Wij hebben nu ook paarse korrels op zolder staan, het doosje verschuift steeds van plek (door de muis) maar nog steeds horen we hem 's nachts lopen. Nog even flink volhouden dus…
Kom trouwens nergens muizekeutels tegen dat vind ik dan wel weer gek, wie weet komt hij alleen 's nachts even op bezoek en woont hij verder buiten ofzo :think:
Of hij heeft een gaatje gevonden naar de buren en loopt daar ook rond.
Oh ja dat zou ook kunnen natuurlijk. Hopelijk heeft hij door dat er bij ons niks te halen valt, behalve de korrels nu en blijft hij bij de buren wonen…
Hier ook een muis (of meerdere?) die bij ons de voorraadkast leeg eet. We hebben al het eten al op een andere plek gezet, maar nog steeds komt hij in de voorraadkast. Daar poept en plast hij. Zo vies.
Vallen hielpen niet. Die vielen dicht nadat hij de kaas en pindakaas had opgegeten. Van het gif heeft hij gegeten, maar hij loopt nog steeds rond. Nu komt vrijdag de ongediertebestrijding van de gemeente. Hopelijk kan die helpen.
Toen we nog in Amsterdam woonden, hadden we ontzettend veel muizen in een periode van anderhalf jaar hebben we mbv vallen 100 muizen gedood, op 1 avond zelfs 3 in een kwartier, en daarna zijn we gestopt met tellen. Gif wilden we niet omdat we in een oud huis woonden en we geen zin hadden in de geur van rottende muizen. We hadden er niet echt veel last van, we hoorden ze niet en heb ook nooit een keuteltje gezien, ook geen last van aangevroten eten want we bergden ons eten altijd op. Waar we nu wonen hebben we tot een paar jaar geleden geen last van muizen gehad. Toen ontdekten we dat onze pakken met crackers aangevroten waren. Vallen gezet, man van ongediertebestrijding laten komen en wat gaten dichtgemaakt en ons eten opgeborgen in kasten. Met de vallen hebben we niets gevangen ook al zagen we soms dat er iets was aangevroten. Afgelopen herfst hoorden we opeens 'savonds heel vaak wat over het plafond lopen/rennen. Op een gegeven moment had ik het daar zo mee gehad dat we weer iemand van de ongediertebestrijding heb laten komen. Die dacht dat we misschien ratten hadden omdat we niets met de muizenvallen vingen en wilde graag de kruipruimte in omdat ratten en muizen via de kruipruimte het huis binnenkomen. Mijn vriend heeft toen een gat in het parket gezaagd zodat die man in de kruipruimte kon en toen die man in de kruipruimte keek zag hij aan de sporen in het zand in de kruipruimte dat we ratten hadden. Hij heeft meteen een rattenval gezet en we hebben met die val 2 ratten gevangen. De ratten heeft hij opgehaald. Sindsdien niets meer gehoord. Wel nog een paar keer een muis gevangen.
Kortom als je niets vangt met de vallen en je weet zeker dat het goede vallen zijn, laat even kijken of het geen ratten zijn. Verder maak alle gaten in de muur dicht of zet er een roostertje voor.
Bah ratten. Ik moet er niet aan denken. Maar ze komen hier in de stad wel veel voor.
We hebben nu extra gif gezet en de laatste paar dagen is niks meer aangevreten. We hebben alles ook goed opgeborgen.
Oh bah ratten… niet dat ik fan ben van muize maar ratten vind ik zo vies. We gaan dit weekend de korrels weg halen want hebben de afgelopen dagen niks meer gehoord, hopelijk komt er dan geen getrippel op zolder terug.
Ratten zijn er meestal als ergens gedumpt word van eten. Waardoor ze daarna dus de huizen in gaan opzoek naar voedsel.
Mensen voeren vogels en trekken zo ook ratten aan, want er word zoveel gegooid dat de vogels het niet eens op krijgen.