morgen kopen de kinderen allebei een visje

ik heb hier altijd alles in een aquarium gehad. toen ik in de dierenwinkel werkte heb ik ook altijd de vierkante bakken aangeraden ipv de kommen/vazen.



als je echt een aquarium neemt (ook voor ‘simpele’ goudvissen is dat het beste) met filter, zou ik een stukje voedingsbodem onder je steentjes/grind doen zodat d eplantjes die je koopt niet keer op keer dood gaan/ opgegeten worden.



ik heb al jaaaaren een aquarium in huis, alleen zitten er nu Axolotls in









:inlove:

ylerion, die zijn leuk!!!



ik ging ook voor een rechthoekige bak! hoe meer oppervlakte aan de lucht hoe meer zuurstof in het water! ik had er ook altijd een pompje in, steentjes en zuurstofplantes, had sluierstaartvisjes :inlove:

had hier 2 goudvissen in een rechthoekige bak, nou nog 1…



heb ze al 2,5 jaar ofzo en 1 is een paar maanden dood en de andere doet het nog prima. En hij is groot geworden :shock:

Hier verschoon ik het water in 1x, en doe er daarna altijd spul bij voor goudvissen (geen idee hoe of wat,maar werd geadviseerd)

Verder een plantje, steentjes en af en toe eten.

@Bagheera wrote:



1 Vis is gewoon triest, net als 1 konijn alleen in een kooi. Dan kwijnen ze weg.




Mijn moeder heeft een goudvis (zo één met een sluierstaart) en dat beestje zit al jaren alleen en is ondertussen al 10!! jaar en is nog steeds niet weggekwijnd in zijn uppie.



Maar goed… Als je er toch twee koopt zou ik ze wel samen in een bak doen ipv in aparte kommen. En zo’n vaas vind ik eigenlijk ook wel een beetje zielig. Ik zou eerder voor zo’n accubak kiezen.

Oh! Die zijn leuk! Zijn dat vissen???

Ik ga googlen!

O jee, ik ben echt verliefd! Wat een superbeestjes, haha.

yerilon… is dat een vis???



en waarom is het zielig voor een goudvis om in een ronde kom te zwemmen?

nee dat zijn salamanders:)



ze blijven altijd onder water, deze dieren missen een hormoon om ‘volwassen’ te worden. maar ze kunnen wel zo een 30 cm worden. dus hier zitten ze in een aquarium van 80x40. (nu nog met zn 4 om er een man en twee dames uit te houden en zien of ik weer jonkies krijg :slight_smile:



ze eten hier muggenlarven (gewoon van die ingevroren blokjes bijd e dierenwinkel), moeten in koud water en zijn zo gaaf hihi



dit is de website van een kennis van mij, staat heel veel info op http://members.chello.nl/a.kente/

oh en op je andere vraag:


Goudvissen houden in een ouderwetse ronde kom is niet goed voor ze. Ze hebben dan niet genoeg ruimte om te zwemmen en niet genoeg zuurstof om te ademen. Het ronde glas weerkaatst het licht op een manier die hen zenuwachtig maakt.Ze zijn gelukkiger en gezonder als ze in een groot aquarium worden gehouden. Een goudvis waar goed voor gezorgd wordt, kan verbazend lang leven: misschien wel twintig jaar


bron : http://www.iselinge.nl/Scholenplein/pabolessen/99002dhuisdieren/goudviss.htm

ik las nog dit:



Goudvissen zijn bewegelijke vissen die veel ruimte nodig hebben. Een technisch ingewikkeld aquarium is overbodig, maar een goudvis in een kom leidt een slecht leven. Er is een regel die zegt dat een vis per centimeter lichaamslengte 1.8 liter water nodig heeft. Een goudvis met een lengte (van neus tot staartwortel gemeten) van 8 centimeter heeft dus minstens 14,4 liter water nodig. Heeft u meerdere vissen, dan neemt het benodigde watervolume dus toe met het aantal centimeters ‘vis’. Een andere bron vermeldt dat goudvissen met een totale lengte van 15-20 centimeter minstens een aquarium van 200 liter nodig hebben (100x40x50 cm). Zolang ze nog jong zijn is een bak van 80 liter voldoende (80x35x40 cm). Zeer belangrijk is in ieder geval een groot wateroppervlak, zodat er voldoende zuurstof beschikbaar is.

En? Nog visjes gekocht met de kleintjes?

@Ylerion wrote:

ik heb hier altijd alles in een aquarium gehad. toen ik in de dierenwinkel werkte heb ik ook altijd de vierkante bakken aangeraden ipv de kommen/vazen.



als je echt een aquarium neemt (ook voor ‘simpele’ goudvissen is dat het beste) met filter, zou ik een stukje voedingsbodem onder je steentjes/grind doen zodat d eplantjes die je koopt niet keer op keer dood gaan/ opgegeten worden.



ik heb al jaaaaren een aquarium in huis, alleen zitten er nu Axolotls in









:inlove:




oh ik vind ze zoooooo lelijk :oops: :oops: :oops:

Hebben ze een keer ergens in een winkel gezien en vind ze echt brrrrr

heb nu eindeijk tijd om te posten…



heir al vier jaar goudvissen, een van de drie die we toen hadden gekochtleeft nog, de eerste kreeg telkens zwarte vlekken en was al vrij snel dood, de ander is dood gegaan tijdens onze vakantie, onze buuf was te rojaal met het voer!



Wij ehbben een cilinerbak, wel een officiele viskom, vazen worden afgeraden omdat die geplakt zijn en die kunnen bij langdurige grote hoeveelheden water daar loslaten aan de onderkant. Het is ons toen afgeraden. We hebben overigens lwe een grote kom, gaat zeker 12 liter in. Dr zwemmen nu één oude van vier jaar, een sluierstaat van de buurvrouw omdat die in haar aquarium de jongen van de guppies opvrat en twee nieuwe kleine goudvisjes.



Verder doe ik altijd in zijn geheel nieuw water erin, dus niet half schoon half vies… onze vissen doen eht daar dus altijd prima in, kijk altijd wel ff of de temp beetje gelijk ik.



Met voer doe ik best beetje zuinig… weet nog steeds niet wat’een ‘normale’ hoeveelheid is om te geven.

Jou, ze hebben hier allebei een klein goudvisje :inlove:

In een heeeeeeeeeeleeeee grote vissenkom.

We kwamen aan bij de zaak en de wensen doorgegeven.

We hebben nu een grote ronde kom met een grote opening aan de bovenkant zodat er meer dan genoeg zuurstof is.

Zal eens een foto maken strakkies.



Ze heten (pffffffffffffffffff wat een namen zeg ) maar wel zelf bedacht.





Betsie en Bibi

@schoen wrote:





Betsie en Bibi




:lol: :lol: :lol:

en nu de foto, alleen de visjes wilden er niet op, maar ze zijn ook zo klein :mrgreen:



toch nog eentje te zien :lol:

Ziet er heel gezellig uit!

leuk !!!

en die namen ! :lol: :lol: :lol:



liefs

Gerda

Leuk…



Door dit topic gaan wij ook van de week 2 goudvissen kopen… We hebben verder geen huisdieren…

Ga morgen eens op pad voor wat spullen…



Ben benieuwd wat hier de namen gaan worden… :mrgreen:



grts patricia

Ziet er zielig uit :silenced:





En diegene die schrijft dat zn vissen het prima doen in de bak en een goudvis van 4 jaar een oudje noemt is in mijn ogen niet goed wijs…die dieren kunnen echt oud worden, 4 jaar is jong!



Als je dieren wilt moet je ze fatsoenlijk verzorgen en anders vanaf blijven!



Dat niet goed wijs is even in een opwelling, maar om 4 jaar goudvissen te hebben en erover te spreken dat het oud is als ze 4 zijn en al 3 dood te hebben in die tijd, altijd het water helemaal te verversen en te zeggen dat de vissen het goed doen, klopt gewoon niet.