Muizen...

en iets met een kattenlucht eraan? Heb je geen familie o id met een kat, en dan een dekentje waar die kat op heeft gelegen,

of het werkt weet ik niet, maar misschien schrikken ze van de geur…af en toe zelf een beetje miauwen :lol:

Ik wil niet lullig doen of je bang of flauw maken maarre… als je muizen in je muren etc hebt dan kan je er donder op zeggen, dat ze ook in je kamers kunnen komen… Muizen hebben maar een heeeeeeeeeeeeeel klein gaatje of spleetje nodig om zich tussendoor te wringen. Ook kunnen ze gewoon tegen muren oplopen… Ik dacht in een vorige woning ook veilig te zijn in mijn kleine en goed geisoleerde slaapkamertje met deur hermetisch dicht, maar werd 's nachts ook “verrast” door een trippelende muizenfamilie over het laminaat van mijn slaapkamertje… Brrrrr…

Ik heb destijds doosjes gif verspreid waardoor ze doodgaan en uitdrogen (en dus ook niet tussen je muren gaan liggen rotten etc.)

wij gelukkig niet maar onze buren hebben last van ratten… echt van die joekels :sick:

maar het is echt hun eigen schuld ze laten 's avonds wat brood en water staan voor ‘de katten’ (en maar blijven klagen waar die dingen toch vandaan komen -.-) en drie keer raden wat er op afkomt :stuck_out_tongue:

en ze krijgen ook gif… maar die dingen hebben zoveel op die zijn imuun geworden ofzo :S

onze huizen staan op een groot sportcomplex (er staan er 2 die van ons en die van hun :P) dus er zijn ook wilde konijnen enzo…

We hebben het geluk gehad dat we een kat hadden (en die kreeg kleintjes en toen waren het er 4 :P) dus heb er thank god nog nooit 1 in de buurt gezien wel een keer van een afstand toen ik m’n hond ging uitlaten (die staart was te groot voor en kat of konijn) jak…

Ik heb weleens gehoord dat je dan pepermuntolie op schaaltje moet doen en dan komen ze niet meer…

Wij hebben dit in de schuur geprobeerd en bij ons heeft het gewerkt… (alleen werd eerst de schuur niet veel gebruikt waardoor de muizen hun gang konden gaan en toen we de schuur weer meer gingen gebruiken hebben we die schaaltjes weggezet en geen muizen meer gezien dus of het nu aan de pepermuntolie lag of dat wij de schuur meer gingen gebruiken weet ik niet… Maar het valt te proberen)…

grts patricia

thanx voor de tips, het valt allemaal te proberen! :thumbup:

En ja, iets met kattengeur… de buren hebben allebei katten, dus dat zal niet helpen ben ik bang, als ze daar al niet voor terugdeinzen…

Die pepermuntolie ga ik proberen!! :thumbup:

Frischling, daar maak je me niet bang mee hoor :wink: heb er zelf ook regelmatig over nagedacht, maar nog nooit ergens keuteltjes gevonden gelukkig…

iew iew iew ik heb echt metershoge kippevel bij het lezen van dit topic. En ben zooooo blij dat we een kat hebben, dat ruiken muizen en dan komen ze niet (vind wel heel lief bedoeld af en toe een muizenlijkje bij de achterdeur van poes als dank voor onze goede zorgen voor haar).

Kunnen jullie niet tussen de plafonds purschuim of zo spuiten? Ow bah ik heb spontaan overal de kriebels. Of een of ander gas? Is er niet iets te verkrijgen in duitsland of belgië ofzo wat beter helpt?

Ik hoop dat je vlug een oplossing krijgt want ik heb zo’n medelijden met jullie en kan me voorstellen dat je er van gruwelt, vooral met een kleine op komst.