Na 5 maanden weer zwanger

Een aantal weken voelde ik me al niet geweldig,maar dat kwam omdat ik net weer was begonnen met werken na de geboorte van Esmée.d8 ik…



Nu blijkt dus dat ik weer zwanger ben…waarschijnlijk nu een paar weken en het kan nog alle kanten op…



Maar, we willen graag nog even van Esmée alleen genieten…

Het is zo vreselijk dubbel…dit kindje is zo welkom…maar ik zie overal beren op de weg…

Hoe moet dat met een kinderkamer,kinderwagen…?



Heeft iemand nog ervaring hiermee?



Nouja, ik ben al blij dat ik het kwijt kan…



Liefs, Dune

Ik heb er ervaring mee, mijn oudste 2 schelen 12,5 maand in leeftijd en ik heb het alleen maar heel positief ervaren.

We hebben een goedkopere babykamer bijgekocht zodat Lucas zijn eigen slaapkamer kon houden. Ik heb wel een duowagen bijgekocht en daar ben ik superblij mee!



Als je nog meer wilt weten kun je het altijd aan me vragen hoor.

Ik vond de 2e zwangerschap niet veel zwaarder, als ik het met deze zwangerschap van nu bekijk, had ik toen veel meer voordelen. Bijvoorbeeld het lekker naar bed kunnen als de oudste ook naar bed ging :smiley: En het grootste voordeel vond ik dat Lucas te jong was om jaloers op zijn kleine broer te zijn.



Succes ermee en geniet ervan!!

@Dune wrote:

Maar, we willen graag nog even van Esmée alleen genieten…

Dit vind ik altijd zo'n vreemde uitspraak. Je kan ook nog van je kindje genieten als je zwanger bent hoor ;) of als je bevallen bent, de liefde voor je oudste veranderd echt niet.

Ik begrijp wat je bedoeld. Toen Lana 4 maanden oud was, heb ik een mk gekregen. Maar het was welkom. En ja, ik begrijp heel goed dat je eerst van Esmee wil genieten, maar je bent zwanger en niet ziek :wink: Dus dat genieten, komt echt wel goed!



Succes en och nog een kleine van harte gefeliciteerd



:-*

Hier zit wel 2 jaar tussen de kids,maar ik zie geen probleem in een kleiner verschil

Waarom moet er een 2e kinderkamer komen?

Je kan ook alleen een wiegje aanschaffen (of wiegje van esmee gebruiken als esmee al in de ledikant ligt) en verder alles delen…

aan 1 commode en 1 bad heb je zat hoor! Dat heb ik nu ook…

Eventueel samen op 1 kamer of 1 tijdelijk in jullie kamer…tegen de tijd dat de beeb er is kan je oudste eventueel een nieuwe (peuter)kamer krijgen…maakt toch niet uit in welke kamer de commode e.d. staat?



Verder alleen eventueel een duowagen,maar dat kan goedkoop via marktplaats bijv.

Tja…zwaar zal het echt ff worden…maar dat is ook zo als esmee straks 2 is…dan heb je weer andere problemen…trust me! Een peuterpuber EN pasgeboren beeb is ook niet de ideale combi…

Ook niet tijdens de zwangerschap trouwens.



Ik had veel moeite met de verzorging van Joas de eerste en laatste weken…Joas tillen was moeilijk,maar wat moet je als je peuter smekend aan je voeten ligt om opgetild te worden…

Dan heb je het met een lichter beebje misschien makkelijker…die leg je wat makkelijker weg of in de box.

Moe ben je toch wel…of het nu van de gebroken nachten zijn of van je zwangerschap…dan maar meteen tegelijk toch?



Laterop zal je er misschien profijt van hebben…de kids zullen niet veel schelen en al snel samen kunnen spelen…tot die tijd zal het toveren zijn…maar je weet vooraf nooit hoe je kindje zal zijn…op welke leeftijd dan ook!



In ieder geval…gefeliciteerd met je zwangerschap zou ik zeggen! (mag het toch wel positief zien hoop ik…)…

Wat je ook doet…succes!

anders pb je ~niekje~ eens, haar kleinste was 3 maanden toen ze weer inverwachting raakte van de 2e, ze is dus nu mama van 2 kinderen die binnen het zelfde jaar nog geboren zijn



zij zou je er vast van alles over kunnen vertellen



mag ik je wel feliciteren met de zwangerschap???



VAN HARTE GEFELICUTEERD MEID MET JULLIE 2E WONDERTJE



Mij is precies hetzelfde “overkomen” je ziet aan mijn banner wat onze keuze is geweest.

Als je vragen hebt kan/mag je altijd pb en.



Al met al zijn we natuurlijk heel erg blij met ons tweede meisje, maar ik heb niet alles als erg positief evaren (weer zwanger/BI / combi met baby die zeer slecht sliep enz enz).



Groetjes Alex en sterkte met jullie keuze!

Ik was ook na 6 maanden, onverwacht, weer zwanger. Ik snap dus die beren van je wel, maar die zijn alleen maar materieel toch? Daar valt altijd wel een mouw aan te passen. Van dat genieten, tja, je hebt nog zo’n 8-9 maanden de tijd te genieten van je kleintje voordat de volgende er is… En de volgende heeft die tijd ook niet alleen dus ikzelf zag dat probleem niet zo.



Het lijkt mij overigens erg leuk, zo’n klein leeftijdsverschil.

Vind de zwangerschap wel zwaar nu, maar ik was ook nog niet volledig hersteld van de vorige.



Er is trouwens een topic bij contact voor mensen met kindjes dicht op elkaar. Daar zou je eens kunnen kijken. Misschien beantwoord het wat vragen.

Ik weet niet of je een bepaalde beslissing afweegt maar mocht dat zo zijn, sterkte daarmee!

Hier ook niet zo’n klein verschil (2,5 jaar) maar wel met de volgende ervaringen:


  • een tweede zwangerschap voelde voor mij sowieso dubbel… net als bij de eerste heb ik niet echt op een roze wolk gezeten omdat ik constant twijfelde of ik dit écht wel wilde
  • bij beide… was dit gevoel na de bevalling helemaal over. Wat een liefde kun je toch voelen voor je kindje! Dat is voor de tweede net zo groot als de eerste. Ongeloofelijk maar er is écht plek voor in je hart!
  • Het genieten doe ik nu juist extra, van allebei. Juist omdat de een weer ietsje ouder is en de ander weer zo lekker klein. Het maakt niet uit, daar heb je ook in je hart ruimte voor.



    En verder praktisch zoals eerder geschreven, je hebt niet alles dubbel nodig en een extra ledikantje is op MP of bij I*ea toch voor weinig te koop?



    Succes met je keuze hoor!

    gr

    muts

Toen Mateo 3 maanden was, DACHT ik dat ik zwanger was en raakte helemaal in paniek…Dat was niet wat ik wilde…

Het was vals alarm en ik was echt opgelucht…



Toen Mateo 6 maanden was besloten we voor een 2e te gaan…Binnen 2 maanden was ik zwanger en Mateo en Micah schelen 17 maanden. Het is echt retezwaar geweest…



Die beren zijn niet alleen maar materieel…

Vooral het eerste jaar is gewoon een tropenjaar ten top…



Maar oh oh wat is het nu leuk. Ze schelen dus bijna niets, spelen met elkaar, liggen in een deuk om elkaar en ik ben er zeker van dat ze straks super met elkaar kunnen omgaan…



Daarvoor hebben we het ook gedaan. Dat korte leeftijdsverschil, zodat de kinderen er straks profijt van hebben…En wij hebben dat ook…Even een pittige tijd, maar straks zijn we er ook in een keer vanaf.



Natuurlijk is het niet gepland in jouw situatie, maar misschien dat je even kan wennen aan het idee.



En genieten van je eerste. Ik begrijp het echt…Maar denk maar zo: je 2e krijgt nooit de exclusieve aandacht die je eerste wel heeft gehad. OF dat nu een jaar is of 4 jaar…



Even praktisch, wij hebben een duowagen (die van ons was 250 met babynestje, nieuw) en dat is echt een superuitkomst. Verder hadden wij de maxicosi nog en bij de eerste dubbele kinderbijslag hebben we een autostoel gekocht. Veel kleren konden door van Mateo naar Micah. Wij hebben de luxe dat we ruimte hebben voor ieder kind een kamer. Ik heb een kamertje op MP gekocht, koste bijna niets…Het enige waar ik aan merk dat ik 2 kleintjes heb zijn de luiers. Die gaan er doorheen als warme broodjes bij de bakker 8)

Micah heeft bv gehad en dat is gratissssssssss…



Micah heeft door de bv bijna 7 maanden bij ons in bed geslapen. (begon in wiegje, toen naar ledikant, maar eindigde elke keer bij ons in bed)…Maar het lijkt mij als je geen plek hebt dat je kindje prima bij jullie op de kamer kan, al dan niet in een ledikant…



Overigens :roll: dacht ik dat ik zwanger was toen Micah 5 maanden was. Ik dacht echt dat ik gek werd bij het idee…Ik zat daar zo niet op te wachten. Maar na een paar dagen bezinken en praten met Mark hadden we besloten het sowieso te houden. Gewoon omdat het ons vlees en bloed zou zijn geweest…Juist omdat we wisten hoe kinderen van ons er uit zien, hoe ze voelen etc. Ik zou een abortus sowieso nooit aankunnen, maar dat ben ik…



Was overigens weer vals alarm…



Heel erg veel succes met de beslissing en natuurlijk alsnog van harte gefeliciteerd

Ik was na 3 mnd alweer zwanger van de tweede en als de derde geboren wordt zit er ook maar 1 jaar en 3 maanden tussen haar en de middelste :mrgreen:



Je mag me gerust pb-en met vragen hoor. Zelf vind ik het ideaal zo dicht op elkaar :smiley:

Dames



DANK DANK DANK voor de vele reacties.



Toch ff duidelijk…we houden het sowieso…(als alles goed is uiteraard)



Op dit moment ben ik emotioneel nog niet helemaal stabiel.We gaan heel voorzichtig alles af…qua huis,financien,banen,oppas, kan het prima.We waren toch van plan te proberen niet heel lang tussen de eerste en de tweede te laten zitten.

De twijfels zitten ook meer bij of ik het lichamelijk allemaal aan kan, en op een vreemde manier voel ik me nog schuldig richting Esmée en ik denk dat ik dat echt met mezelf moet uitvechten…



We hebben nog een kamer over dus dat is ook geen probleem.Het is geen grote maar veel ruimte heeft het niet nodig.

Veel van Esmée kan dan door naar de nieuwe beeb.

We willen een leuke babykamer kopen op internet…we hebben nu ook een grote commode die moeilijk op het andere kamertje past dus kunnen we daar mooi rekening mee houden.

Er zit gelukkig een vaste grote kast in die kamer.



Vanavond hebben we het,heel voorbarig, al over een kinderwagen gehad en besloten voorlopig onze set te houden.

We hebben nu de q.uinny B.uzz en die bevalt ons heel goed.Alles zit erop en eraan…we hebben ook de maxicosi, luiertas e.d. in kleur.

Waarschijnlijk kopen we er een goede buggy bij voor Esmée.Ik heb nooit veel gewandeld alleen en heb de luxe van 2 auto’s.

Plus dat ik een grote wagen niet kwijt kan beneden…en buiten laten staan is ook geen optie.



Kijk, jullie reacties doen me echt goed…langzamerhand kan ik me weer een beetje verheugen op wat komen gaat…

Woensdag hebben we de echo…hopelijk is alles goed :pray: :pray:



Liefs, Dune

Ooooh wat fijn om te horen dat jullie het hebben laten bezinken en er meer aan gewend raken…



Komt allemaal goed… :dance:

ooooooooooooooo DUNE: wat lees ik nu :mrgreen: …



kan me voorstellen hoor dat je geschrokken bent even…van o o wat nu?? een vriendin van mij heeft een maand voordat de eerste 1 werd de tweede gekregen…en dat ging qua jaloezie van de eerste enz perfect omdat ze daar nog net te klein voor zijn omdat de snappen denk ik…ze varen er gewoon in mee…en ik denk dat het van te voren erg moeilijk te zeggen is hoe jullie het gaan ervaren…de tijd zal het wel leren



ik hoop dat alles gewoon goed gaat natuurlijk…enne: GEFELICITEERD :inlove:



:-*

Ja, die kinderwagen, dat was ook mijn grote zorg :lol: En hoe ik ze in hemelsnaam beiden op de fiets naar het kdv moest vervoeren :shock:

Heel vreemd maar dat waren echt mijn eerste zorgen… (kon er echt van wakker liggen) Daarna ben ik pas gaan genieten of zo en over andere dingen gaan nadenken…

Fijn te horen dat je het wat hebt laten bezinken. Het wordt vast heel leuk! En geniet lekker van je kleine meid. Succes met de echo woensdag!

@Bambi wrote:

Ja, die kinderwagen, dat was ook mijn grote zorg :lol: En hoe ik ze in hemelsnaam beiden op de fiets naar het kdv moest vervoeren :shock:

Heel vreemd maar dat waren echt mijn eerste zorgen… (kon er echt van wakker liggen) Daarna ben ik pas gaan genieten of zo en over andere dingen gaan nadenken…

Fijn te horen dat je het wat hebt laten bezinken. Het wordt vast heel leuk! En geniet lekker van je kleine meid. Succes met de echo woensdag!




Bakfiets? Hihi…of zo’n karretje achter je fiets…(vind ik persoonijk doodeng,maar ik hoef niet te fietsen…dat scheelt)…



En mijn douwagen was maar 60 euro…in prima staat. 1 nestje, 1 zitvlak.

Maar…die gaat alleen voor lange wandelingen mee…anders gewoon de buggy van Joas en draagdoek…velen combi’s mogelijk dus zonder veel spullen te hebben…

@mandy_d. wrote:

@Bambi wrote:
Ja, die kinderwagen, dat was ook mijn grote zorg :lol: En hoe ik ze in hemelsnaam beiden op de fiets naar het kdv moest vervoeren :shock:

Heel vreemd maar dat waren echt mijn eerste zorgen… (kon er echt van wakker liggen) Daarna ben ik pas gaan genieten of zo en over andere dingen gaan nadenken…

Fijn te horen dat je het wat hebt laten bezinken. Het wordt vast heel leuk! En geniet lekker van je kleine meid. Succes met de echo woensdag!




Bakfiets? Hihi…of zo’n karretje achter je fiets…(vind ik persoonijk doodeng,maar ik hoef niet te fietsen…dat scheelt)…

Ik heb een kidcar (comfort uitvoering) achter mijn fiets en het fiets in het begin wel een beetje lastig, omdat het best een grote kar is, maar ik heb wel een duurdere versie maar die is wel als beste uit de tests gekomen dan betaal ik toch liever wat meer voor veiligheid!!
Wij kopen straks een babyschelp bij, voor onze nieuwe beeb. Dan kunnen er 3 kids met de fiets mee.
Ik zelf vind het nl. doodeng om te fietsen met een fietstoeltje voorop, vandaar dat we een fiets kar hebben gekocht, en nu is het alleen maar praktisch dat we hem al hebben :P

Zo’n karretje heeft ook niet mijn voorkeur.Nadeel is wel dat ik niet alleen met Esmée kan gaan fietsen de eerste tijd.

Heb al een mooi fietsstoeltje gekregen…we moeten maar zien.Geen idee vanaf wanneer ze mee mogen op de fiets.

Morgen is het mama maandag bij pre.na.tal…kwil de tripp trapp kopen en eens even rondkijken…

Zit te denken over een wiegje enzo…



Wel al bandenpijn trouwens…en een beetje een strakke broek.



Gelukkig is het weekend en kan ik alles lekker laten bezinken…

Vanaf een maand of 9 mogen ze mee op de fiets (als ze goed kunnen zitten). Timo deed dat al met 8 maanden dus hij zat al snel voorop. Nu zit ie achterop bij mij omdat mijn buik niet meer tussen het zadel en het stoeltje past. Dus dat gaat op zich wel hoor voor de bevalling van de volgende. Trouwens ik nam Timo vanaf een maand of 4 al mee met zo’n cosi-mee achterop.

En ja, over de kidcar heb ik ook al nagedacht of een bakfiets, maar dat loopt aardig in de kosten, vind ik. Maar de oplossing diende zich vanzelf aan. Een kdv opende op loopafstand, en ook eentje waar wij erg over te spreken zijn dus beide kindjes zijn al opgegeven en er is gelukkig plaats :dance:

Ach, ik wil alleen maar zeggen, soms maak je je zorgen om de stomste dingen en uiteindelijk lost het zich ‘vanzelf’ op…

Hé wijffie,



Nou ik zie dat je goed wordt bijgestaan, genoeg tips en mensen die je op weg kunnen helpen!



Hopelijk gaat het met de echo ook goed en kan je heelrijk gaan genieten, van de uk in je buik en van de opgroeiende Esmée!



Oja en mee fietsen mag wanneer ze goed zelfstandig rechtop kan zitten, dus Oma kan hier met Kate gaan fietsen (zelf heb ik (nog) geen fiets :? )



Dikke Kus