Na de bevalling, angst om ziek te zijn of om baby verliezen

ik herken je gevoelens echt helemaal, hier ook een mama die angst heeft om ziek te worden…

uit voorzorg heb ik dus 1,5 lade in de vriezer volliggen met melk, voor als ik er niet zou zijn

ook heb ik angst dan mn mupke niet meer wakker wordt na zn slaapje,

:?



dus echt herkenbaar allemaal…



voor deze zwangerschap heb ik een MA gehad, en die pijn heeft vaak tot nu toe geen plekje…

ik heb dus ook tot 12 weken de angst gehad dat dit kindje weer niet verder in mij zal groeien :wall:

toen de 20 wk echo afwachten ivm zijn hartje, bij ons in de familie komt een hartkwaal voor, maar gelukkig bryan heeft er geen last van…

en toen kreeg ik met 25 weëen :shock: :thumbdown: :wall:

gelukkig zijn die vanzelf gestopt, maar toch…

uiteindleijk is bryan met 38 weken geboren,

een gezonde vrolijke beeb

@Nicolleke wrote:

want nu mijn dochtertje 6 mnd is ga ik alleen maar meer van haar houden


Hé Nicolleke, die van mij is net 2. En ik wist helemaal niet dat het kon, maar elke dag hou je er weer meer van. Echt waar, als ze net geboren zijn dan denk je al “jeeee, dat ik zoveel van iemand houden kan”. En elke dag ben ik weer verbaasd, dat ik nóg meer van haar houden kan. Dit is gewoon het mooiste dat je kan beleven. En als je iets heel moois beleeft, wil je niet “weggaan”. Dan wil je alles en niet een klein stukje!



Overigens, ik lees van velen dat ze dromen over de dood van hun kindje, na de bevalling of enige tijd daarna. Ik had die droom ook, maar dit heeft niets te maken met dood of leven (heb ik mij laten uitleggen). Het is een volkomen normale droom die te maken heeft met het accepteren van een grote verandering in je leven (daarvoor staat dood symbool). Belangrijk is dat je je eigen gevoel tijdens de droom onthoud. Daar kun je namelijk wat mee doen. Ik heb het mij laten uitleggen, omdat ik niet begreep dat ik er volkomen vrede mee had in mijn droom, en dat begreep ik niet. Maar de dromenuitlegger die ik consulteerde, legde dus uit dat dat juist heel mooi was, omdat ik kennelijk helemaal vrede had met deze verandering in mijn leven. Tsja, en dat was geen nieuws voor mij!

Ow dus het ‘‘hoort’’ erbij!

Ik heb het als ik dan aan Guusje Nederhorst denk en dan krijg ik het hondbenauwd!

Ik ben ook angstiger dat ik moet kiezen tussen mijn kinderen…had laatst zo een onwijs nare droom dat ik te water ging met de auto en moest kiezen wie ik ging redden…bah ik was helemaal misselijk ervan toen ik wakker werd…en nu krijg ik weer kippevel…



Gek is het hoe kwetsbaar je je voelt nu je moeder bent…

Juist niet gek als je er echt over nadenkt want je zorgt nu voor iemand…er is iemand afhankelijk van jou…

Maar angsten horen er dus bij…blijkt…