Morgen naar de huisarts.../update: ongesteld...

Nou ik maak toch maar even een topicje aan over mijn situatie… :roll: :smiley:



Ik ben ruim een week overtijd nu. M’n cyclus valt in de categorie “onregelmatig” - de ene maand 30, de andere 31 of 32 dagen maar meer dan 32 dagen komt eigenlijk niet voor. Ook na m’n mk een half jaar geleden kwam ik snel in m’n vertrouwde onregelmatige menstruatieritme van die 30 tot 32 dagen.



Dag 30 was vorige week vrijdag (de 7e dus) Na een dag of vijf of zo heb ik een test gedaan. Negatief. Twee dagen later nog maar eens getest. Weer negatief. En afgelopen zondagochtend ook nog maar getest… wéér negatief. :think:



Tot nu toe ben ik nog altijd niet ongesteld geworden. Morgenochtend heb ik een afspraak met de huisarts. Ik hoop dat hij me wijzer kan maken, want dit is ook niks.



Gek genoeg ben ik bij vlagen een beetje weeïg. Misselijk kan ik het niet echt noemen, maar helemaal lekker is het niet. Dat vind ik dan wel weer gek, want kennelijk kan er geen HCG worden aangetoond en dat hormoon zorgt toch juist voor de zwangerschapsklachten als misselijkheid e.d.?



Pff… wat een onzekerheid he… lekker is dat… :roll: :think:

Herkenbaar!!



Geen aantoonbare hcg en toch misselijk enzo voelen. Hoop dat je morgen wat wijzer bent. :-*

Ik hoop dat je morgen een positief bericht krijgt.

Mijn duimen draaien in ieder geval :thumbup:



Groetjes,

Heleen

Hopelijk morgen meer duidelijkheid, ik ben ooit eens 2 weken overtijd geweest werd je ook niet bepaald vrolijk van.



Gr Marielle :vlinder:

zucht Ik vind het toch zo vaag allemaal.



Ik bedoel… er kunnen misschien wel tig redenen zijn waarom een mentruatie uitblijft maar als je dan ook nog gelet hebt op de juiste klusdagen en zo… dan is het toch wel heel toevallig allemaal… nu de afspraak met de ha nadert kan ik bijna nog maar aan één ding denken… pff…

K… he die gedachtes, die onzekerheid is het ergste. Ik hoop voor een positieve uitkomst in ieder geval.

hcg kan in ieder geval altijd aangetoond worden dmv een bloedtest, hoe weinig er ook in zit.

Heb wel eens voor een uitslag gebeld en toen was het hcg 2.



Hopelijk wordt je wat wijzer morgen!

:evil: :evil: :evil: :evil: Een update…



Vooropgesteld: onze huisarts is een schat. Alleen vandaag… aan de telefoon had ik dus al aan z’n assistente gezegd dat ik ruim een week overtijd was maar toch steeds negatief testte. Ik kon vanmorgen komen. Nou… zit ik daar. M’n moeder in alle vroegte naar ons huis gekomen (afspraak was al om half negen) om Isabel pap te geven zodat we ons niet in allerlei bochten hoefden te wringen. Ik op m’n gemak naar de huisarts… Zat ik daar dus… zegt 'ie “Ja, dan moet je nog even afwachten. Als je over twee weken nog steeds negatief test dan kun je ervanuit gaan dat het geen zwangerschap is.” :shock: :roll: NOG MEER WACHTEN???



Ik stond binnen twee tellen weer buiten natuurlijk en had de neiging om gelijk weer een test te gaan halen maar ja wat schiet ik daarmee op? Als 'ie positief zou zijn is het groot feest natuurlijk maar als 'ie weer negatief is dan vind ik het echt heel zonde van het geld… :think:



Nou… ik ga dus rustig verder met afwachten wat er komen gaat. Maar vreemd blijf ik het wel vinden!

pfft ik had geeist dat hij een test deed.



Me moeder heeft het ook meegemaakt toen ze zwanger was van me

Ze wist zeker dat ze zwanger was en nog zei haar huisarts dat het niet zo was. Hij wou het niet geloven.



Maarja me ma had dus wel gelijk he! later heeft hij toch wel even sorry gezegd tegen haar.



Zou gewoon weer een testje kopen meid.

Ach meissie wat vervelend die onzekerheid, en wat vreemd dat hij je niet doorstuurt voor een bloedtest.



Welke testen heb je gebruikt?



Liefs Marieke

Het schijnt allemaal toch niet zo uitzonderlijk te zijn. Bloedtest vond hij niet nodig.



'k Heb getest met Etos, Kruidvat en Predictor…



Ik wacht nu echt even met kopen hoor. 'k Merk het allemaal vanzelf wel, misschien komend weekend er weer een test tegenaan gooien.

Hmmm nou lekker dan, van wachten word je ook niet vrolijk…



Hier overigens geen voorstander van predictor, die gaf nega terwijl de anderen posi gaven.



Moet ik je een matcare test opsturen?



Liefs Marieke

Nathalie, wat balen zeg die onzekerheid :hug: . Nu weet je nog niets :frowning: .

Wat onwijs irritant. Sterkte ermee!

Mijn vrouw had het van de eerste… Standaard testjes waren negatief, maar toch niet ongesteld en raar gevoel. En de huisarts verdomde het om te testen. Pas toen ze bijna 12 weken zwanger was heeft men met een echo gekeken en toen moesten ze toch wel tot de conclusie komen dat ze zwanger was.



Laat je niet afschepen en eis eventueel een bloedtest. Beetje ruimte laten in geval van onregelmatigheid is niet verkeerd, maar ik zou zeggen dat als je na het weekend nog niet ongesteld bent geweest en nog negatief test, toch een bloed- of urinetest eist.

@Reaph wrote:



Laat je niet afschepen en eis eventueel een bloedtest. Beetje ruimte laten in geval van onregelmatigheid is niet verkeerd, maar ik zou zeggen dat als je na het weekend nog niet ongesteld bent geweest en nog negatief test, toch een bloed- of urinetest eist.




Denk dat ik je advies op ga volgen! :thumbup:

Balen zeg! :evil:

Gewoon blijven vragen om een bloedtest, hopelijk doen ze het dan wat sneller.

Ik blijf voor je duimen :thumbup:



Groetjes,

Heleen

:? knuf meis,



Heel goed advies van reaph, want idd het komt gewoon voor dat testen negatief blijven terwijl je wel zwanger bent! (helaas kan het natuurlijk ook een andere reden hebben dat je menstruatie uitblijft, maar dat weet je zelf het beste)

Verder kan je evt ook ochtendurine naar het lab van het zkh brengen. In ons zkh is het gratis. Ik weet niet of dat is omdat ik er onder behandeling ben, of omdat dat gewoon altijd zo is, maar dat zou je ook eens kunnen proberen. Die kunnen er ook meer uithalen.

Maar goed, dan nog blijft een bloedtest of beter nog een echo, het meest gegarandeerd…



Succes ermee meis, ik hou je in de gaten :-*

Nou hier schiet je dus niks mee op, en idd wat de anderen ook al zeggen, jij heb recht op een bloedtest hoor. Dus gewoon vragen na het weekend.



Gr Marielle :vlinder:

Nou zeg dat je weer binnen een paar seconde buiten stond. Dat je huisarts niet even een formuliertje kon invullen om bloed te laten prikken.



Nou het wachten gaat zo wel erg lang duren. Gewoon van de week weer bellen met de huisarts en zeg dat je wel echte zwangerschapskwaaltjes hebt.