonder mama achter laat …



Ik ben bij mijn huisarts geweest en die vertelde me dat het best veel voorkomt dat vrouwen dit gevoel hebben …maar ik hoor er nooit iemand over in mijn omgeving !!!



( Ik heb geen postnatale depressie.)

Oh dat heb ik ook hoor.

Moet elke avond ook nog kijken hoe het met Jelle is.

Blijf het altijd eng vinden, maar zo een gedachtes zegt ook wel dat je je 't allebeste met je kleine voor hebt. Gewoon echt een bezorgde gevoel voor een moeder.



Alleen niet te veel mee bezig zijn, is ook niet goed. Alles is goed !

hoi



ik kan me je angst wel voorstellen hoor het is niet niks om ineens moeder te zijn en om zo veel van je kind te houden.



het is dan niet meer dan logisch dat je soms bang bent om hem of haar achter te laten.



die gedachtes heb ik nog steeds soms maar meer omdat ik bang ben dat mijn 2 oudste dan naar mijn ex moeten die ze nooit ziet.



en bij mijn dochter ze is mijn eerste heb ik de eerste maanden iedere nacht nachtmerries gehad, iedere nacht overleed ze in mijn slaap.



denk dat ik die nachtmerries had omdat ik nog nooit zoveel van iemand gehouden had als van haar en het idee dat ze me ontnomen zou worden zo eng was/is.



probeer er niet teveel bij stil te staan en gewoon te genieten van je dochter en ja vriend en fam.

Het ouderschap maakt je kwetsbaar op een heel nieuwe manier, is mijn ervaring.

Ik heb het bijvoorbeeld als mijn vriend en ik samen in de auto zitten zonder Myrthe. Dan denk ik: “we moeten nu geen ongeluk krijgen, want dan is ze ons allebei kwijt”. :?