mutsy duoseat vraagje (of eigenlijk algemeen)

@Moosje wrote:

@Pitje27 wrote:




En de duoseat kun je er moeilijker ertussen zetten, het 1e zitje.

Hierdoor komt het frame onder spanning te staan.


Wat bedoel je hiermee?? Het frame van de duoseat klik je gewoon met stoeltjes en al in het frame van de 4-rider.. Dat werkt het zelfde als bij de UrbanRider. Het frame staat bij ons echt niet onder spanning.


heb jij last van doorhangen???
en dan bedoel ik eigenlijk of de verdeling qua gewicht goed is?

want ik zie dat jouw kinderen dezelfde leeftijd hebben als die van ons.

De wagen hangt bij ons niet door. Het gewicht zit anders dan als je maar 1 kind in de wagen hebt zitten, maar dat kan ook niet anders. De wagen rijdt hartstikke goed, stuurt ondanks het gewicht makkelijk. Ik zal binnenkort proberen hoe het gewicht is als ik Juul in het achterste stoeltje zet en Imme voorin.

Op het werk (werk in de kinderopvang) hebben wij een duowagen van Topmark. Ik vertrouw die wagen veel minder dan de Mutsy. Hij stuurt lomp en moeizaam. Het gewicht zit veel verder naar voren, waardoor ik het idee heb dat de wagen breekt als je de stoep afgaat.

Geef mij de Mutsy maar.

@ Repelsteeltje,



Hoezo mag je het zwenk gedeelte niet gebruiken dan?



Ik heb de mutsy duoseat ook en ik ben er zeer tevreden over.

Maar wij gebruiken het zwenk gedeelte wel gewoon hoor, dan stuurt hij namelijk nog gemakkelijker. Ik vind het een super oplossing voor onze 2 spruitjes. Er zit namelijk 10,5 maand tussen onze kids. En een duo wagen naast elkaar vind ik minder want dan kom je niet overal tussen door.



Groetjes

officieel mag het zwenkgedeelte er niet op.



ik heb inmiddels dankzij repelsteeltje… :-* de urbanrider en duoseat… moet nog wel erg wennen aan het zwenkgedeelte… ik heb nu zonder zwenk gelopen (ben zelf de 4 rider gewend met zwenk in de voorwielen)



maar loopt licht



heb ook een duowagen deze vind ik wel dat de kinderen er wat ruimer zitten. mutsy zitten ze toch dicht op elkaar en jongste zit nog gepropt…(zo lijkt het dan) maar voor wandelingen met de hond is de mutsy vele malen fijner dan zo’n dunne wieltjes.

Ik kom dit forum tegen en zie eigenlijk alleen maar vragen over andere modellen van de Mutsy. Ik ben in januari 2019 uitgerekend en vorig jaar heb ik de Mutsy IGO gekocht. Nu zie ik dat ze voor de Mutsy IGO (die tegenwoordig I2 heet) ook een dou seat hebben. Heeft een van jullie enig idee of die duo seat ook veilig op de IGO te bevestigen is? Dit kan ik nergens vinden. Maar naar mijn inzien zijn de 2 modellen nagenoeg het zelfde.

Ook had ik zitten kijken voor de Buggypod (een soort zijspan voor aan je wagen) maar volgens mij kan die ook niet bevestigd worden aan de Mutsy IGO?

Je heb ook de meerijdplankjes maar ik ben bang dat mijn kleintje (nu 1 jaar en 3 maanden) daar niet stevig genoeg op blijft staan en dat je zelf je voeten breekt over het uitstekende wiel?

Aangezien mijn kleintjes straks 1 jaar en 7 maanden schelen wil ik wel een passende oplossing.