Myrthe, Caitlyn & Tijn met brilletje (foto's blz 2/3)

Hoi hoi,

We zijn net terug van de oogarts en na meer dan een jaar uitstellen, is het nu eindelijk zover: Myrthe krijgt een brilletje.

We moeten nu gaan zoeken naar een mooi exemplaar. Ze krijgt glazen van +7 en ik wil als het kan vermijden dat ze zo’n jampot-geval :shock: op haar mini-neusje krijgt. Op naar de brillenwinkel dus.

Heeft er iemand nog tips?

En ik zou ook heel graag een fotootje zien als je voor jouw kind al een mooie hebt gevonden. Om ideeën op te doen. Ik ken helemaal geen bebrilde kindjes namelijk.

Bedankt!

emma heeft wel een jongetje met een bril in de klas… en het staat super wijs…

succes met uitzoeken!!

soderju das niet niks +7

Er zal straks een wereld voor haar open gaan.

ik heb zelf vanaf mijn derde ongeveer een bril.

Ideaal voor kleine kindjes zijn meebuigende pootjes. dan kan ze er nog een keer op gaan zitten of iets dergelijks.

Er zijn nu al hele leuke motuurtjes van oilily en mexx volgens mij

En qua glazen,extra dun, kunststof, ontspiegeld met extra krasvaste laag.

Meer kan ik zo niet bedenken

Succes!

Ik vind kleine kindjes met een brilletje :inlove:

He grappig ik ga vanmiddag ook weer op pad, we hebben hier in het dorp wel een paar hele leuke gezien voor Tijn (krijgt + 4.75). Maar ga toch nog even naar Eindhoven vanmiddag. Bij Specsavers heb je er 2 voor de prijs van 1, voor als de ander kapot is, heb je toch een reserve.

Ik heb van Mirandam en Rooike al veel goeie tips gehad.

Hun kindjes zijn net als Tijn ong. 1,5 toen ze een bril kregen.

Bij Hans Anders haeb je er al een voor 69.95 maar daar was maar 1 keus.

Bij een andere opticien hier in het dorp hadden ze hele mooie en ruime keus. daar moeten we rekenen op ong. 150 euro!

Oja wij zijn al aan het oefenen, mat een zonnebril zonder glazen, zetten we op en tot nu toe vind ie het wel leuk om dat rode brilletje op te hebben. Hij houd hem weliswaar maar 30 seconden op ofzo, maar hij smijt hem niet weg!

Enne als Tijn straks er beter door ziet dan zal ie hem ook wel oplaten denk ik zo.

Ik denk dat we toch voor de bril van Specsavers gaan, dat was zoo aantrekkelijk en het waren nog leuke brilletjes ook, een felblauwe en een rood overlopend naar zilverbrons. Samen incl. glazen voor 99 euro.

Kan je nog eens afwisselen toch…

We gaan zaterdag voor het echie, en dan maken we onze defenitieve keuze!

@Anne-marie wrote:

Ik denk dat we toch voor de bril van Specsavers gaan, dat was zoo aantrekkelijk en het waren nog leuke brilletjes ook, een felblauwe en een rood overlopend naar zilverbrons. Samen incl. glazen voor 99 euro.

Kan je nog eens afwisselen toch…

We gaan zaterdag voor het echie, en dan maken we onze defenitieve keuze!

Ook al bij pearl geweest?

Hebben ze daar ook goede aanbiedingen?

@Anne-marie wrote:

Hebben ze daar ook goede aanbiedingen?

Ze zijn in ieder geval ook niet duur en hebben volgens mij meerdere kinderbrilletjes. tenminste volgens een ouder van ene kind uit mijn klas.

Ja maar kindjes die al naar school gaan zijn dan al een jaar of 4-5 maar Tijn en Mythe zijn een heel stuk jonger.

Ben al bij veel zaken geweest, maar de keus voor een bril voor deze leeftijd is beperkt hoor!

Maar Pearle zit ook in WC Woensel, dus dan kijken we daar zaterdag ook nog eventjes :thumbup:

Bedankt voor alle jullie enthousiaste reacties! (nu alleen nog een paar foto’s van dreumessen met mooie brillen?).

Anne-marie, ik heb gehoord dat er een kinderbrillenwinkel is die speciaal brillen voor peuters verkoopt (ze hebben ook een afdeling voor kleuters en voor tieners). Je kunt daar ook speciale abonnementen nemen (voor de ruigere dreumessen geen overbodige luxe). De winkel heet City-Vision Junior (even googlen) en zit in R’dam. Myrthe’s oma woont daar, dus we gaan maar eens even op de koffie :wink:

Helaas wonen wij niet bepaald in de buurt van Rotterdam!

Tip: ga niet naar Pearl…

Ze meten daar de ogen niet goed op. Iedereen in ons gezin draagt een bril, en bij alle brillen hebben ze de glazen veel te sterk gemaakt. Mijn moeder werd er zo duizelig van, dat ze viel en haar arm gebroken heeft…

Tenzij je een briefje van de oogarts met de sterkte van de glazen hebt, zou ik anders niet naar die zaak gaan…

Ja we hebben een briefje van de oogarts, maar ik denk dat het de brilletjes van de Specsavers worden…

We hebben vandaag een brilletje voor Myrthe uitgezocht bij de Kinderbrillenwinkel. We hebben eerst bij Paerl gekeken, maar daar hadden ze veeeel minder keus en waren de brillen bovendien veel minder mooi voor zo’n dreumesje.

Bijde kinderbrillenwinkel hebben we een hele mooie uitgezicht. Het is wel duur, omdat Myrthe +7 heeft en we toch dunne glaasjes willen. De verkoper adviseerde om niet te langgerekte glazen te kiezen omdat die wat dikker worden bij het slijpen. Dat kwam mooi uit, want ik wilde een klein rond brilletje.

We hebben er eerst 4 uitgezocht en zijn die toen gaan passen. Het ziet er een stuk mooier uit dan ik dacht. Het is een dun metalen zilverkleurig montuurtje van Okkio (beetje type ziekenfondsbrilletje, maar dan wat ovalere glaasjes). Eerst wilde ik een leuk pittig kleurtje, maar dit vond ik toch mooier staan. Wat rustiger. En heel eigenwijs. :inlove:

Het assortiment is me alles meegevallen, maar ik vind het toch wel een beetje spannend hoor!

De bril wordt nu gemaakt en we kunnen 'm over 1,5 Ã 3 weken ophalen (misschien moeten de glazen in Frankrijk geslepen worden en dan duurt het 3 weken). De glazen krijgen een anti-kraslaagje en worden ontspiegeld.

Volgens mij wordt het wel een uitdaging om de bril op haar neusje te houden :shifty:, maar dat zien we dan wel weer.

Zodra ze 'm heeft, zal ik een fotootje posten.

Anne-Marie, zijn jullie al geslaagd voor Tijn?

Het is een beetje zo’n soort brilletje, maar dan nóg leuker :mrgreen: (met kleinere glaasjes, als ik het goed onthouden heb).

Ben blij dat jullie geslaagd zijn voor Myrthe! Het brilletje staat vast hartstikke eigenwijs!!! Leuk!

Wij zijn ook geslaagd en hebben een knalblauwe, ook met kleine ovale glaasjes van Specsavers.

We hebben er toch maar 1 gedaan, omdat misschien over 3 maanden zijn ogen wel weer een andere sterkte nodig hebben… :roll:

Even een fotootje van een brillenzaak om te laten zien hoe leuk een brilletje kan staan bij zo’n kleintje. Had ik nooit verwacht!

Leuk dat jullie ook geslaagd zijn, Anne-Marie. Binnenkort dus een twee mooie foto’s hier?

Wij hebben een abonnement. Daarmee kregen we 50% korting op de prijs van het montuur en hoefden we per glas maar €25 te betalen. Normaalgesproken betaal je zelfs niets voor de glazen, maar wij hebben voor extra dunne glazen gekozen ivm Myrthe’s sterkte. Per jaar kun je zo 4 glazen krijgen (dus ook bij wisselingen in sterkte) en nog een keer een montuur voor de helft van de prijs. Plus reparaties (onderdelen) ook 50%. Wij betalen wel € 17,75 per maand abonnementskosten (normaal € 11,50), maar aangezien Myrthe’s glazen per stuk al zo’n € 175 kosten :shock: …

En nu maar hopen dat ze op het KDV goed opletten dat er geen dreumessen op Myrthe’s afgegooide bril gaan staan dansen :roll: