morgen naar school en niet zindelijk

waar zit dat fructose dan allemaal in?



zoooo ging onwijs goed met julian vandaag!!! geen ongelukjes, ohhh ben zo blij…



maar idd. ik heb het ook gehad… ik werd WOEST gewoon… maar ja, stel dat het kindje er idd niets aan kan doen… dan voel ik me gelijk weer schuldig om tegen zo’n ukkie tekeer te gaan… dus nu gooi ik het over de andere boeg… en misschien heeft dat ook bijgedragen aan t feit dat het nu al een paar x thuis weg goed gaat…



sterkte

Het kan nog veel erger meiden.

Mijn zoon wordt over 2 weken 10 jar en doet af en toe nog in zijn broek.

Tot 6 maanden geregeld en nu nog maar héél af en toe.

En dat met plassen en poepen.

School wist ervan en hielpen hem vroeger…later merkte niemand het en kwam hij met een broep vol poep naar huis wat helemaal aangekoekt was.

Hier hielp ook niets…lief zijn…boos worden…belonen…straffen…zelf laten schoonmaken.

We zijn naar een fysiotherapeut geweest en een klinisch psycholoog.Hielp allemaal niets.

Naarmate hij ouder wordt ging het steeds wat beter.



Ik wil jullie dan ook veel sterkte wensen en hoop dat het bij jullie wel snel beter gaat.



sneeuwitje

jeetje dat is niet niets zeg… maar ook frustrerend dat daar niet op gelet wordt dan eigenlijk…

Tja hij hield zijn mond dicht en schijnbaar roken ze het niet…wat ik wel vreemd vond want het moment dat hij thuis kwam rook ik het al wel.



sneeuwitje

Jee dat lijkt me helemaal frustrerend. Ik hoop niet dat Stan dat ook doet.



Hij had wel weer een aantal dunne broeken vandaag en hij vertelde gisteren dat hij vruchtensap had gedronken bij een vriendje, dus misschien was dat het weer. Maar ook dat moet hij toch aan voelen komen?



Fructose zit in een heleboel producten, helaas. Onder andere in limonades en veel soorten snoep. Ik probeer de inname te beperken, maar helemaal gaat niet. Normaal gesproken heeft hij een keer per dag normale ontlasting, dus dan kan het ook wel.



Ik hoop dat het morgen beter gaat.

Mijn zoontej heeft ook 2 jaar lang peuterdiaree gehad…en die gaf ik roosvicee stop als drinken en dat hielp wel goed



sneeuwitje

jeetje… heftig dat ze dat op die leeftijd niet zo meer in de gaten hebben, de leerkrachten dan… maar ja, aan de andere kant verwacht je ook wel dat ze met tien jaar best behoorlijk zelfstandig zijn hierin… lijkt me op zich ook wel moeilijk hoor… voor t kind, maar ook voor jullie…



2 jaar… wow…



Nou, ik ben de laatste dagen beter bezig. Hij krijgt lekker volle melk, geen appelsap meer (dronk ie echt bij t leven, wel verdund, maar toch)…



hij eet meer fruit en paar dagen al goed avond eten… al eet hij niet zoveel als mijn dochtertje, haha… na 4 hapjes heeft ie al weer genoeg…



maar vandaag is het echt helemaal goed gegaan, geen luier om, helemaal droog!!! ben zo trots!!!

Nou gister was het waardeloos.

Ik haalde hem op met een onzettende hoop poep in zijn onderbroek.

Blijkbaar ruiken ze het niet ofzo.



Wordt er een beetje moedeloos, als het hem niet uitkomt plast hij ook gewoon in zijn broek thuis.

Ik heb nu met hem afgesproken dat hij een kwartiertje op zijn kamer moet als hij in zijn broek plast of poept.

Belonen heeft nl geen enkel effect hier!

ja wat moet je nou, als je alles al geprobeerd hebt… je hebt wel speciale poepklinieken… / poli’s… misschien dat je daar eens kunt navragen hoe het kan…



Hier is het vandaag ook goed gegaan,… dus ik weet niet waar het aan gelegen heeft. misschien toch spanning of iets…

Hier op school doen ze er niet moeilijk over. Als ze moeten verschonen doen ze dat gewoon en er liggen gewoon reserve setjes kleren in een paar maten. Dat is wat ze me vertelden bij het inschrijven (hij was toen nog niet zindelijk). Enig vereiste is dat je luierbroekjes meegeeft omdat dat wat makkelijker aantrekken is in een kleine ruimte.



Mijn zoontje is net zindelijk, dus verschonen hoeft niet meer, maar als het niet zo was geweest, dan was het geen probleem geweest.



En het gaat nog wel een keer mis en dat is dan ook geen probleem. Je krijgt gewoon je eigen natte goedje mee, je wast thuis het reservesetje even en gooit het in de droger en neemt het de volgende dag weer mee.