Muizen...

Weet niet of het hier goed staat, maar ik vraag me af of er hier mensen zijn die weleens last hebben gehad van muizen.

We wonen hier nu 2,5 jaar en sinds 2 jaar horen we dagelijks muizen in ons plafond van de woonkamer en in de keukenmuur. Ze komen niet echt in huis, blijven netjes binnen de muren (ze kunnen nergens doorheen gelukkig…). Maar die herrie, 's avonds… :wall: en als we aan de keukentafel zitten te eten, zien we geregeld een staartje uit het luchtrooster steken. :sick: (weg eetlust!)

Onze hele straat bestaat uit koophuizen, en onze overbuurman is dus een kluizenaar. We denken dat de muizen bij hem vandaan komen, aangezien zijn huis een ideaal muizennest is… (etensresten, viezigheid). Gemeente kan er dus niets tegen doen, als het een huurhuis was geweest wel…

Nu hebben we al geregeld contact gehad met de gemeente, maar zij kunnen er niets tegen doen behalve gratis muizengif uitdelen (het soort gif waardoor ze op een humane manier sterven zonder pijn) en af en toe die meneer aanspreken op zijn gedrag. Het gaat dan een tijdje (lees: paar weken) goed, maar vervolgens begint de ellende weer.

Nu is vandaag de muizenmeneer van de gemeente weer geweest want ons gif was op… gevraagd om een snellere oplossing, maar er is niets tegen te doen. Ik vroeg als eerste: is er geen permanente oplossing? Zegtie: ja, verhuizen… :roll:

Maargoed, heb dus weer nieuwe zakken gif gekregen en hij heeft even het huis rondgewandeld wat we nog kunnen doen om ze in ieder geval niet écht in huis te krijgen en ze lekker binnen de plafonds te houden. Mijn man hoeft niet veel te doen, het huis is nog net geen gevangenis nu, alleen in de meterkast even een gaatje dichtkitten… en eventueel kunnen we in de roosters van de keuken waar al gifzakjes hingen (en waar ze ook gretig van eten), lijmplankjes neerleggen. Is eigenlijk verboden maar 't wordt nog overal verkocht zei hij… alleen 1 nadeel: elke dag checken of er een muis aan vast zit en 'm dan zelf doodmaken, anders gaan ze piepen van de honger… dus dat wordt 'm niet, vind ik zielig. Muizenvallen zou ook kunnen, maar hoe krijg je die in godsnaam tussen je plafonds… :think: (en ook dat vind ik zielig :shifty:)

Om een heel lang verhaal kort te maken: zijn er dus mensen die er last van hebben (gehad), en die mij tips kunnen geven om die beestjes uit te roeien? Ik vind het zó smerig, zeker straks met ons kindje erbij… Er ligt nu dus ook ergens een lijkje in ons plafond, aangezien ik overal van die vieze vlees-vliegen vind… :sick: :sick:

Sorry voor mijn lange verhaal, maar poehee, het lucht wel even op zeg, om het van me af te schrijven :roll:

Daar hebben wij ook last van.

Ze lopen door ons heel plafon heen, ze komen overal hoe mag joost weten :?

Maar we hebben al door een rooster ( op het plafond ) een lokdoosje ( vergif ) gezet.

Die werd lekker elke x leeg gegeten.

Toen hebben we denk ik 2 weken geen last gehad en nu horen wij ze weer vrolijk rond rennen/lopen als we in bed liggen.

Volgens mij kun je er niets aan doen :roll:

Hoe komen ze dan in de spauwmuur terecht? Kun je niet op onderzoek uit gaan en alle toegangen/gaatjes/holletjes die jullie huis in gaan dichtmaken?

Claudia, ze komen daar via de overbuurman en de buurman… 't zijn heel oude huizen, alle plafonds lopen in elkaar over… dus die beesten hebben vrij spel en kunnen overal naartoe… Enige wat we daaraan kunnen doen is ons huis verbouwen, en daar zit ik niet op te wachten :wink:

Romata, balen he :roll: ze kunnen echt zó veel herrie maken…

@Paco wrote:

Claudia, ze komen daar via de overbuurman en de buurman… 't zijn heel oude huizen, alle plafonds lopen in elkaar over… dus die beesten hebben vrij spel en kunnen overal naartoe… Enige wat we daaraan kunnen doen is ons huis verbouwen, en daar zit ik niet op te wachten :wink:

Romata, balen he :roll: ze kunnen echt zó veel herrie maken…

Ja ik schrik er soms echt van hoor spring dan echt omhoog :lol:

Dus kun je indd nagaan hoeveel herrie ze maken :frowning:

Dus als ik het goed begrijp heb je ene overbuurman die waarschijnlijk de muizen overlast veroorzaakt, maar jullie overbuurman deelt het zelfde dak? en de muizen kunnen daardoor bij jullie komen?

Precies Claudia! Daarom is er denk ik zo weinig aan te doen… tenzij iemand nog een geniale tip heeft :roll:

edit ik heb niet goed gelezen… hij deelt niet hetzelfde dak, maar onze plafonds lopen aan elkaar door… op het hele rijtje… snap je?

loopt in elkaar over? :think: Ik snap het niet? dan hebben jullie een complete straat waarbij je niet naar boven in de lucht kan kijken? :oops: :mrgreen:

Maar goed…WEllicht is het dak open te maken, en er een soort van blokkade neer te leggen? Ik denk maar ff mee hoor :wink:

@Paco wrote:

Precies Claudia! Daarom is er denk ik zo weinig aan te doen… tenzij iemand nog een geniale tip heeft :roll:

edit ik heb niet goed gelezen… hij deelt niet hetzelfde dak, maar onze plafonds lopen aan elkaar door… op het hele rijtje… snap je?

Ik snap je wel, want wij hebben dit ook met ons huis.

Niet met de buren maar wel dat ze ook overal heen kunnen staat allemaal met elkaar in verbinding :?

Maar vind het wel vreemd dat het bij jullie wel is met heel de straat ?

Maar ja weet ook niet hoe ze vroeger die huizen bouwde :mrgreen:

@~Claudia28~ wrote:

loopt in elkaar over? :think: Ik snap het niet? dan hebben jullie een complete straat waarbij je niet naar boven in de lucht kan kijken? :oops: :mrgreen:

Maar goed…WEllicht is het dak open te maken, en er een soort van blokkade neer te leggen? Ik denk maar ff mee hoor :wink:

hahaha nee :mrgreen: het gaat om de plafonds he, van de woonkamer zegmaar, niet het dak. Daar horen we ze namelijk niet, op de bovenverdieping. Maar in de plafonds liggen binten die doorlopen naar de buren aan beide kanten… beetje lastig uit te leggen. Maar zo gaat 't vaak met heel oude huizen (ons huis is volgend jaar 100 jaar oud :wink:)…

@Paco wrote:

@~Claudia28~ wrote:

hahaha nee :mrgreen: het gaat om de plafonds he, van de woonkamer zegmaar, niet het dak. Daar horen we ze namelijk niet, op de bovenverdieping. Maar in de plafonds liggen binten die doorlopen naar de buren aan beide kanten… beetje lastig uit te leggen. Maar zo gaat 't vaak met heel oude huizen (ons huis is volgend jaar 100 jaar oud :wink:)…

ik snap er nu helemaal niets meer van :oops: :oops: Maar dat zou wel aan mij liggen hoor :wink:

:oops: 't is ook zo moeilijk uit te leggen… sorry :oops:

Bedoel je soms met je overburen, niet de naaste buren, maar het huis daarnaast??

Vervelend voor je. Helaas geen tips.

jep, de overbuurman, dus niet het huis naast ons, maar dáárnaast…

Wees maar blij dat ze niet in je huis komen.

Anders een kat nemen, ik heb hub toendertijd daarmee om kunnen praten om een kat te nemen.

Sinds dien hebben we geen muizen meer in huis.

Verder dan gif heb je niet en in principe mag je daar geen vliegen van krijgen, want door het gif drogen ze uit.

Ik weet hoe erg het is wij hebben werkelijk een ware muizenplaag gehad hier, je was gewoon bang je bed uittestappen want dan vlogen ze langs je benen.

@Paco wrote:

ik snapte het ook al niet. Hier wordt met overbuurman/vrouw de persoon die tegenover je woont bedoeld… :wink:

vandaar de verwarring… :shifty: hier is ‘overbuurman’ gewoon de buurman van je buurman zegmaar :wink:

JA ik ken het probleem uit mijn vorige huis.Echt verschrikkelijk.

We werden snachts wel eens wakker van het geknaag boven je hoofd.

Gelukkig ook nog nooit een beest echt in huis gehad,het idee alleen al…brrrr.

De gemeente bij ons heeft een hele tijd vol gehouden dat het spitsmuizen zijn en aan die beesten schijn je dus niks te kunnen doen,die zijn een soort van immun voor gif,omdat ze alles eten,maar onze buren vertrouwde dat niet omdat het echt een herrie gaf en die muisjes juist heel klein zijn.

De gemeente heeft toen ontlasting laten testen en…JA SLIK…het bleken ratten te zijn…nog erger,maar daar hadden ze wel gif voor.

In ieder huis toen in de vloer van de zolder gif gedaan en ze waren weg.

Bij een koude winter hoorde je ze weer omdat ze dan de warmte opzochten.

Ben blij dat ik nu verhuisd ben…succes.

@Paco wrote:

Dan snap ik de verwarring bij Claudia28 wel.

Zij bedoelde degene die tegenover jou woont. (overburen :mrgreen: )

Oh, zie net dat je alweer hebt gereageerd hierboven op de 'verwarring.

ohh dat kan ik ook nog even nazoeken ja, of we er niet iets in kunnen spuiten… een kat is een goeie optie, zij het niet dat we een hond hebben… hebben we dadelijk een bijkomstig probleem, hond eet kat… :shifty: dus dat wordt 'm niet :lol: