my big fat gipsy wedding

De vorige keren kon ik nog wel lachen om die overdreven jurken maar vanavond vond ik het toch vooral erg. Meisjes die zo jong van school gehaald worden en amper kunnen lezen en schrijven en zichzelf dus ook nooit kunnen voorzien al zouden ze willen. Dat arme zusje van 14 - dat is toch gewoon zielig. ER bestaat zoiets als leerplicht maar dat ontduiken ze dus op een of andere manier.



Respect voor andermans cultuur is een ding maar voor mijn gevoel zitten hun 500 jaar terug in de tijd als het om vrouwenrechten gaat.



Die vrouw die gescheiden was, was de leukste moeder die ik tot nu toe voorbij heb zien komen.

Ik heb het toppic aangemaakt en geen 1 keer kunnen kijken :?

Hub vind het helemaal niets en hebben we maar een film gekeken.



Hopelijk word het nog eens een keer herhaald, zodat ik het wel kan zien.

Ik kan er gewoon niet bij dat er in deze tijd in Europa nog mensen zo leven :think: Ik vind het zo sneu voor die meiden dat ze worden aangeleerd dat ze niks meer zijn dan een huissloof die naar haar kerel moet luisteren.

@mamma van sharondenise wrote:

Ik heb het toppic aangemaakt en geen 1 keer kunnen kijken :?

Hub vind het helemaal niets en hebben we maar een film gekeken.



Hopelijk word het nog eens een keer herhaald, zodat ik het wel kan zien.


hier kun je terugkijken

http://tvblik.nl/my-big-fat-gypsy-wedding



ow ik ontdek dat je wel moet betalen zeg :wall:

Ik vond de bruidspaartjes er gister ook helemaal niet gelukkig uitzien.

Dan loop je daar helemaal opgedoft in je prinsessenjurk, maar wat kijken ze ongelukkig. (chagrijnig haast)

ik vond de uitzending gisteravond ook wel shocking moet ik zeggen.


  • Dat jonge meisje die nu alles op zich moest nemen, haar verdriet…
  • Het zo vroeg al van school afgehaald worden, alleen om te moeten poetsen en voor je kleinere broers en zusjes te zorgen :shock:
  • dat die jongens toch wel zelf ook aangaven, dat meiden dat “grabben-pakken” helemaal niet zo leuk vinden. Ze doen dit soms met best veel geweld :?



    Vond het wel triest! Tja andere cultuur, ik weet het, maar dan nog…



    Dat meisje met die sproetjes vond ik ook mooi zeg (zonder die poespas)!

    Vond het alleen wel raar, dat haar man dus niet herkenbaar in beeld wilde vanwege zijn (eigen?) bedrijf, zodat ze er niet achter kwamen dat hij dus een “traveller” is.

    Dacht eigenlijk dat ze hier zo trots om zouden zijn? :think:

In Nederland gebeurd precies hetzelfde.

Ook hier worden ze van school gehaald en ook hier zorgen de meisjes voor hun broertjes/zusjes en ook hier trouwen ze zó jong :?

@victoria wrote:

In Nederland gebeurd precies hetzelfde.

Ook hier worden ze van school gehaald en ook hier zorgen de meisjes voor hun broertjes/zusjes en ook hier trouwen ze zó jong :?








Klopt… maar ik ken best veel travelers en ZO heftig zoals t op tv uitziet, zo is het zeker niet… ook qua trouwen niet meer zo jong… Op tv moet je natuurlijk wel alle uitersten laten zien he… dat trekt de kijkers… er zijn genoeg travelers die ook best hun eigen cultuur dingen hebben maar waarin die dingen op tv echt niet gebeuren…

Ik vond het gisteren vooral erg triest om te zien…



Ik zag nog wel een beebje met een glitterspeen op de bruiloft :mrgreen:

@mayo28 wrote:

Ik vond het gisteren vooral erg triest om te zien…



Ik zag nog wel een beebje met een glitterspeen op de bruiloft :mrgreen:




Ja, die viel me ook op… of een eerdere uitzending, die baby met die gelakte teennageltjes :shock:

@mayo28 wrote:

Ik vond het gisteren vooral erg triest om te zien…



Ik zag nog wel een beebje met een glitterspeen op de bruiloft :mrgreen:




Die speen ja 8)

@victoria wrote:

In Nederland gebeurd precies hetzelfde.

Ook hier worden ze van school gehaald en ook hier zorgen de meisjes voor hun broertjes/zusjes en ook hier trouwen ze zó jong :?




Het zou wat mij betreft wel verboden mogen worden - iig dat van school afhalen enzo. En ze daarmee ook afschermen van andere invloeden en een kans op enige vorm van zelfstandigheid ontnemen. Het is gewoon mensonterend.



Volgens mij heb ik wel eens een puberruil gezien met een meisje van een kamp en die werd ook heel beschermd door vader en broers ed en mocht ongeveer ook niets (werd dan gevolgd). Is toen bij een gezin in amsterdam geplaatst en er ging een wereld voor haar open.