mutsy duoseat vraagje (of eigenlijk algemeen)

Hoi hoi



Ik heb al jaren naar tevredenheid een mutsy kinderwagen.



Nu kan ik van iemand een duoseat overnemen

is ongeveer 2 jaar oud



Er zit een babynestje bij (deze kan ik op dit moment niet gebruiken, maar wie weet in de toekomst)



zonder voetenzak

met regenhoes



Wat zou zoiets nog kosten?

nieuw is hij 149 euro.



2e hands zou ik er dus niet meer dan 60 a 70 euro voor geven, afhankelijk van hoe oud hij is.

@Cell wrote:

nieuw is hij 149 euro.



2e hands zou ik er dus niet meer dan 60 a 70 euro voor geven, afhankelijk van hoe oud hij is.




de jongeste is net 2 jaar

Wij hebben er 75 euro voor gegeven incl babynestje & voetenzak :wink: (totaal nieuw 149+29+voetenzak)

@santos_05 wrote:

Wij hebben er 75 euro voor gegeven incl babynestje & voetenzak :wink: (totaal nieuw 149+29+voetenzak)




wat vooreen onderstel heb je?

de duoseat kan officieel alleen op de urban ivm evt knakken van je onderstel.





hij past wel op andere modellen, maar door het gewicht kan je onderstel dus kapot gaan.





ik zou ook max 70 euro geven ervoor.

Even opgezocht…Frame Mutsy 4-Rider Lightweight Standaard

Weet je zeker dat deze er sterk genoeg voor is? Volgens mij is het wel de opvolger van de urban rider, maar ik weet idd ook niet beter dat de duosit alleen op de urban rider kan.

zover ik weet zijn de frames hetzelfde (alleen de grote van de voorwielen)



maar zo horen zeggen zou het te onstabiel zijn.



maar ja garantie vervallen… :think: onze wagen is al 2 jaar oud.



hieronder een foto van de duoseat (helaas weer op een urban rider)

De Urban Rider scharniert in het midden (dus tussen de wielen) en die van ons heeft zwenkwielen voor. De frames zelf zijn volgens mij hetzelfde… :think:

Je weet inmiddels dat wij hem gewoon gebruiken op de 4-rider single spoke.



Hier gaat het goed. Het enige waar ik op let is dat ik stoepranden voorzichtig op en af ga, maar dat lijkt mij logisch :think: .

hij past wel op de 4 rider, maar het frame kan het niet aan. hierdoor KAN het frame knakken.



het kan dus misschien een jaar goed gaan en dan ineens heb je er niets meer aan.



ik heb toendertijd contact gehad met mutsy zelf omdat ik ook tegenstrijdige dingen zag en las. en hun vertelden dat de duoseat echt alleen voor de urban is gemaakt en niet voor die anderen.



mocht je dan een gebrek aan je wagen krijgen maken zij het dus niet.

@Jeremy wrote:

hij past wel op de 4 rider, maar het frame kan het niet aan. hierdoor KAN het frame knakken.



het kan dus misschien een jaar goed gaan en dan ineens heb je er niets meer aan.



ik heb toendertijd contact gehad met mutsy zelf omdat ik ook tegenstrijdige dingen zag en las. en hun vertelden dat de duoseat echt alleen voor de urban is gemaakt en niet voor die anderen.



mocht je dan een gebrek aan je wagen krijgen maken zij het dus niet.




dat zullen ze toch niet meer doen… garantie is vervallen…



maar vind het wel vreemd want de frames zijn gewoon hetzelfde, alleen de banden niet…

Ik denk dat de zwenkwieltjes icm het frame niet stevig genoeg is. Maar ik vind het dan wel vreemd dat Baby planet de combinatie, duoseat op de 4-rider in de winkel hadden staan.



Ach, wij hebben er veel plezier van en gaan er vooral zo mee door. Juul is trouwens ook niet de zwaarste, dus het kan volgens mij echt nog geen kwaad.

ik heb mutsy zelf maar gebeld, maar het is NIET bekend dat het frame kan doorknakken.



En de duoseat kun je er moeilijker ertussen zetten, het 1e zitje.

Hierdoor komt het frame onder spanning te staan.

Dus ze adviseren het niet.

Maar hun zeggen ook dat het ABSOLUUT zo niet in de winkel mag staan.



dus tja ik twijfel nu even of ik het wel moet doen, of anders een ander onderstel kopen… maar ja het is ook een beetje de opslag…

Ik heb hem gehad 3x gebruikt en snel weer doorverkocht. Doodeng dat ding. Mijn oudste was ook 2 en zo’n 13 kg. Zat dus voorin en de zitting hing helemaal door in het kliksysteem en ik was bang dat ik met elke verkeerde beweging met baby en peuter op de grond te belanden. De voorste zitting mocht met 15 kg belast worden ( wat ik al erg weinig vind voor een duowagen met een oudste kindje hoe jong moeten ze dan zijn :? )



Wat ook een enorm nadeel is is dat je de zwenk niet mag gebruiken met de duoseat erop :roll: . Dit is nu net het geniale van de wagen :? .



Ben heel tevreden over de wagen ik heb hem letterlijk ruim 4 jr lang dagelijks gebruikt en er nog nooit iets mee gehad maar die duoseat :hand: . Ik zou een andere duowagen voor erbij zoeken of een andere oplossing voor de jongste of oudste. Meerijdplankje werkte hier voor mij niet omdat ik lang ben en alleen wijdbeens en waggelend achter de wagen kon ( en ik maak elke dag kilometers met dat ding ) dus de jongste ging in de draagzak totdat ik haar niet meer tillen kon en de oudste in de wandelwagen. Ze liep alles zelf vanaf 2 jr en 3 mnd en dat ging meteen goed :thumbup: .

Oh brrr ik zou dus de duoseat al helemaal niet gebruiken met dat lichte onderstel met die kleine voorwielen :oops: .



Ik heb hier eventueel een gratis af te halen goed gebruikt onderstel maar zoals ik al zei die duoseat hing enorm door in het kliksysteem met gewicht erin. Ik zie ook dat je jongste al 8 mnd is :? dus persoonlijk zou ik hem echt niet aanraden :oops: .

@Repelsteeltje wrote:

Oh brrr ik zou dus de duoseat al helemaal niet gebruiken met dat lichte onderstel met die kleine voorwielen :oops: .



Ik heb hier eventueel een gratis af te halen goed gebruikt onderstel maar zoals ik al zei die duoseat hing enorm door in het kliksysteem met gewicht erin. Ik zie ook dat je jongste al 8 mnd is :? dus persoonlijk zou ik hem echt niet aanraden :oops: .




waar woon je dan als ik vragen mag?



ik heb zelf wel een duowagen, maar het nadeel hiervan is dat ik niet met de meiden lekker een eind kan wandelen.



is een soort buggy, is fijn voor kleine stukjes

@Pitje27 wrote:





En de duoseat kun je er moeilijker ertussen zetten, het 1e zitje.

Hierdoor komt het frame onder spanning te staan.


Wat bedoel je hiermee?? Het frame van de duoseat klik je gewoon met stoeltjes en al in het frame van de 4-rider.. Dat werkt het zelfde als bij de UrbanRider. Het frame staat bij ons echt niet onder spanning.

@Moosje wrote:

@Pitje27 wrote:




En de duoseat kun je er moeilijker ertussen zetten, het 1e zitje.

Hierdoor komt het frame onder spanning te staan.


Wat bedoel je hiermee?? Het frame van de duoseat klik je gewoon met stoeltjes en al in het frame van de 4-rider.. Dat werkt het zelfde als bij de UrbanRider. Het frame staat bij ons echt niet onder spanning.


hun zeiden dat het frame iets smaller is.... heb zelf zo gekeken en snapte het ook niet.

Wel als je naar het ondergedeelte kijkt dan heb je zoiets van ja het is voor (het frame dan he) wat smaller.
maar de urban is natuurlijk een stuk robuster en 2 gedeeltes.

ik wij moeten even overwegen wat we doen.