morgen kopen de kinderen allebei een visje

Maar waar moet ik allemaal op letten?

Allebei apart in een vissenkom of samen in eentje doen?

En ik ken alleen een ronde viskom, maar kan je ook andere vormen gebruiken? bv een zuil van glas of een grote windlicht oid??

Ik google ook meteen even op vissenkom,maar dacht misschien weet iemand hier raad, of heeft goede tips?

ik zou als je ze bij elkaar doet (wat gewoon gaat) wel uit dezelfde bak halen



groen erbij, en een potje vissenvoer. meer heb je zover ik weet niet nodig



hier zitten onze visse dan in een vissenkom (omdat ik die had) maar ook in een windlicht of vaas (is zo ronde bak)

maar kan ook in een accubak (vierkante vaas) teminste die van ons dan…

wij hebben zowel een ronde kom als een accubak gehad.

In de accubak (dus meer alla echt aquarium, maar dan zonder filter enzo) zie je de visjes beter. In een ronde kom lijken ze soms huuuuuuge als ze door de bolling zwemmen.



Bij tegelijk aanschaffen zou ik ze lekker samen in de bak/kom doen (als tenminste niet de 1 een goudvis uitzoekt en de ander een piranha :mrgreen: ).



Steentjes op de bodem - goed spoelen voor ze erin gaan - zuurstofplantjes erbij en een potje voer. Visjes eerst met zak en al in de kom/bak hangen en als ze eenmaal lekker zwemmen het water regelmatig verversen/verschonen.

Dank u, ik had die info inderdaad net ook opgedaan via google.

Ik vind het zelf wel mooi staan om van die hoge vazen of zo te doen en dan twee, staat leuker op de eettafel, maar of dat oke is voor visjes :think: :think: :think: :think:

Ik zal even een plaatje zoeken met wat ik bedoel als ik die kan vinden :mrgreen:

Zoiets en dan wat breder :think: :think:

Maar moet dat glas ook dikker zijn voor een vis of kan dat gewoon dus glas zijn :think:

Ronde vissenkom zou volgens vissen kenners niet eens goed zijn voor de vis!!!



Ook zou ik ze samen doen, veel gezelliger ook, let wel goudvissen kunnen springen :wink: heb ik ook weleens gehad, ik had zo,n vierkante bak niet heel grootik denk 20x 30.



windlicht enzo vind ik persoonlijk een beetje zielig :shifty:

een vis alleen kan het heeeel lang doen hoor… vind het er zelf alleen altijd zo zielig uit zien :shifty:

Maar onze vis heeft heel lang alleen gezwommen. Zijn mede zwemmer ging dood en alles wat er daarna bij in deden… ging dus ook dood. En die vis maar doorleven en doorleven :lol:



De accubak die wij hadden was wel van dikker glas als gewoon glas, de kom was niet eens zo heel erg dik.



Bedenk wel… als je 2 vazen/bakken oid neerzet… moet je er ook 2 verschonen :wink:

@melanie wrote:

windlicht enzo vind ik persoonlijk een beetje zielig :shifty:




Ik dacht juist dan hoeven ze niet perse in rondjes te zwemmen, maar dan kunnen ze ook nog naar boven zwemmen :think: :think:

lijkt me maar niks voor de visjes zelf… heel mooi maar vissen hebben toch wat ruimte nodig. Ik zou voor een rechthoekige bak gaan, filtertje erin zodat het water langer schoon blijft…

Toch zo`n accu bak achtig iets dan? :think:

Ik vind dit wel leuk !!

gaaf die onderste kubus!

Ik heb ook een keer visjes in zo’n hoge vaas gehad. Ze zwommen niet helemaal naar boven dus het was heel sneu.



De bak kan je beter niet met een schoonmaakmiddel schoonmaken. Ook niet als je het daarna goed afspoelt… Het water word dan namelijk veel sneller vies. Dus gewoon alleen met water en een schone borstel.



Het is misschien wel handig om een bak te nemen die makkelijk schoon te maken is. Eentje die onder de kraan past en die je ook kunt tillen. Anders is het schoonmaken een vervelende klus.

Goede tips Ariel :thumbup:



Romata die aan de wand heb ik ook gezien en vind die ook erg mooi, maar of dat echt handig is :think: :think: :think:

Kan ze in ieder geval niet kwijt hier aan de wand, dus dat scheelt :lol:

Die andere kan ook wel erg leuk zijn.

Even kijken of ik kan vinden waar ze zulke bakken verkopen :think:

Of ik moet E even leuk aankijken, want mijn ideeen kan hij meestal wel maken. Als ik dan zelf een acuubak koop, dan maakt hij er zo`n frame overheen :think: :think: :think:

Ik google even weer verder :mrgreen:



Gevonden. Ik vind hem wel wat klein, 20 bij 20 staat er :think:

die vissenkommen zijn heel zielig voor vissen.

Kijk maar op elk willekeurig vissen/guppenforum en overal zul je dat tegen komen.



Een hoge vaas voor vissen? :shock: da is nog veel zieliger!



Waarom neem je dan niet van die nepvisjes die wel kunnen bewegen?

Laat je in een goede aquariumspeciaalzaak adviseren en ga niet bij een bouwmarkt ( zoals hornbach) of een andere huis- tuin- en keuken winkel voor advies over dieren.



Ik heb zelf guppen, platy’s, Neon thetra’s en Black Mollies in mijn aquaria zitten en daar word dringend geadviseerd om deze in de verhouding van 1 man met 2 vrouwen te doen ( behalve de thetra’s, die hebben een andere verhouding).

2 mannen kunnen elkaar doodvechten en 1 man zwemt 1 vrouw continue acherna, tot zij zich letterlijk doodzwemt.



Is ook niet leuk voor je kinderen.



1 Vis is gewoon triest, net als 1 konijn alleen in een kooi. Dan kwijnen ze weg.



Laat je dus eerst goed informeren. Want het is echt niet alleen een leuke vorm vaas op tafel, water en een vis erin en klaar.

Je moet ook op de waterwaardes letten, natuurlijke bacteriën moeten er in komen, plantjes, noem maar op. Voor elke soort vis is er ander voedsel te vinden.



Je mag ook niet in 1 keer al het water verversen. niet alle steentjes die te koop zijn, zijn geschikt voor vissen, denk aan scherpe stukjes, te klein ( inslikken) en onder erg grote stenen kunnen ze vast komen te zitten.



Succes ermee!

Ik kan dus beter eerst morgen eens op zoek gaan naar een kom alvorens ik de kinderen meeneem om een visje uit te zoeken.

Want zo lang kunnen ze natuurlijk niet wachten als ik me rustig laat voorlichten :think:



Ik ga in ieder geval naar een dierenspeciaalzaak toe.

bagheera… mijn vissen komen uit een dierenwinkel en de kom ook…



ik praat over goudvissen geen aquarium… en zoals ik het verhaal van schoen lees heb ik niks uit haar verhaal opgemaakt dat het om een aquarium gaat.

Ik heb ook goudvissen gehad, en deze horen net als warmwatervissen in een aquarium en niet in een kom, glazen zuil of wat dan ook. Deze dieren hebben dezelfde verzorging nodig buiten het verwarmingselement na en dat de water waarden anders zijn. Dus het water dient ook gecontroleerd te worden etc.



Idd is het zielig om een vis in een kommetje of wat dan ook te houden behalve een voldoende groot aquarium met goed filter etc.

Een goede zaak die van dieren houdt zal dit aanbevelen, maar je moet niet naar een gewone dieren zaak gaan, daar verkopen ze je zo 10 vissen voor in een veeeel te kleine kom bij wijze van spreken.



Lees erover op internet, het is echt geen grapje wil je goed doen voor de dieren.

een kom is heeel zielig

en zo’n maf ding aan de wand helemaal :roll:



gewoon een grote vierkante bak waar ze genoeg ruimte hebben en laat ze lekker saampies zitten :thumbup: :mrgreen:

Hier vissen eerst in een aquarium gehad, tot die lek bleek en mijn hond snachts begon te grommen, omdat hij natte pootjes kreeg… Juist dus, al dat water uit het aquarium over mijn laminaatvloer :o Daarna zijn ze in een heel, heel grote hoge ‘vaas’ gegaan mn visjes. Zonder pompje, zonder warmteregelaar, met steentjes en plantjes. Na een jaar was bijna nog alles in leven. Ik voelde me toch lichtelijk afgezet door de dierenwinkel… (ik bedoel, allemaal zoetwater vissen die in warm water moesten en het uitstekend deden in onverwarmd niet gefilterd water…)

Uiteindelijk is alles wel doodgegaan cq opgegeten en hebben we de laatste 2 terug gebracht naar de dierenwinkel omdat ik nog steeds niet over de schok van 't waterballet in de kamer heen was.

Maar zo zielig vond ik die visjes dus niet in hun ‘vaas’…