haha ja er is een hoop om voor te sparen
haha nou ja, dat sparen gaat niet zo snel… kan nog 2 velden met komkommer oogsten vanavond en dan is het mooi geweest voor vandaag met die komkommers, morgen weer een dag…
@Szus wrote:
Hahaha Oessie, ik zie het helemaal voor me :mrgreen:
Het schaatsen was inderdaad spannend, maar omdat ik echt moest vechten om wakker te blijven, en omdat het zo onverwacht was dat Tuitert überhaupt een medaille zou halen (iig voor mij) was alleen de laatste rit echt spannend.
Ik ben momenteel schaapsherder. Mijn wiskundeknobbel, in samenwerking met een handig in elkaar geknutselde Excel-sheet zeggen dat momenteel de top 5 van meest voordelige groenten op MFF zijn:
- koolzaad (1.0)
- klaver (0.93)
- knollen (0.91)
- graan (0.8 )
- spinazie (0.69)
Het getalletje wat erachter staat is het aantal aB per uur per veldje wat je er mee kunt verdienen. Ik heb echt voor alles wat ik kan bedenken gecorrigeerd, dus als je gaat zaaien om op de markt te verkopen omdat je geld nodig hebt kun je het beste koolzaad doen.
De duidelijk slechtste 3 zijn radijs (0.38 ) mais (0.33) en aardbei (0.28 )
Zie het MHE-draadje voor update van de cijfers daar
Goed gedaan Angela
Geweldig als je zulk inzicht hebt, knap hoor :thumbup:
Ik was dus met kruiden bezig, maar die leveren dus veel minder op begrijp ik.
Ik ga verder met koolzaad :mrgreen: .
@tantetoe wrote:
lief!!! Oessie thanx
Zit momenteel zelf beetje in een dipje, maar komt goed!@ Beetje alles een plekje geven denk ik!
Tara is net door mijn ouders opgehaald, ze hebben vrij zwemmen met de duikvereniging en gaan met de kleinkindjes zwemmen, althans de grote dan, de 2 van minder dan een maand oud gaan nog niet mee :inlove:
Ach meissie toch, dikke :hug:
Het is niet niets geweest natuurlijk, en je zit nog vol met hormonen.
Knuffel maar extra veel met je kleine manneke :inlove: :hug:
:-*
@oessie wrote:
ja we zitten er al een tijdje mee dat ze bang voor de kinderen is en dan overal gaat plassen, ook word ze kaal bovenop , ben al paar keer naar dierenarts geweest maar verder is ze gezond , het is stress… ze is veel te goed voor die meiden, ze haalt nooit uit en laat alles toe, maar als ze de kids ziet zstaat ze te drentelen bij de garagedeur om daar in te willen en daar te liggen, en ja zo ligt ze soms dagen daar zonder aandacht… nu wil een oma van mijn vriendin een kat (omdat haar opa is overleden) nou onze kat kan geen beter baasje krijgen, een omaatje die alle tijd voor haar heeft , z ekrijgt dan opa zijn stoel… nou dat is precies wat voor haar… dus ja met pijn inmijn hart gaan we haar wegdoen
Ik heb op het moment ook zo’n last met onze poes.
Ze sproeit alles onder :evil: , wordt er gek van.
Van de week maar eens naar de DA.
Ik weet zeker dat het pure jaloezie is, want het zijn altijd mijn spullen of die van Desmée waar ze op zit te zeiken.
:hug: voor jou, maar heel lief dat ze nu een beter plekje krijgt.
:-*
@mamma van sharondenise wrote:
@Szus wrote:
Ik ben momenteel schaapsherder. Mijn wiskundeknobbel, in samenwerking met een handig in elkaar geknutselde Excel-sheet zeggen dat momenteel de top 5 van meest voordelige groenten op MFF zijn:
- koolzaad (1.0)
- klaver (0.93)
- knollen (0.91)
- graan (0.8 )
- spinazie (0.69)
Goed gedaan Angela :clap: :clap: :clap:
Ach: zo moeilijk is het allemaal niet beetje aftrekken en vermenigvuldigen, that's it ;)
Het kan best zijn dat kruiden meer opleveren... maar aangezien ik die zelf als schaapsherder nog niet heb, heb ik daar nog geen berekeningen van. Maar die kan ik wel ff voor je doen als jij me verteld wat de marktprijs van dat de kruiden nu is :angel:
@Szus wrote:
@mamma van sharondenise wrote:@Szus wrote:
- koolzaad (1.0)
- klaver (0.93)
- knollen (0.91)
- graan (0.8 )
- spinazie (0.69)
Goed gedaan Angela :clap: :clap: :clap:
Ach: zo moeilijk is het allemaal niet beetje aftrekken en vermenigvuldigen, that's it ;)
Het kan best zijn dat kruiden meer opleveren... maar aangezien ik die zelf als schaapsherder nog niet heb, heb ik daar nog geen berekeningen van. Maar die kan ik wel ff voor je doen als jij me verteld wat de marktprijs van dat de kruiden nu is :angel:
Kruiden winkelprijs = 8,05aD
marktprijs = nu de laagste 7,80,
maar heb ze daarstraks voor 7,75 verkocht.
Ze worden nu nog niet veel aangeboden.
Ze zijn 4 hokjes groot en leveren 4 op en duren 4 uur voor ze klaar zijn. Erg veel vieren zie ik :lol:
In dat geval had je groot gelijk dat je kruiden aan het groeien was, want die leveren nu 1,45 op.
Hou er wel rekening mee dat de prijzen van dingen die weinig op de markt komen meestal maar een paar dagen zo hoog blijven. Maar totdat de prijs onder de 5,5 aB zakt blijft het het best verkoopbare spul. :thumbup:
@Szus wrote:
In dat geval had je groot gelijk dat je kruiden aan het groeien was, want die leveren nu 1,45 op.
Hou er wel rekening mee dat de prijzen van dingen die weinig op de markt komen meestal maar een paar dagen zo hoog blijven. Maar totdat de prijs onder de 5,5 aB zakt blijft het het best verkoopbare spul. :thumbup:
Hihihi das mooi, blijf ik nog even kruiden zaaien en oogsten.
Het fijne van deze is ook dat ze 4 uur nodig hebben.
Al dat spul van 1,5 uur, je blijft bezig en je hebt ook niet altijd tijd om om die tijd achter de pc te kruipen.
ja inderdaad,nu met die komkommers ook, moet ik steeds achter die pc…
meiden ik ga naar bed hub heeft plannen :shifty:
@oessie wrote:
ja inderdaad,nu met die komkommers ook, moet ik steeds achter die pc…
meiden ik ga naar bed hub heeft plannen :shifty:
whahahaha :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nou ik ben benieuwd of die ze waar heeft kunnen maken.
goeiemorge
oessie heb je eieren geraapt je koeien duren nog 2 uur.
van het weekend amper kunnen chcken ben lfink ziek geweest
ben inmiddels weer een level gestegen , ben trouwens erg blij met me premium dat scheelt zoveel tijd
goede morgen allemaal…
Hier weinig nieuws…
Ik kan het schema dus niet verkleind krijgen… en dus ook niet geplaatst…vrreemd dat oessie hem wel kan plaatsen???
goedenmorgen!
ilse bedankt hoor… dezeweek met ik smorgens wat later want melis heeft vakantie en daar profiteer ik natuurlijk ook even van, ik zet in ieder geval geen wekker… vanmiddag even de stad in nieuw zwempak voor dr halen, kan ik gelijk even naar de appiehappie…
kan zometeen nog 2 velden spinazie oogsten, dan zal ik weer met mijn komkommers bezig :shifty:
oes komt goed hoor om half vier!!
moet nu twee uur in overleg :?
succes sophie!!
zo heb konijnenhok verschoon…denk datik zo de kast maar eens ga opruimen :think:
sophie ik ben er zelf wel, ga toch maar niet de stad in met die regen
heeft iemand wat mais voor een leuk prijsje ?
ben een level gestegen, kan nu een mayomachine doen of zo? is dat wat sophie?
Net uitgevogeld: vanaf level 17 krijg je je planthulp als je een premium hebt. :dance: Nog 2 levels te gaan. Ik ben net kruidenheks geworden.