Myrthe is ziek. Ze begon gisteren rond etenstijd met overgeven. Het ging maar door. Op een gegeven moment kwam er zelfs wat bloed mee. Volgens de huisartsenpost is dat gelukkig vrij normaal als je zoveel overgeeft.
Vanochtend opnieuw de huisartsenpost gebeld (zouden we doen als ze nog steeds niet geplast had). Degene aan de telefoon zei dat ik misschien beter wat ranje of water kan geven. Dat verbaasde me, want ze had net 2x een heel klein beetje aan de borst gedronken en heeft dat binnengehouden (moest wel kokhalzen). Zou ranja echt makkelijker te verteren zijn?
Nu is ze net weer in slaap gevallen. Gelukkig maar, want ze lag als een zielig hoopje heel stil met haar duimpje te snikken. Arm meiske, ik heb zo met haar te doen…
Sanne
Hè gatsie,niks aan zo’n klein ziek hummeltje.
Veel beterschap gewenst.
Dikke :-* voor Myrthe
Misschien omdat ze moet blijven drinken (vocht binnen moet krijgen) :?:
Maar ik hoop dat Myrthe snel beter is, vind het zo zielig, een kindje dat zo ziek is :-* beterschap :-*
He bah wat zielig! Arme kleine meid! Heel veel beterschap en een dikke kus voor jouw meisje! :-*
Water is beter te verteren en ranja, omdat er dan voor zo’n kleintje een smaakje aan zit en ze het dan ms wel willen drinken.
Heel veel beterschap en een dikke knuffel :-*
Ach gossie, wat sneu! En ook voor jullie heel naar, omdat je nu zo weinig voor haar kunt doen. Heel veel beterschap! :-*
En trouwens, in geval van ziekte, altijd borstvoeding!! Dit bevat naast het benodigde vocht ook voedingstoffen, die ze nu goed kan gebruiken.
Ranja zou ik niet geven, dan nog liever een beetje afgekoelde thee. Ik zou zelf nog misselijker worden van ranja :sick:
Bedankt voor jullie lieve reacties.
Myrthe werd net na een uurtje wakker en begon zodra ze m’n borst zag al over te geven
Nu heb ik haar toch maar wat water gegeven. Normaalgesproken drinkt ze dat niet (ze hebben het weleens geprobeerd op het KDV), maar nu had ik al m’n kracht nodig om er voor te zorgen dat ze niet veel te veel dronk opeens. En dat terwijl ze slap en bibberig is :shock:. Ik heb haar 50 cc gegeven en geef haar over een alf uurtje weer wat als ze het binnenhoudt.
Ik begin nou toch echt een beetje bezorgd te raken hoor… Zo’n luier die maar kurkdroog blijft. En die zielige kreunende geluidjes die ze maakt. Naar! Ik hoop dat het snel wat beter gaat…
Sanne
Ahh…wat zielig…Het is altijd zo sneu als zo’n kleintje zo ziek is. Het liefste zou je het dan zo willen overnemen…
Als je het niet vertrouwt zou ik gewoon bellen weer hoor. Wel een goed teken lijkt me dat ze het water binnenhoudt.
Beterschap! :-*
heel vele beterschap voor myrthe.
Veel beterschap!!! Ik hoop dat ze snel weer de oude is :-*
Heb je haar al ORS gegeven…?? Ze moet naast vocht ook een beetje suikers en zouten binnen gaan krijgen…!! (vandaar de Ranja, voor de suikers…) Verder vooral bv proberen te blijven geven, dat is super licht verteerbaar en irriteert de darmen nu niet…
@Yolanda wrote:
Heb je haar al ORS gegeven…?? Ze moet naast vocht ook een beetje suikers en zouten binnen gaan krijgen…!! (vandaar de Ranja, voor de suikers…) Verder vooral bv proberen te blijven geven, dat is super licht verteerbaar en irriteert de darmen nu niet…
Ja, ik zat net te denken over ORS, maar niemand heeft er wat over gezegd. Ik weet wel dat de verhouding suikers en zouten ongeveer hetzelfde is in BV als in ORS. & Ik heb haar net een flinke fles 1/2 BV en 1/2 water gegeven. Hij zit er nog in (een uur later), dus wie weet…
Haar luier is wel nog steeds kurkdroog. Ik hoop dat dat znel verandert nu ze wat kan binnenhouden.
Nogmaals dank voor al jullie lieve reacties!
Sanne
Goed dat er wat binnen is gebleven…!! En nu gewoon lekker door blijven gaan met kleine beetjes geven… Dat blijf vaak beter binnen dan een grote plens in een keer…
Als je het velletje op haar buik beetpakt, blijft het dan staan, of veert het gelijk weer terug…??
@Yolanda wrote:
Goed dat er wat binnen is gebleven…!! En nu gewoon lekker door blijven gaan met kleine beetjes geven… Dat blijf vaak beter binnen dan een grote plens in een keer…
Ja, vertel dat maar aan Myrthe. Bibberig en slapjes als ze is, had ze me die fles toch stevig vast. :shock: Brullen toen ik vond dat het wel voldoende was. De derde keer heb ik haar toch maar laten drinken wat ze zelf wilde (fles leeg :roll:) en dat lijkt helemaal goed te gaan…
@Yolanda wrote:
Als je het velletje op haar buik beetpakt, blijft het dan staan, of veert het gelijk weer terug…??
Ze ligt nu te slapen, dus ik zal het maar niet proberen. :mrgreen:
Maar ik heb steeds haar fontanelletje in de gaten gehouden en ook dat gaat allemaal goed.
Bedankt!
:-*
Sanne
Hihi, ik hoef jou geloof ik helemaal niks meer te vertellen…
Hou ons op de hoogte he…!!!
Hoi allemaal,
Myrthe lijkt nu eindelijk een beetje op te knappen. We zijn twee keer 's nachts met haar naar de spoeddienst geweest. Elke keer plaste ze net op tijd weer een paar druppels, anders had ze in het ZKH en aan het infuus gemoeten… We zijn dus heel blij dat ze weer wat wil drinken en niet meer zo vaak overgeeft.
Michiel & ik zijn ook flink ziek geworden, maar beginnen gelukkig nu alweer wat op te krabbelen. Gisteren konden we niet eens overeind zitten. Gelukkig kon mijn moeder komen helpen met Myrthe.
Ik moet alleen de BV weer terug krijgen, want doordat ik zelf niets binnen kon houden, maakte ik ook veel minder BV aan. Ik hoop dat dit een beetje snel weer terug komt nu ik weer wat kan drinken. Heeft iemand hier ervaring mee? Nu maar vaak aanleggen dus…
Bedankt voor jullie medeleven!
Sanne
Ik ben zelf een hele tijd tijd terug gigantisch ziek geweest… Drie weken aan de diarree, griep, kotsen… Noem maar op… Mijn produktie zakte tot een historisch dieptepunt… Heeft bij mij toen 3 weken geduurd voordat het weer een beetje op peil was… Maar dat hoeft bij jou niet zo lang te duren hoor… Ik heb gewoon altijd al produktieproblemen gehad…
Oei oei… Ben je inmiddels weer helemaal opgeknapt? Drie weken ziek is best heftig! En dan nog 3 weken productieproblemen…
Hoe heb je dat volgehouden??
Ik merk dat het vooral sociaal lastig is met zo’n lage productie, omdat kolven dan ook te weinig oplevert. En dan heb ik het nog niet over mijn werkdagen…
Myrthe drinkt nu misschien 2 minuten per borst en dan is het op. Ze lijkt er zelf niet eens zoveel last van te hebben, maar ik maak me toch een beetje zorgen na 4 dagen overgeven (vandaag weer een keer) en nu ook al de 2e dag diarree. Gelukkig plast ze inmiddels wel weer.
Ik hoop dat ze vannacht vaak komt (nooit gedacht dat ik dat nog eens zou wensen ). We hebben de afgelopen dagen gemerkt dat het geen zin heeft om haar wakker te maken voor een voeding. Myrthe is nu wel erg gewend aan voeden op (haar) verzoek… :roll: :lol:
Sanne
PS. Heb jij weleens BV-thee geprobeerd en zo ja: hoe is dit bevallen? Ik las er laatst allemaal positieve dingen over, dus ik denk erover om dat eens te proberen.
Het is echt al maaaaaanden geleden dat ik zo ziek was hoor…
Ik ging als een bezetene wisselvoeden… Want ook hier was het na 4 slokken gewoon op… :shock: Dus gaf ik per voeding wel 12 borsten of zo… En een uur later weer… :?
Wil Myrthe niet slapend drinken…?? Ik nam toen ook Chris in bed, en ook 's nachts om de zoveel uur even stiekem aanleggen… Maar Chris drinkt dus heel makkelijk in zijn slaap…
Enne, bv-thee… Mwah, best lekker… Stukken duurder dan Evening Breeze, waar behalve brandnetel, precies hetzelfde in zit… En van significante produktiestijgingen heb ik nog nooit iets gemerkt… Wat wel werkt (jaja, daar heb je d’r weer…) is aanleggen, aanleggen, aanleggen… Melk aanmaken is een hormonaal gestuurd proces, samenhangend met prikkels die de tepels overbrengen naar de hersenen… En niet van veel bv-thee drinken… :mrgreen:
12 borsten :lol: :lol: Bij mij wil Myrthe niet wisselvoeden, omdat er gewoon niet genoeg meer uitkomt denk ik. Vroeger wilde ze wel slapend drinken, maar sinds ze zo ziek is geweest in ieder geval niet meer. Daarvóór heb ik het een hele tijd niet meer geprobeerd. Ze heeft vannacht wel 2x gedronken gelukkig.
Jammer van die BV-thee. De verhalen die ik las, leken me al erg positief. Maar het zou natuurlijk erg fijn zijn…
Ik hoop dat ik het ga redden met de BV. Myrthe heeft nog steeds diarree (overgeven was gisterenmiddag vor het laatst) en houdt dus al 5 dagen weinig vocht binnen. Geen goed moment voor zo’n productiedip… :doh:
Voordeel is wel dat ik haar -als het goed is- nu ook afweerstoffen tegen de diarree doorgeef. Ben ik niet voor niets ziek geweest.
Zodra ze weer vast voedsel gaat eten, kan ik tijdens die voedingen ook een keer extra gaan kolven.
Ik ga vanmiddag nog even bellen met de HA om te vragen hoe lang ze minimale plasluiers (een paar druppels) mag houden. Verder maakt ze een prima indruk, maar te lang lijkt me toch ookniet goed…
Bedankt voor je steunende reacties steeds. Erg prettig!
:-*
Sanne