morgen naar school en niet zindelijk

Y. is vanaf februari in principe al zindelijk, hij heeft toen 2 maand lang alles op de wc gedaan (overdag)

Zo van het ene op het andere moment was het afgelopen en doet hij weer in de broek (met name de plas)



Nu gaat hij morgen voor het eerst naar school.

Hoe zouden jullie dit oplossen.

Het is hier zo dat ze je kind niet verschonen en dat ik dus hiervoor moet komen. maar ik werk zelf 3 dgn.

en vind het eigenlijk te gek voor woorden, dat ze die kinderen niet verschonen. Hij moet nog 4 worden (morgen)

Hier ook zo’n geval. Sta is zindelijk van plas, maar hij krijgt het niet voor elkaar om op de wc te poepen. We hebben al van alles geprobeert, maar het lukt niet. Het gaat gewoon in zijn onderbroek. Ik heb hem nu met luier om naar school gedaan, maar dat is wel tegen het beleid van de school, aldus zijn nieuwe juf.



Ik kan zijn luier wel uit doen, maar als hij dan te laat is lijkt me de ellende erger en ik ga hem zeker niet thuis houden omdat hij nog in zijn broek poept.

Meestal gebeurt het na drieen, dus hoe vaak zal het in de praktijk fout gaan?

Bovendien heb ik het idee dat het ook te maken heeft met school. Hij krijgt vaak te horen ( ook van ons ) dat hij op de wc moet poepen als hij naar de grote school wil.

Misschien dat nu de spanning er voor hem af gaat en hij wel op de wc kan poepen.

Ik geef het nog en maand en dan ga ik proffesionele hulp zoeken.



Aan de ene kant snap ik dat het lastig is om een kind te verschonen als je alleen voor de klas staat, maar aan de andere kant vind ik het ook geen reden om een kind thuis te laten. Wat als een 5 jarige nog niet zindelijk is? Die is wel leerplichtig!



Er wordt in nederland zo gehamert dat vrouwen moeten werken, maar aan de andere kant wordt je als vrouw aan alle kanten tegengewerkt.



Ik ben een thuisblijfmoeder, maar ook voor mij is het lastig. Ik ben niet de hele dag thuis.

Vandaar die luier, want als ik er een keer niet ben, dan zou hij eventueel nog door een klasse assistent verschoond kunnen worden.



Succes en sterkte!

ze vroeg idd vanmorgen gelijk, en de hoop doet hij dat wel.

Ik heb gezegd dat ze hem een luier aan mogen doen als het te gek wordt.

Wij kijken het ook nog even aan. en gaan dan hulp zoeken.

Waarschijnlijk ga ik hem wel thuis laten van school.

Lastig hoor dit…

Voor ons werd het ook krap tijd…T wordt 1 oktober 4…maar is pas sinds een paar weken echt zindelijk,met poepen heeft het ook langer geduurd…



Wij hadden al wel besloten dat we hem dan gewoon nog wat langer thuis zouden houden…als hij dan nog niet zindelijk was…

@knollie1 wrote:

Y. is vanaf februari in principe al zindelijk, hij heeft toen 2 maand lang alles op de wc gedaan (overdag)

Zo van het ene op het andere moment was het afgelopen en doet hij weer in de broek (met name de plas)



Nu gaat hij morgen voor het eerst naar school.

Hoe zouden jullie dit oplossen.

Het is hier zo dat ze je kind niet verschonen en dat ik dus hiervoor moet komen. maar ik werk zelf 3 dgn.

en vind het eigenlijk te gek voor woorden, dat ze die kinderen niet verschonen. Hij moet nog 4 worden (morgen)




Wie moeten die kinderen verschonen dan??

Hier doen ze het ook niet en ik kan het me voorstellen, er zijn vaak al extra handen nodig voor het gewone werk in de klas…



Maar goed daar heb je niks aan.

Kinderen mogen tot ze 5 zijn wat flexibeler naar school, dus misschien kun je die tijd gebruiken om evt. met hulp aan zindelijkheid te werken.

@lydia wrote:

@knollie1 wrote:
Y. is vanaf februari in principe al zindelijk, hij heeft toen 2 maand lang alles op de wc gedaan (overdag)

Zo van het ene op het andere moment was het afgelopen en doet hij weer in de broek (met name de plas)



Nu gaat hij morgen voor het eerst naar school.

Hoe zouden jullie dit oplossen.

Het is hier zo dat ze je kind niet verschonen en dat ik dus hiervoor moet komen. maar ik werk zelf 3 dgn.

en vind het eigenlijk te gek voor woorden, dat ze die kinderen niet verschonen. Hij moet nog 4 worden (morgen)




Wie moeten die kinderen verschonen dan??

Hier doen ze het ook niet en ik kan het me voorstellen, er zijn vaak al extra handen nodig voor het gewone werk in de klas…



Maar goed daar heb je niks aan.

Kinderen mogen tot ze 5 zijn wat flexibeler naar school, dus misschien kun je die tijd gebruiken om evt. met hulp aan zindelijkheid te werken.




Ze mogen wel fexibeler naar school, maar hoe doe je het dan met je werk? Voor een kdv of peuterschool zijn ze weer te oud.

Voor mij is het lastig, maar omdat ik thuis ben zou ik Stan wel weer thuis kunnen gaan houden, maar als je werkt lijkt me dat wel een stuk moeilijker.



Afgezien daarvan, een ongelukje van urine kan bij elk kind van die leeftijd nog voorkomen en dat toch een kwestie van even droge kleren aantrekken en een nat doekje om op te frissen. Poep is een stuk lastiger en tijdrovender om te verschonen. Doe bezwaren begrijp ik ook wel.

Ik hoop dat Stan zijn poepmoment na drieen blijft houden.

Vooralsnog schrik ik iedere keer als de telefoon gaat. Als het te vaak mis gaat op school, dan zal ik hem inderdaad thuis moeten gaan houden en dat vind ik zo zielig voor hem.

Vergeet ik het weer!!!



Gefeliciteerd met je zoon knollie!!!

Bo gaat over 2 weken naar school en is nu zindelijk aan het worden. Hopelijk gaan we het redden, maar poepen doet ze nu echt nog in haar onderbroek. Het lijkt wel alsof ze dit nog helemaal niet aan voelt komen.



Ik kan me goed voorstellen dat ze kinderen niet verschonen, daar hebben ze geen tijd voor en daar zijn juffen ook niet voor. Gelukkig hebben wij maar 1 gezamenlijke werkdag, maar eerlijk gezegd weet ik ook nog niet hoe we het die dag gaan oplossen.



Heb je niet een lieve oma/buurvrouw/tante/nicht beschikbaar die evt. naar school kan op je werkdagen? Het is natuurlijk niet leuk om te vragen, maar ja, je moet wat. Je zou ook op zoek kunnen gaan naar professionele hulp bij het zindelijk worden. Ik heb vorige week de wvk van het cb aan de telefoon gehad en zij had echt een paar nuttige tips voor me. En ik kreeg weer wat vertrouwen dat we op de goede weg waren, want ik begon ook aan mezelf te twijfelen.



Ik hoop maar dat Bo zoveel mogelijk thuis zal poepen. Probleem is alleen dat Bo vaak meerdere keren op een dag poept (komt door haar medicijnen).



Ik was vandaag even op school en juf maakte vandaag al bezwaar dat ze misschien meerdere keren op een dag moet gaan bellen. Dat vind ik dan weer belachelijk. Ik heb er nu beperkt iets op terug gezegd, maar als ze er nog op terug komt dan ga ik even gillen, denk ik. Een telefoontje is zo gepleegd.



Succes ermee!

sorry, maar ik werk op de BSO en verschoon ook gewoon kinderen.

Moet ik dan ook gaan zeggen, daar hebben we geen tijd voor.

Als het met Y. de spuigaten uit gaat lopen, houden we hem thuis van school. hij is immers nog niet leerplichtig.



Maar vandaag is het de hele dag goed gegaan, dus wie weet!

Hier is het ook de hele dag goed gegaan, alleen heeft hij nog helemaal niet gepoept :wall: . Dat heeft hij tegenwoordig wel vaker, maar dan haalt hij het de volgende dag dubbel in.

Ik heb morgen een afspraak staan en ik ben twee uur niet bereikbaar, dus daar ben ik nu alweer nerveus over.

Ja dat had ik vandaag ook, had lekker de handen vrij, dus dacht ga ff naar de stad, maar wel erg onrustig, want stel dat ze bellen.

ohhh wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben…



julian is vanaf juli vorig jaar zindelijk… ging echt super… maar dan wordt ie laks. Nu weet ik niet of het te maken heeft met spanningen thuis, of gewoon tja… geen idee. Het is ook een stuk zachter dan normaal en hij zegt ook dat hij het niet voelt.



plassen gaat wel goed, maar dat poepen…



Hij was net 2 weken vrij toen het allemaal ging spelen. Dus toch met bezwaar naar de NSO vakantieopvang… gewoon maar een luier aan gedaan, en dat scheelt weer onderbroeken… man ik stond te kokken boven het bad met 5 van die prakbroeken…



Hij kon het gerust 3 x op een dag doen…



en nu naar school, 1e dag ging goed… fff maar morgen moet ie overblijven en nso…



Ik ga woensdag even naar de huisarts… stel dat ie misschien last heeft van een bacterie of zo… dan kan hij er gewoon echt niets aan doen…



dus dat wil ik even uitsluiten…

Stan had standaard 5 tot 6 poepbroeken op een dag. Het begon compact en eindigde waterdun. Dat wekt niet echt bevordelijk voor de zindelijkheid. Ik ben er toen via internet achter gekomen dat hij last kon hebben van peuterdiarhee. Dat heeft te maken met het niet rijp genoeg zijn van de darmen en komt vaker voor bij kindjes van 1 tot 5 jaar.

De remedie is vrij simpel: geen vruchtensappen en suikervervangers meer, meer vezels en vet en minder drinken ( max 1 liter).

Daar ben ik nu 3 maanden mee bezig en na een paar dagen zag ik al resultaat.

Inmiddels zit Stan op 1 normale broek per dag en op sommige dagen dus ook gewoon niets :think:



Nu moet hij de wc nog vinden als hij moet. Maar ja, ze zeggen niet voor niets : het komt op als poepen.



Ik hoop dat het vandaag goed gaat!

wat bedoel je met suikervervangers?? ik geef m al bij voorbaat geen light producten… alleen maar bruinbrood, wel diksap of appelsap… maar ja, dan laat ik dat maar voor wat het is…



en hij gaat toch 3 keer naar de naschoolse, daar zullen ze ongetwijfeld ook veel van die sapjes krijgen…



en nu in de zomer… hebben ze ook bedenk ik me, best veel wicky’s en stuff gekregen van mij…



Ik kan het gelijk morgen eens even bij de huisarts vragen… maar nu die weer naar school gaat, zal er misschien weer meer ritme komen in zijn eten…



stomme vakanties ook eigenlijk… haha… bedankt voor de tip

Hier ook eenttje die niet helemaal zinnelijk is.

Dan vooral poepen gaat regelmatig mis.

Twee weken voor de vakantie is Stijn op school begonnen en ik heb gewoon niks gezegd :mrgreen: .

Een keertje mis gegaan maar dat hadden ze niet gemerkt :sick: :sick: .



Ik zet hem voor het weggaan op de w.c en meestal gaat het dus goed.

Hij heeft een keer in zijn broek geplast en toen hebben ze hem gewoon schone kleren aan gedaan.



Ik zou er niet teveel nadruk op leggen enmisschien zijn al die andere kinderen wel een stimulans voor ze! Succes!

tot nu toe is het goed gegaan (op school dan)

thuis plast hij gerust in de broek.

heee, nou, dat is al een hele vooruitgang.!!



gister is het bij J.u.lian ook goed gegaan… alleen s avonds idd even niet… nou, prima…



ik heb al nieuwe sapjes in huis gehaald, volk. koekjes, volle melk etc… dan gaan we dat eens veranderen… Wat meer fruit proberen…



vandaag heb ik m zonder luier naar school… ben benieuwd…

houden we hem thuis van school. hij is immers nog niet leerplichtig.


als je hem thuis laat moet hij toch ook verschoond worden door iemand?
kan die iemand het dan misschien niet doen?

je kan naar de huisarts gaan en om advies vragen.
vroeger kon je hiervoor een rugzakje aanvragen als er mediche problemen zijn. je kan altijd even advies vragen aan de ha.
succes, ik snap je frustratie.

maar ik lees net ook dat het op school wel goed gaat nou gelukkig maar :thumbup:

ik voel me ook bezwaarlijk als hij ergens anders is en vieze broeken heeft, maar ik wil m niet thuislaten… dan ziet ie dat helemaal misschien als straf en zo heeft hij toch andere ‘voorbeelden’ denk ik maar…

Stan heeft gisteren op school op de wc gepoept. Ik was helemaal blij! Helaas ging het vanmorgen mis en kon ik naar school komen. Toen ik hem later uit school haalde heeft hij tijdens het boordschappen doen nog een keer gepoept.



Ik kan inmiddels echt niet meer lief en aardig blijven, hoor. Volgens mij is er lichamelijk niks mis maar is hij gewoon te lui en te laks om te gaan. Onderbroek of luier maakt voor hem ook niets uit. Meneer poept gewoon als het hem uitkomt.



Het huilen staat me nader dan het lachen momenteel.



Snoesje, appelsap is een hele sterke laxeerder, dus die zou ik zeker even laten staan en inderdaad de light producten. Ik let ook op fructose, want dat laxeert ook.