My Free Farm, kwebbelende kippen! deel 3

Ik had net ineens onkruid in mijn akker… Had ook een berichtje dat ik t snel moest verwijderen, anders werd alles onkruid. Er kan dus wel wat gebeuren als je er niet bent? :shock:

Ik ben lvl 7 trouwens!

noekie, zo heel af en toe heb je 3 plekjes onkruid…maar dat komt maar heel af en toe voor hoor… ik heb het zelden…

Okeej :smiley:

@Noekie wrote:

Ik had net ineens onkruid in mijn akker… Had ook een berichtje dat ik t snel moest verwijderen, anders werd alles onkruid. Er kan dus wel wat gebeuren als je er niet bent? :shock:

Ik ben lvl 7 trouwens!

Huh? Nu al? Gebeurt mij pas enkele levels…

Het valt wel mee,maar het komt inderdaad terug. Per 1 of 2 tegelijk. Soms ook weken niet.

Onkruid kan ook alleen maar komen als je gewassen heb staan die maar 1 veldje in beslag nemen. Bij 2 velden of meer komen ze niet 8)

Je kunt trouwens ook kakkerlakken krijgen, die zijn iets duurder met opruimen, kan je beter onkruid hebben.

Lvl 7, gaat lekker noekie :thumbup:

Iemand een woloverschot en kan mij een contract sturen voor pakweg 60 wol onder de marktprijs? Hoeft niet zozeer goedkoop,maar heb al 90 wil op de markt gekocht en 250 pakken melk en nu ben ik blut. Dit is zo’n lekkere quest waarbij het handig zou zijn als ik mijn koeien wel had gehouden.

Heb even een cashflowprobleem,maar accepteer hem zodra de centjes weer binnen rollen. Heb al wat op de markt staan nu.

Zo niet,toch dank!

ik stuur je wat mandy :thumbup:

Crazymom en Oessie, thank voor de contracten!

Ik accepteer er maar een uiteraard,maar nog even wachten op geld.

Heb weer geld nu om provisie te betalen,dus mag de markt weer volzetten.

Nog 600 ad te gaan, hahaha.

Veel dank dames, quest 20 voltooid!

De volgende ben ik al mee aan het voorbereiden. Zonnebloemen!

Die heb ik gelukkig wel.

Crazy, jij ook dank. Ga hem weigeren.

Mandy, geen probleem :thumbup:

Inmiddels alweer level 8!

Vandaag onverwachts een vrije dag (gastkindje kwam niet) en morgen vrij om in te pakken voor de vakantie, dus alle tijd om nog even snel lvl 9 of 10 te worden voordat ik op vakantie ga :wink:

Produceren jullie trouwens alles zelf? Lijkt mij het leukste om alle gebouwen te hebben uiteindelijk, dan heb je 9 velden over voor akkers, of eventueel een 2e van iets dat veel nodig is.

Hoeveel kippen hebben jullie? Ik zie in latere quests dat er enorm veel eieren worden gevraagd, maar ik heb nu 10 kippen, dus elke 2 uur 10 eieren. Maximaal is 20 kippen volgens mij, dat schiet dan nog steeds niet zo erg op, 20 eitjes per 2 uur! Hebben jullie dan meerdere kippenhokken, of koop je dan ook veel?

Ik heb 15 kippen. Later mag je nog een keer uitbreiden,maar daarna duurt het weer even.

Ik had een koeiestal,maar die heb ik afgebroken. Hij kost een hoop, koeien ook en melk kost op de markt niet bijzonder veel. Akker levert meer op.

Beien heb ik wel en ooit wil ik schapen,maar voor nu koop ik alles op de markt. Is nog wel te doen…behalve nu de laatste quests,maar dat is dan maar zo.

Heb nu meer aan akkers. Graan en wortel wil ik nog wel eens gewoon kopen, kost niet veel en je bent weer even klaar.

Ik wil uiteindelijk wel een 2e boerderij, nog even wachten en sparen maar…

Een 2e boerderij wil ik erg graag! Maar dan moet ik eerst quest 23 hebben :wink: En dat duuuuuuurt nog eventjes! Kun je trouwens een bouwplaats weer veranderen? Als ik er nu een akker op zet en later daar een koeiestal op wil zetten bijvoorbeeld?

@Noekie wrote:

Een 2e boerderij wil ik erg graag! Maar dan moet ik eerst quest 23 hebben :wink: En dat duuuuuuurt nog eventjes! Kun je trouwens een bouwplaats weer veranderen? Als ik er nu een akker op zet en later daar een koeiestal op wil zetten bijvoorbeeld?

Ja, je drukt gewoon op de knop gebouw slopen en dan krijg je weer de bouwlijst. Je krijgt alleen geen geld terug. Zo heeft de sloop van mijn koeienstal mij veel geld gekost,maar heb dat met mijn akker teruggehaald.

Moet je ook betalen voor het slopen? Of bedoel je dat het veel heeft gekost vanwege het bouwen van de koeienstal?

Ik wil namelijk op boerderij 1: 3 akkers, kippen, koeien, schapen. Dat is mijn planning momenteel, of dat het wordt, geen idee haha, maar omdat ik nog lang geen schaapjes kan bouwen, dacht ik vast een 4e akker te bouwen en die later te veranderen in schaapjes.

nee jehoeft voor het slopen niet te betalen…

ik heb pas geleden mijn kippen weggedaan en er een pattiserie op gezet…

akkers leveren vooral in het begin het meeste op :thumbup:

@Noekie wrote:

Moet je ook betalen voor het slopen? Of bedoel je dat het veel heeft gekost vanwege het bouwen van de koeienstal?

Ik wil namelijk op boerderij 1: 3 akkers, kippen, koeien, schapen. Dat is mijn planning momenteel, of dat het wordt, geen idee haha, maar omdat ik nog lang geen schaapjes kan bouwen, dacht ik vast een 4e akker te bouwen en die later te veranderen in schaapjes.

Heb je haast? Hihi :wink: Straks duurt het weken voordat je weer een level verder komt hoor! Ik vond het tot ongeveer level 20 of 21 wel vlot gaan maar daarna gaat het zooooooo langzaam :zzz: Bovendien kun je straks ook een tijd niet verder met je questen hoe hard je ook wilt omdat je gewoon producten moet leveren die je dan voorlopig nog niet hebt. Ik lees vaak dat dat bij quest 23 is (de aspergequest). Het duurde bij mij ook echt wel meer dan 2 maanden voordat ik die eindelijk kon doen.

Ja, ik heb haast. Ik loop zo ver achter op jullie allemaal. Niet dat ik dat ooit in kan halen, jullie zijn al een jaar bezig hhahaha, maar ik heb nu veel tijd en straks ben ik een weekje weg, dus moet ff hard aan t werk he, hahaha

Net mijn 4e akker gekocht en meteen vol gezet. Dus nu heb ik 4 akkers en 1 kippenhok met 10 kippen. Allemaal sinds maandag, das best mooi! Oké ik heb wel 10 euro erin gestopt om het wat te versnellen :oops:

Over 15 minuten zijn mn eerste tomaten klaar!

ja die levels gaan nu heel erg langzaam… denk wel 3 maanden voor een nieuw level…