mp3 op de achterbank??

Normaal gesproken doen wij de reis naar onze vakantie-bestemming in 3 delen. Door omstandigheden kan dit nu niet, en rijden we 1000 km in 1 dag. We hebben 3 kinderen van 9, 7 en 5 jaar oud.



Nu twijfel ik of een mp3 speler een goede aanschaf is voor in de auto. Ik wil er dan luisterboeken en liedjes -cd’s op zetten voor ze, zodat ze hun eigen muziek hebben. Denken jullie dat dit een zinvolle aanschaf is, of zijn ze er nog te klein voor?? En welke adviseren jullie dan???



Ik ben benieuwd.

niemand??? :think: :eh:

het is weekend en mooi weer…



Alleen zo’n hoogzwangere muts als ik zit op Kok… (omdat ik gek word van de herrie buiten, zijn 3 tuinfeestjes gaande en mijn man is met de kinderen weg)



Aniek is bijna 6 en na 30 minuten meestal al flauw van haar mp 3 speler.

Heb je niet meer aan zo’n auto dvd speler met dubbel scherm?

Kun je op de meeste ook wel zelfgebrande dvd’s kijken en dus evt een soort van collectie tekenfilmpjes en speelfilmpjes maken.

Ja, da’s waar Cell!



Alles nog goed met jou?? Sterkte met de laatste daagjes…

prima hoor… t is een pestkop die griet, houd me al een maand bezig met voorweeen enzo… maar goed… t is er allemaal vergeven als ze gewoon binnen 2 uurtjes arriveert in huize Z :lol:



Vind alleen die enorme bol die me belemmert om te bukken mega vervelend… maar ja…nog even dan is ze er wel toch?



:wink:

Ze komt toch de 7e?? Da’s al bijijijijna :-*

:naughty: 6 juli heb ik gezegd he :mrgreen:

Ligt er aan hoe ze aan muziek gehecht zijn.



Mijn kinderen vinden het leuk maar geen uren achter elkaar…



Ik zou voor 3 nintendo’s gaan. :oops:

oh echt?



Aniek word straalmisselijk als ze gaat Ds-en achterin de auto…

Moet ze zich veeeeel te veel voor concentreren en dan kotst ze dus de auto onder :shifty:



Mp 3 is gewoon niet boeiend genoeg op lange termijn… even leuk zeg maar. Maar hier gaan video’s heel goed. Ze zit er ver genoeg vanaf om niet enorm geconcentreerd te turen, we spelen disney films of compilatie dvd’s en ook Thomas de trein en zulks meer gaat erg prima.



Maar een spel spelen op haar DS… wagenziekte is het gevolg…

Hier niet…Dus dat is ook persoonlijk…



Micah kotst na een half uur de auto onder als hij geen film heeft om op te kijken en Mateo kan zich heerlijk met dat rotding vermaken.



Ik zou iig geen mp3 speler nemen als je dnekt dat ze zich daar uren mee kunnen vermaken.

Ik neem een dvdspelertje mee voor Ryan voor een rit van 4 a 5 uur. Aangezien ryan rustig een anderhald uur naar een film kan kijken en ondertussen ook nog wel zal gaan slapen.



Maar met de leeftijden van jou kids zou ik denk ik eerder voor een Nintendo DS gaan dan een mp-3 speler…Misschien een PSP nemen voor de oudste daar kun je ook muziek op zetten dat ze dan kan luisteren.

We hebben hier 2 DS-en. Jongste krijgt er in september 1, voor haar verjaardag. Ik heb nog gedacht om hem dan alvast maar te geven, maar eigenlijk vind ik dat zelf niet zo leuk. We hebben er dus twee.



Mijn kinderen kunnen hier wel lang naar een cd luisteren in de auto, maar het nadeel is dus dat we dan allemaal mee moeten luisteren :? En ik kan Jip en Janneke, Robin, Knofje, Bassie en Adriaan en Ernst en Bobbie na 3 uur echt niet meer horen :oops:



Ik verwacht ook niet dat ze de hele reis luisteren hoor, maar gewoon af en toe een half uurtje is al fijn dacht ik zelf.



DVD schermen…tja…ik ben er niet zo voor,(waarom weet ik zelf niet, het voelt zo decadent ofzo) en bovendien zijn het meer luisteraars dan kijkers. Vorig jaar hebben we het er over gehad, maar toen wilden ze zelf niet. Ik denk er toch maar weer even over na…

zeker voor onze oudste zou het wel wat zijn.

Kan ook heerlijk lang naar een luisterboek of een (kinder)CD luisteren, maar net als jij… heb ik het na een tijdje wel gehad :lol:



Nu ik er aan terug denk… respect voor mijn ouders, wij luisterden vanaf Groningen tot aan Zuid Frankrijk wel naar Schateiland. Op bandje dan wel te verstaan :mrgreen: zie ons nog zitten… schaaaaaatttteeeeeiiiiilaaand en dan zo’n kerel die met een houten been over een brug loopt etc etc.



Voor onze middelste zou het nog niks zijn denk ik.



Hier zou ik dan eerder voor een DVD speler gaan, dat houden ze denk ik allebei wel redelijk vol.



Nintendo’s hebben we hier nog niet. De oudste is aan het sparen geslagen :lol:

Ik ben superblij met mijn dvd-speler.



Grappig, ik dacht dat mijn moeder echt zou denk, nou nou, moet dat nu weer, maar ze zei direct, oooooh, als we dat vroeger hadden gehad, kocht ik het gelijk.



Het is gewoon niet leuk voor kinderen om zo lang in de auto te moeten zitten. Al is het alleen al omdat ze in zo’n stomme autostoel moeten.



Vroeger hoefde dat nog niet en kon ik lekker languit op de achterbank met mijn boekjes en speelgoed. Maar grotendeels van de tijd verveelde ik mij.



En decadent, ach, als je al 2 nintendo’s hebt vind ik een dvd-speler niet decandenter ofzo.



Maar goed, ieder zijn meug. :smiley:



Jij kent je kinderen het beste en als je denkt dat een mp3 speler voor hun werkt zal ik het vooral proberen.

Ja, ach, die twee nintendo’s waren verjaardagskadootjes, van de oma’s en ons samen. Ik vind het gewoon zo’n aanschaf voor “zomaar”, maar ja, dat is een mp 3 ook natuurlijk.



Ik ga er nog maar eens over denken. HEt lijkt me wel handig idd :angel:

Ook ik vrees wel het familie-commentaar, maar wie weet valt dat ook wel mee :think:

@hanneke wrote:

Ja, ach, die twee nintendo’s waren verjaardagskadootjes, van de oma’s en ons samen. Ik vind het gewoon zo’n aanschaf voor “zomaar”, maar ja, dat is een mp 3 ook natuurlijk.



Ik ga er nog maar eens over denken. HEt lijkt me wel handig idd :angel:

Ook ik vrees wel het familie-commentaar, maar wie weet valt dat ook wel mee :think:




ach als ze dan commentaar hebben… vraag je toch gewoon of zij ze die 1000 km willen vervoeren? :mrgreen:



Kan jij relaxed met hub rijden :lol:

wij gaan ook in 1 keer 1000 km rijden zonder overnachting.



wij hebben een dvd speler en de oudste krijgt alvast zijn DS. deze is alvast voor zijn verjaardag op 17 augustus.

geen idee of hij ziek wordt, we proberen het uit.

heb van die speciale armbandjes gekocht tegen wagenziekte.



helpen bij mij heel goed.





schijnt ook tee helpen tegen zwschap misselijkheid las ik net ( had ik dat maar geweten)

Ik was ook altijd tegen dvd-spelers maar vind het echt zo’n uitkomst! En ook ik had verwacht dat we commentaar zouden krijgen maar mijn moeder zei; vroeger kregen wij al commentaar met een cassette-recorder. Dat was toen al van; dat hadden wij vroeger echt niet :mrgreen:



Noud speelt wel veel op zijn ds met koptelefoon op en zal af en toe een luisterboek of zo wel leuk vinden. Maar het grootste succes zijn hier de tasjes. Ik koop voor de vakantie altijd voor allebei een goedkoop rugzakje of tasje en vul die bij iedere stop met wat lekkers, pakje drinken, zakje chips en wat klein spul om mee te spelen. Een groot schrift met stickers, puzzelboekje, een cdtje, dvdtje,magneetjes oid. Het action-assortiment zeg maar :wink: Alleen al het feit dat ze zelf mogen bepalen wanneer ze wat opeten en drinken, vinden ze al geweldig.Ze verheugen zich nu al op de lange autoreis naar zuidfrankrijk.

ik denk dat het heel erg aan het kind ligt ook. Nano kan dus wel uren naar een luistercd luisteren, en daarvoor zou het dus best een succes zijn.

Maar mp3 spelertjes kosten toch geen drol als je niet voor een Ipod oid gaat?





(hier is overigens .2 uur in de auto zitten echt geen probleem, heb een dvdspelertje, maar behalve 1 x in het vliegtuig nog nooit gebruikt, is gewoon niet nodig en zit dus ook niet in systeem van mij of van nano. Bij langere afstanden zou het vast wel handig zijn.).

Hier gaat de dvd, ds en mp3 mee dus ze kunnen vooruit.