Morgen weer naar school...:(

Morgen beginnen hier de scholen weer.

En ik vind er niks aan! :frowning:

Ik hoor om mij heen alleen maar moeders die het heerlijk vinden…nou ik niet!

Het is gewoon zo ontzettend gezellig met mijn kleine schatje thuis.

Stomme school :silenced: :oops:

Hier beginnen de scholen pas de 31e weer.

En dan gaat mijn dochtertje voor de 1e x naar de peuterspeelzaal.

Kijk er naar uit maar zie er ook tegenop zonder mijn meisje.



sneeuwitje

Hier ook morgen de scholen weer, mijn oudste gaat gelukkig pas in november.

Maar ze gaan wel woensdag allebei naar de peuter (en dan mijn jongste voor de eerste keer!)

hier morgen ook



en onze oudste gaat voor het eerst

Hier nog 2 weken vakantie maar de kinderen zijn er wel klaar mee merk ik. Die willen wel weer (en ik zou het eerlijk gezegd ook niet zo erg vinden :oops: )

ja meeeennnnnn Merijn moet morgen voor het eerst…

Voor hem erg leuk, maar voor mama ergg spannend

onze meiske moet morgen weer naar school

ze gaat naar haar nieuwe school

spannend maar wordt ook weer wennen

ander ritme

Hier beginnen de scholen over 1 week op 24 augustus.



Tim gaat ook voor het eerst. Vind het wel spannend.

Eerst deze week nog afscheid nemen op het kdv.



Tim heeft er wel zin in.

Wij hebben ook nog één weekje vakantie.

Dan gaat Mischa voor het eerst naar groep 1 en Justin voor het eerst naar de psz. Volgende week dinsdagochtend heb ik dus helemaal geen kind in huis :shock: . Even wennen denk ik, haha.



Mischa kan niet wachten tot de vakantie voorbij is, maar ik vind het toch wel erg spannend hoor. Mijn ‘kleine’ grote vent naar de basisschool…

Hier ook de 24e en daar baal ik eigenlijk van aangezien Ryan pas de 22e weer thuis komt :?

Dus in Nederland is het streekgebonden wanneer de schoolpoorten weer opengaan???

In België is het vakantie van 01 juli tot en met 31/8. Voor alle kids tussen 2,5 jaar en 18 j.

Michaël heeft dus nog twee weken én één dag vooraleer hij weer naar het kleuterklasje gaat.



Hoger onderwijs en unif starten in de tweede helft van september. Voor Marijke wordt dat de 17de .



Spannend hé mama’s die Allereerste schooldag van je kindje.

Weet nog precies hoé ik me voelde bij alle vier (en dat is voor de oudsten alweer véle jaartjes terug :wink: )



liefs

Gerda

Mijn ventje gaat naar groep 3, dus die wil niks liever… ik hoor al 5 weken niks anders dan… MAHAAAMMMMMM wanneer mag ik nu weer naar school!!! Hij is dan ook heel erg blij dat hij morgen mag… tja en als je kind de hele vakantie sjaggie is omdat hij liever naar school gaat met zijn vriendjes spelen, ondanks dat je leuke dingen probeert te doen… geloof me dan ben je wel blij dat ze weer naar school mogen, niet omdat IK dat wil, maar omdat mijn zoon het heerlijk vind en zijn vriendjes weer kan zien!



Alle first timers… succes! :slight_smile:

@gerda wrote:

Dus in Nederland is het streekgebonden wanneer de schoolpoorten weer opengaan???

In België is het vakantie van 01 juli tot en met 31/8. Voor alle kids tussen 2,5 jaar en 18 j.

Michaël heeft dus nog twee weken én één dag vooraleer hij weer naar het kleuterklasje gaat.



Hoger onderwijs en unif starten in de tweede helft van september. Voor Marijke wordt dat de 17de .



Spannend hé mama’s die Allereerste schooldag van je kindje.

Weet nog precies hoé ik me voelde bij alle vier (en dat is voor de oudsten alweer véle jaartjes terug :wink: )



liefs

Gerda


Ja klopt, hier is het onderverdeeld in 3 regio’s: Noord, midden en zuid :slight_smile:

Hier nog 1 week vakantie.

Mijn dochter heeft heel veel zin om weer naar school te gaan.

We hebben het al die tijd wel getroffen met het weer gelukkig.

Ja wendy hier ook weer trug naar school …



mijn zus vind ook niks aan hoor, vind veel te gezellig wendy om haar heen.



Maar Wendy wil zelf graag weer heen vriendinnetjes zien, nieuwe juf zien, naar haar turnen toe…

Hier zitten we pas op de helft…

Dus nog 3 weken te gaan…

Veron gaat pas 8 september weer naar de psz… En we gaan niet op vakantie, zijn in juni al geweest dus die 6 weken (eigenlijk zijn het er 7, woensdag was de laatste dag en hij begint weer op een dinsdag) duren erg lang vind ik…



grts patricia

:hug: ja als je het zo gezellig hebt met je meis thuis kan ik het me voorstellen.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de regelmaat van schoolweken ook wel kan waarderen :angel:



Morgen mag onze Minke net als Ruben eindelijk naar school.

Two down, one to go :mrgreen:

@gerda wrote:

Dus in Nederland is het streekgebonden wanneer de schoolpoorten weer opengaan???

In België is het vakantie van 01 juli tot en met 31/8. Voor alle kids tussen 2,5 jaar en 18 j.

Michaël heeft dus nog twee weken én één dag vooraleer hij weer naar het kleuterklasje gaat.



Hoger onderwijs en unif starten in de tweede helft van september. Voor Marijke wordt dat de 17de .



Spannend hé mama’s die Allereerste schooldag van je kindje.

Weet nog precies hoé ik me voelde bij alle vier (en dat is voor de oudsten alweer véle jaartjes terug :wink: )



liefs

Gerda




jeetje gerda wat hebben ze lang vakantie in belgie :shock:





hier beginnen de scholen ook weer, en ik vind het helemaal niet erg ik werk op een bso was de vakantie eigenlijk wel ff zat :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

hier morgen ook 1 die voor het eerst na de school mag voor dochter lief ontzettend spannend en ze is er aan toe maar voor mama toch wel even :cry:

Hier nog drie weken vakantie :smiley: en ik vind het wel zo prettig. Als ik eraan denk dat ik komend schooljaar ook Max al moet brengen :shifty: :? Voor hem wel goed, voor mama minder leuk.