Wat de titel al zegt, we hebben een muis op de vliering rond wandelen. Ik werd van de week 's nachts wakker en hoorde iets trippelen boven mijn hoofd. Had toevallig een griezelfilm gekeken die avond en dacht daardoor niet gelijk aan een muis :?
Vriend wakker gemaakt die doodleuk zei dat hij dat geluidje al een week of 2 hoort :shock: . We hebben de dag erna gelijk muizenvalletjes gekocht maar elke keer weet het muisje de kaas op te eten zonder dat het valletje dicht gaat :think: . Nu willen we van die doosjes kopen met korreltjes erin maar geen idee of dat gaat helpen, hebben jullie ervaring met het vangen van muizen? Alle tips zijn welkom.
Snap niet zo goed waar die muis vandaan komt. We vinden in de huiskamer, in slaapkamer en op de vliering geen keutels. Er ligt ook nergens op de vliering of in de slaapkamer eten. Beneden wel maar dat ligt in de kastjes. Zelf het fruit doen we nu maar in de koelkast. Ben niet bang voor muizen maar vind het geen fijn idee dat ze juist ons huis hebben gekozen om in te wonen…
hier muizekorreltjes op zolder! vind het een prettige manier, aangezien het beestje eerst in slaap valt en dan overlijd… volgens de gebruiksaanwijzing.
Vind je zo’n muisje dan altijd terug Konijn? Bij ons op de vliering kan het muisje tussen de vloer van vliering en het plafond van de slaapkamer komen en daar kunnen we bijna niet bij. Als hij daar dan dood ligt moet hij wel weg ivm de lucht dan.
Al zei mijn collega dat zo’n muisje uiteindelijk uit droogt en niet gaat ruiken, dus vind je hem niet dan is het ook niet zo’n ramp. Maar ja die gedachte vind ik ook niet fijn, als hij eenmaal dood is wil ik hem ook het huis uit hebben…
Misschien een kat in huis nemen? :lol: Die pakt het ongetwijfeld wel
neeh, een kat lost het niet op, de buren zitten met veel muizen, plus kat. Hier een af en toe verdwaalde muis, voor mijn gevoel dan…
ik heb nog nooit een muis geroken oid. Vaak is het maar 1 dag… maar jah, als dat op je slaapkamer is, is het giga vies…
Haha herinnert me aan mn vaders heldhaftige verhaal van de muis die hij gevangen had had een muizenval neerget in de keuken(had aangevreten dingen in de kastjes enzo) hoort ie savonds die val dichtslaan! Maar durfde niet te gaan kijken :mrgreen: haha stoere paps he :lol:
Sorry totaal offtopic… geen ervaring verder
@Vlinder75 wrote:
Vind je zo’n muisje dan altijd terug Konijn? Bij ons op de vliering kan het muisje tussen de vloer van vliering en het plafond van de slaapkamer komen en daar kunnen we bijna niet bij. Als hij daar dan dood ligt moet hij wel weg ivm de lucht dan.
Al zei mijn collega dat zo’n muisje uiteindelijk uit droogt en niet gaat ruiken, dus vind je hem niet dan is het ook niet zo’n ramp. Maar ja die gedachte vind ik ook niet fijn, als hij eenmaal dood is wil ik hem ook het huis uit hebben…
bij osn heeft er weken een muis tussen onder houten vloer boven rondgelopen… mega irritant snachts
Vanalles geprobeerd… uiteindelijk één plank losgemaakt en zakje onder de vloer gelegd, plank er weer op en twee dagen later lag de muis dood OP de vloer… en die stonk ! Maar misschien dat ze na een tijd idd uitdrogen?
Een plastic/kunsstof muizenval.
Deze werken echt goed. En dan geen kaas erin, maar pindakaas.
Deze klappen dicht en dan kun je zonder de muis te hoeven aanraken de val losmaken en het beest in de kliko gooien.
Goede muizenvallen van de dierenwinkel die werken vaak wel die zijn zo 2,50 per stuk.
Ervaring is dat die goedkopere vaak 2 in een verpakking met een rode opdruk niet goed werekn.
Inderdaad pindakaas ipv kaas, muizen zijn gek op pindakaas.
Ik ben niet weg van gif, het is alsnog een lijdensweg en ze gaan stinken, ik heb zelfs een keer een leeggebloed muisje gehad op mijn witte vloerbedekking
:sick:
Ook niet geen geheel diervriendelijk middel maar wel 100% werkend is een plankje met muizen/rattenlijm.
Volgens mij niet meer verboden want ik zag het vorige week bij de ijzerwinkel op de counter staan.
Ik deed altijd een kartonnetje met lijm, in het midden een lepel pindakaas.
Als ze vastgeplakt waren het kartonnetje in een emmer met lauw water doen, zodat het muisje verdrinkt.
Doe je dit niet kan de muis nog dagen leven vastgeplakt en zelfs zijn pootjes uitrukken ed. Dit is nog vele malen zieliger natuurlijk.
Nu klinkt het heel zielig, maar wij hadden een ware muizeplaag waarbij de keutels zelfs in de babywieg lagen en dan moet je harde maatregelen nemen.
Dus voor mij hoeft die discussie over dierenbeulen enz enz niet meer opgerakeld te worden, daar is nog een oud toppic van. Heb je er behoefte aan dan zoek ik die wel even op. Daar lees je het hele verhaal.
Nu kan ik erom lachen maar toen het gebeurde kon ik erom janken.
Nu hebben we een kat genomen en sindsdien geen last van een plaag, maar op zolder zitten ze wel. Maar zolang ze niet beneden komen vind ik het wel best. Komen ze wel beneden komen zijn ze voor de poes, dat schijnen ze ook wel te weten
wij hebben een zilvervisjes plaag waar we niet vanaf komen ruilen ? Ik heb liever 20 muizen op zolder rond rennen :lol:
Ik persoonlijk zou dan een diervriendelijke val kopen ( dit komt omdat ik altijd tamme ratten in huis heb gehad), maar soms zijn het meerdere muisjes en ze gooien zo weer nieuwe erbij.
Dus snel zorgen dat die ene weg is, voordat er een tweede bijkomt en inderdaad proberen met pindakaas.
Muisjes kunnen langs muren omhoog klimmen en hebben maar een klein gaatje nodig voor binnen te komen.
Meestal zoeken zo’n beestjes ook de warmte op.
diervriendelijke waren bij ons zo vriendelijk dat ze lekker de pindakaas opsmikkelden en toen weer verder op pad gingen.
toen we later meer pootjes hoorden was voor ons de maat vol en hebben we korrels gekocht.
Noiit een dode muis geroken of gevonden.
Maar dat zal geluk zijn.
Bij de dierenwinkel (ja, bizar eigenlijk ) heb je muizengif, van die paarse korrels, waardoor de muis uitdroogt. Dan ruik je m niet, en er blijft zo goed als niks van over. Wij hadden best last van muizen in onze schuur. En omdat we uit een huis zonder tuin kwamen, was ik dat totaal niet gewend, en vond het zo vies. Dus die korrels neergelegd op een schoteltje, binnen de korste keren helemaal leeg. Tijdje daarna de hele schuur leeggehaald om eens schoon te maken daar, en er was amper iets over van de muizen, alleen nog wat restjes van dat gif en wat pluisjes enzo.
(nu heb ik me erbij neergelegd dat muizen er buiten gewoon bijhoren, en doe ik er niks meer aan, als we er binnen eens 1 tegenkomen, zet ik een val, dat is nu ook 2 keer gebeurd, brr)
@Mam van 2 wrote:
wij hebben een zilvervisjes plaag waar we niet vanaf komen ruilen ? Ik heb liever 20 muizen op zolder rond rennen :lol:
Hier ook :sick: Hoge lucht vochtigheid, kan de oorzaak zijn van Zilvervisjes… smerige k*tbeesten… Zodra ik er 1 zie, trap ik het gelijk dood… Als mn kater het ziet bewegen, vreet ie hem op :thumbup:
@ollie wrote:
diervriendelijke waren bij ons zo vriendelijk dat ze lekker de pindakaas opsmikkelden en toen weer verder op pad gingen.
toen we later meer pootjes hoorden was voor ons de maat vol en hebben we korrels gekocht.
Noiit een dode muis geroken of gevonden.
Maar dat zal geluk zijn.
Dat hielp dan ook niet.
Volgens mij met korrels rot dat van binnenuit en droogt het verder op.
Nu denk ik wel als wij heel veel pootjes zouden horen tikken, dat we ook over zouden gaan op korrels. ( Maar nog nooit last ervan gehad. Even afkloppen)
Laatst zo’n programma gezien op de tv waar mensen last hadden van ongedierte, echt een plaag.
Daar was een gezin met een rattenplaag :shock: Die namen het huis echt over. Overal zaten ze op het laatst.
Zo werd er gif gegooid waren er bv 50 dood en kwamen er 100 voor terug. Die beesten fokken er op los en gooien per keer ook nog eens genoeg.
Als de mensen sliepen dan liepen ze over de bedden en al. Ik was meteen verhuist, ook al ben ik er niet bang voor. Maar het idee alleen al.
Dank jullie wel voor alle tips
We hebben nog een keer met pindakaas geprobeerd maar ook dit keer heeft het muisje lekker de pindakaas opgesmikkeld maar de val is weer niet af gegaan. Uiteindelijk gisteren maar korrels gekocht. Ben benieuwd hoe snel dat gaat.
Hoorde afgelopen nacht meer geloop op zolder dus vrees dat het er al meer is dan 1… hoe zielig ik het ook vind om een muis op deze manier dood te laten gaan, ik wil ze erg graag weg hebben.
Heb nog niet ontdekt dat ze beneden zijn geweest, heb in ieder geval geen keutels gevonden ofzo.
Zilvervisjes vind ik ook nare beesten. Gelukkig hebben we die hier niet maar op het werk dan wel weer. Doe je je bureaula open zitten er een paar van die beestjes op je te wachten, bah! Daar moet je misschien echt de bestrijdingsdienst voor bellen?
Ik heb geen idee hoe je hem zou kunnen vangen…
Een kat werkt helaas ook niet, want die van ons neemt ze juist mee naar binnen, en gaat er dan lekker mee spelen, achteraan rennen enzo :lol:
Mijn man heeft er vanmorgen nog 1 gevangen en weer buiten gezet.
Hier ook een tijd geleden een muis, ik heb van die paarse korrels gekocht (na dagen van proberen om 'm te vangen en dan ergens in een weiland weer vrij te laten, etc etc, enfin, dat lukte dus niet) en we hebben de muis niet meer gezien. Ook geen resten oid.
@laracroft wrote:
Ik heb geen idee hoe je hem zou kunnen vangen…
Een kat werkt helaas ook niet, want die van ons neemt ze juist mee naar binnen, en gaat er dan lekker mee spelen, achteraan rennen enzo :lol:
Mijn man heeft er vanmorgen nog 1 gevangen en weer buiten gezet.
Waar is ‘buiten’? Je moet een muis op een bepaalde afstand van je huis vrij laten, anders vindt hij je huis gewoon weer terug. Dat heb ik tenminste gelezen toen wij van plan waren de muis hier te vangen. In de tuin zetten werkt niet, de muis heeft een reden om binnen te zijn dus zal gewoon weer naar binnen glippen.
Hij heeft hem buiten op het gras gezet in de tuin.
Onze kat had hem zelf mee naar binnen genomen, dus ik vermoed dan ook dat het muisje eigenlijk niet in ons huis wilde zijn voor wat voor reden dan ook.
Onze kat neemt wel vaker muizen mee naar binnen. De ene keer liggen ze dan dood in de woonkamer en de andere keer rennen ze dus nog rond.