Wie heeft dit (of iets vergelijkbaars) ook gehad?
Ik heb met 10wk en 6 dagen een perfecte echo gehad, en nu (over een uurtje 13 weken zwanger) heb ik sinds gisteren licht bruin verlies gehad en sinds vandaag is het roder en donkerder geworden.
Heb al een aantal dagen een onrustig gevoel in mijn buik, kan hem niet ontspannen…
En hij krampt af en toe ook behoorlijk.
Het bloeden is nog niet heel erg… maar ik ben redelijk geschrokken van de hoeveelheid van vanmiddag…
Ik heb al vanaf de dag dat ik wist dat ik zwanger was (al vanaf 4 weken) een slecht voorgevoel over deze zwangerschap, net als bij mijn eerste die ook mis ging uiteindelijk.
Ik ben er dan ook bijna van overtuigd dat dit niet goed gaat en heb me hier al heel lang geleden bij neer gelegd, al had ik iets meer hoop na de echo van 2 week geleden…
Ik ga na het weekend de gyn bellen als het niet verbeterd is.
Lang verhaal om uit te leggen waarom ik nu niet wil…
Maar was benieuwd of er (helaas) meiden met ervaring zijn met een late miskraam
Hey lieverd,
Wat lees ik nu meid ik hoop dat alles goed is met je wondertje.
Ik heb met 13 weken ook veel bloedverloren door een laagliggende placenta maar toch was alles goed maar oh wat ben ik bang geweest zeg.
Ik voor je.
:-* :hug:
oh meis, wat een zenuwen dan… ook al heb je van het begin het idee gehad, dan nog…
Ik wilde maar dat ik je gerust kon stellen, maar dat zal alleen een goede echo kunnen doen.
Ik weet wel dat mijn schoonzusje bij haar eerste tot wel 20 weken aan heeft gevloeid… en echt veel. Toch kreeg ze een gezonde zoon. :-
Anderzijds is die 12 weken ergens een wassen neus. Statistisch halen de meeste zwangerschappen het als ze die eerste 12 weken halen. Ik heb zelf echter een miskraam gehad met 16 weken. Ook ik had vanaf het eerste moment het gevoel dat het niet goed zou gaan. Tenminste, niet daadwerkelijk zo van… ik krijg een miskraam… maar meer dat ik me zorgen maakte dat dingen een miskraam zouden veroorzaken, irreele dingen zoals harde muziek, brommerrijden, een voetje van een oppaskindje tegen mijn buik… mijn gevoel zij me dat dit kindje fragiel was zeg maar. Met 9 weken had ik een goede echo… met 12 weken ook maar met 15 weken was ik in blinde paniek, ik wist zeker dat het niet goed was en kreeg een nieuwe echo, de vk zei me dat ze me gerust wilde stellen. Maar ik kreeg gelijk. Het kindje was met 13 weken en 4 dagen in mijn buik overleden en uiteindelijk hebben we gekozen het af te doen als een miskraam. Ik ben er het type niet naar om in dat stadium mezelf zo veel aan te doen, zo voelde het dan he, wil niemand voor het hoofd stoten, maar zo ervaarde ik het. Dus ik ben gecurreteerd met 16 weken en heb alleen gevraagd of ze wilden kijken wat het was.
Sindsdien ben ik pas in staat te genieten als ik de 20 weken of liever nog de 26 weken haal…
Maar ik ga voor je duimen, het zegt echt nog niets, eerst toch maar een echo vragen?
:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :-
Cell, heel herkenbaar, ik geloof er ook pas sinds vorige week in :roll:
Mirretje, hoe is het gegaan vannacht? Ik weet dat je niet naar de gyn wilt bellen nu, maar bel anders gewoon de vk die in je buurt woont of de huisartsenpost? Dit gaat een heeeel lang weekend worden anders.
Sterkte joh!!
Bedankt voor jullie antwoorden.
@Cell
Ik weet dat die 12 weken een wassen neus is.
Met 18 weken kregen we in de eerste zwangerschap te horen dat ons kindje geen vruchtwater meer had en dat hij buiten de BM niet zou overleven.
We hebben toen met 21 weken de zwangerschap afgebroken.
Onze keuze was juist, Lucas :vlinder: had geen niertjes.
Dus kansen en die 12 weken kunnen mij daarheen waar de zon niet schijnt zeg maar :oops: 8)
Heb goddank een gezond kereltje gekregen hierna
Maar ik kreeg zeg maar nog best wat hoop na deze goede echo.
Maar dat nare gevoel bleef.
Precies wat jij zegt, niet echt dat specifieke miskraam gevoel, maar echt heel erg het gevoel dat me iets boven het hoofd hangt wat niet fijn is…
Als een donkere wolk zeg maar…
@Lydia
Het ging wel goed vanacht eigenlijk…
Ik heb er blijkbaar geen last van als ik lig.
Zodra ik weer opsta heb ik kramp en had helaas weer :sick: bruine afscheiding bij het afvegen.
Een lang weekend valt dus wel mee :oops:
Ik ga vandaag gewoon de stad in, ik weiger stil op een bankje te gaan zitten tot het over is, het is immers nog niet definitief :snooty:
Ik ga gewapend met een zakje, mocht er wat gebeuren :oops:
En morgen ga ik naar de kittens kijken die we binnenkort ophalen, dus in principe is het weekend goed vol gepland.
Zit ook niet echt op een echo te wachten, lijkt me verschrikkelijk om een echo met dood kindje te zien
Heb daar gewoon nachtmerries van…
Maar na het weekend is het wel leuk geweest…
Dan moet het maar…
Ik wil het eerst nog ff afwachten, ik zat in de zwangerschap van Thomas ook wekelijks bij de gyn met elk klachtje en ik wil herhaling voorkomen :oops:
@Chantal
Met Thomas heb ik van wk 7- wk 11 ook gebloed door een voorliggende placenta.
Maar die bloeding was meteen helderrood en zonder kramp.
En hij kwam na een inwendige echo.
Dit keer is er echt geen aanleiding tot een bloeding wat wij hebben kunnen veroorzaken…
Het voelt ook anders…
Nogmaals bedankt voor jullie reacties :hug:
Sterkte lieverd :-
Ik hoop echt dat je gevoel het onjuist heeft ik blijf voor je hoor :- .
Ondanks dit veel plezier dit weekend. Had ff op je site gekeken maar mooie kittens hoor :inlove:
Mirretje, ik wil je heeeeeeeeeel veeeeeeeel sterkte wensen. :hug: :hug: :hug: :hug:
Hey lieverd, wat is dit nu? Dit hadden we niet in de planning :twisted: Verdorie rootigheid op de loer.
Meis toch, je weet ik had het ook bij 12/13 weken. Vewrliep iets anders.
Maar ow meis mag ik blijven hopen dat dsit joe niet wéér overkomt? Mag niet hoor.
Lieverd ik hoop even hier mee, en laat dan mijn hoop voor wat het is. Even de jouwe erbij 3 dubbel. Heel heel veel sterkte en geluk voor de komende periode, dat dit wurmpje mag blijven op zijn plekkie
Mirretje, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Maar ik hou mijn vingers voor je gekruist. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Heel veel sterkte! :hug:
Mirjam, ik ben heel heeeeeeeel hard voor je aan het duimen!!!
Veel sterkte meid!
Mirretje veel sterkte… :hug: Ik duim voor je dat alles goed is en blijft gaan!! :thumbup: :thumbup:
Mirretje ik duim echt heel hard dat het goed mag blijven gaan!!!
Ik denk aan je meis! :-* :hug: :-
kus Marije. :-
Lieve mir,
Wat een tegenstrijdigheden allemaal. Die echo was super alles erop en eraan, maar toch zo’n gevoel. Al lees ik dat je bij thomas je ook veel zorgen maakte. Het is een hele onzekere situatie waarin je zit en er valt niet veel over te zeggen. Daarom rest mij niets te zeggen dat ik zo dat alles goed is en dat ik aan je denk.
Meid veel sterkte en goed dat je een lekker vol weekend hebt. Dat je er niet teveel bij stil hoeft te staan. Liefs jane
Lieve Mirjam, ik duim voor jullie dat alles toch goed mag blijven gaan!
:-*
heey mirretje
dit hadden we niet afgesproken he, niemand van de oktobermama 2007 zou dit nog meemaken
meid ik hoop toch zo dat alle nog gewoon goed is
veel sterkte, ik denk aan je :-*
aaahh nee. sterkte meid. Ik hoop dat het nog goed zit. ik ga heel hard duimen voor jullie :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Ik duim heel hard dat alles goed blijft gaan.
:hug: :-*
Hoi Mirretje,
Ik hoop voor je dat alles goed gaat.
Ik heb helaas ook met 13 weken een miskraam gehad.
Ook een perfecte echo met ruim 9 weken.
Op dinsdag met doptone bij verloskundige hartje gehoord, en op zondag kreeg ik ineens weeen. Geen bloedverlies gehad.
Ik :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: voor jullie dat het wel goed blijft gaan.
:hug:
Ik duim heel hard mee en weet dat ik aan je denk :hug: :hug:
Lief mirretje (gebruik eigenlijk liever je andere bijnaam maar dat zal ik hier niet doen).
Je weet het hè…24 uur per dag ben ik bereikbaar! k Heb gisteren gewoon een partij zitten janken. Dit moet gewoon goed gaan, je hebt al genoeg ellende mee gemaakt.
K blijf duimen voor je meis! :kaars: