morgen alweer 10 jaar geleden, waar waren

jullie,

toe jullie dit verschrikkelijke nieuws hoorden









ik zat aan tafel met de hond op schoot, en had de tv aan en toen kwam het nieuws van de aanslagen door het programma heen dat ik zat te kijken.

Ik zat bij de verloskundige in de wachtkamer en hoorde het op de radio. Er zat een mede-zwangere en haar moeder en die kwekten er steeds doorheen :evil:



Mijn man deed een begrafenis en kwam thuis in pak, en zei dat er zo’n raar hoorspel op de radio was :shifty:

Zag mij zitten en heeft in pak nog de hele tijd voor de tv gezeten.



Ik was zwanger van AS, de eerste en weet nog dat ik me ernstig afvroeg in welke wereld dit kind terecht zou komen.



Volgens mij hebben we die avond enkel brood gegeten, geen blik van de tv afgewend.

ik was onderweg van mijn huis bij mijn moeder toen nog…



Naar mijn vriend zijn huis…



Onderweg werd er vlak voor onze ogen iemand neergestoken op het station



11 september 2001 Lelystad Op het stationsplein steekt een 21-jarige man een 31-jarige plaatsgenoot dood.De politie betrapt hem op heterdaad. De twee hadden al langer ruzie.



Dus wij kwamen met dit verhaal daar thuis.



Zijn moeder zat verslagen voor de tv en reageerde niet… dus wij liepen erheen en toen wij zaten boorde het tweede vliegtuig zich in de toren…



Kan het me allemaal nog heel goed herinneren…



:kaars:

@knollie1 wrote:

jullie,

toe jullie dit verschrikkelijke nieuws hoorden









ik zat aan tafel met de hond op schoot, en had de tv aan en toen kwam het nieuws van de aanslagen door het programma heen dat ik zat te kijken.




ik neem aan dat je het over 11 september en de VS hebt tenminste :wink:

ja daar heb ik het over :wink:

@lydia wrote:



Volgens mij hebben we die avond enkel brood gegeten, geen blik van de tv afgewend.




zelfde wij hebben toen pizza besteld en hebben toen tot diep in de nacht naar nieuwszenders gekeken

@Lientjuh wrote:

ik was onderweg van mijn huis bij mijn moeder toen nog…



Naar mijn vriend zijn huis…



Onderweg werd er vlak voor onze ogen iemand neergestoken op het station



11 september 2001 Lelystad Op het stationsplein steekt een 21-jarige man een 31-jarige plaatsgenoot dood.De politie betrapt hem op heterdaad. De twee hadden al langer ruzie.



Dus wij kwamen met dit verhaal daar thuis.



Zijn moeder zat verslagen voor de tv en reageerde niet… dus wij liepen erheen en toen wij zaten boorde het tweede vliegtuig zich in de toren…



Kan het me allemaal nog heel goed herinneren…



:kaars:




op een bepaalde manier heb ik ook het idee dat ik het 2e vliegtuig er live in heb zien vliegen, maar of dat qua timing kan?

Het was hoe dan ook een van de meest bizarre beelden ooit.

ik zat op mijn studentenkamertje, alleen. Tv aan, en zag opeens op elk kanaal de twin towers. Dat was raar. Toen er eentje vervolgens instortte begon het kwartje te vallen dat dit wat meer dan een raar moment was.Toen kreeg ik telefoontje van vrienden of ik alleen was en of ik dat naar vond. Geloof dat ik toen pas echt dacht: ow, uh dit is wel gróóts…

Ben naar een vriend uit new jersey gegaan die vlak bij me woonde.Die was gek genoeg heeel erg kalm (of uh, hij hing boven een waterpijp, dat had er vast mee te maken).





(er zit iemand op mijn bank nu die net voor het eerst de beelden heeft gezien, over bizar gesproken)

Zat toen thuis en mijn man belde op of ik even op het nieuws wilde kijken of er iets gebeurd was, heel internet lag plat nl.

Ik zet dus de tv aan en zeg met verbijstering dat er een vliegtuig het wtc was ingevlogen en op dat moment vliegt nr 2 de andere toren in!

Heb ook non stop gekeken…

@lydia wrote:

@Lientjuh wrote:
ik was onderweg van mijn huis bij mijn moeder toen nog…



Naar mijn vriend zijn huis…



Onderweg werd er vlak voor onze ogen iemand neergestoken op het station



11 september 2001 Lelystad Op het stationsplein steekt een 21-jarige man een 31-jarige plaatsgenoot dood.De politie betrapt hem op heterdaad. De twee hadden al langer ruzie.



Dus wij kwamen met dit verhaal daar thuis.



Zijn moeder zat verslagen voor de tv en reageerde niet… dus wij liepen erheen en toen wij zaten boorde het tweede vliegtuig zich in de toren…



Kan het me allemaal nog heel goed herinneren…



:kaars:




op een bepaalde manier heb ik ook het idee dat ik het 2e vliegtuig er live in heb zien vliegen, maar of dat qua timing kan?

Het was hoe dan ook een van de meest bizarre beelden ooit.




was dat niet het instorten van de toren? Ik had ook in mijn geheugen opgeslagen dat ik dát live had gezien, maar dat kan niet (in mijn geval), de happening die ik live zag, was dus het instorten van de toren.

Wij gingen op dat moment een vergadering in; had net vantevoren m’n moeder aan de lijn gehad. Ze zei wel dat er in Amerika een vliegtuigongeluk was geweest en dat het heel erg was allemaal. Ze zat op dat moment voor de TV en het 2e vliegtuig was nog niet de 2e toren in gevlogen.



En wij hebben dus nog 1,5 uur vergaderd en waren totaal niet op de hoogte van alles wat zich in Amerika afspeelde :? .

zat in de collegezaal bestuursrecht… bij het verlaten van de zaal gingen er mobieltjes aan en die piepten als een gek, sms’jes met ‘heb je het al gehoord/gezien?’, werden mensen gebeld.



Met hele groep toen naar centrale hal waar al een tv stond opgesteld en met z’n allen staan kijken.

Nog nooit een grote groep zo stil zien zijn… en zo’n rare sfeer hing er daarna door de hele stad eigenlijk.



Moest nog met openbaar vervoer naar huis toe en daarna hele avond voor de tv gezeten.

Ik stapte op dat moment net bij een client naar binnen. We hebben samen zitten kijken en samen zitten praten. We hebben het huis met een franse slag schoongemaakt. Het vrouwtje was blij dat ik er was. Die schrok zich kapot.

Ik was nog niet getrouwd, kende mijn man niet eens.

Had net de sleutels gekregen van mijn eigen huisje en was op de fiets naar de bouwmarkt gereden om tegels te bestellen.

Toen ik terugkwam fietsen, stonden alle buurvrouwen op straat, sommigen huilden, andere keken alsof de wereld was vergaan, ik vroeg wat er was en toen was het… heb je het nog niet gehoord en toen werd ik ingelicht, ging naar binnen bij buuf op de hoek en we hebben met de hele straat gedurende dag zwaar verbouwereerd naar de tv zitten kijken. Niemand deed meer wat.

@fiep klophout wrote:

@lydia wrote:
@Lientjuh wrote:
ik was onderweg van mijn huis bij mijn moeder toen nog…



Naar mijn vriend zijn huis…



Onderweg werd er vlak voor onze ogen iemand neergestoken op het station



11 september 2001 Lelystad Op het stationsplein steekt een 21-jarige man een 31-jarige plaatsgenoot dood.De politie betrapt hem op heterdaad. De twee hadden al langer ruzie.



Dus wij kwamen met dit verhaal daar thuis.



Zijn moeder zat verslagen voor de tv en reageerde niet… dus wij liepen erheen en toen wij zaten boorde het tweede vliegtuig zich in de toren…



Kan het me allemaal nog heel goed herinneren…



:kaars:




op een bepaalde manier heb ik ook het idee dat ik het 2e vliegtuig er live in heb zien vliegen, maar of dat qua timing kan?

Het was hoe dan ook een van de meest bizarre beelden ooit.




was dat niet het instorten van de toren? Ik had ook in mijn geheugen opgeslagen dat ik dát live had gezien, maar dat kan niet (in mijn geval), de happening die ik live zag, was dus het instorten van de toren.




ja, dat kan. Die beelden zijn die dag natuurlijk ook duizenden keren herhaald, dus dat het voelt alsof ik alles gezien heb lijkt me logisch.

Maakt ook niet uit.



Hoe vindt de man op de bank de beelden?

ik was aanhet stagelopen toen een ouder binnen kwam… wij wisten van niks en hij was zooo in paniek… ik dacht werkelijk dat er oorlog zou komen… ik werd heel bang van hem… ik voel nog zo de paniek…



na sluiting snel naar huis gegaan en tv gekeken… en ik begrijp nog steeds niet dat het al 10 jr terug is…

Winkelen met een vriendin in Den Bosch, ik was 18.



Toen ik thuis kwam zat mijn vader echt sprakeloos naar de televisie te staren.





Gisteren een stukje van die documentaire van die 2 Franse broers gezien, steeds als ik die zie krijg ik weer kippenvel.

Het blijft bizar om te zien.

heb mijn ventje het ook vandaag laten zien…



hij zag een reclame en vroeg wat daar aan de hand was…



dus heb het hem maar zo goed als het kan proberen uit te leggen…

vond ik best moeilijk…



maaruh hij vond meneer bin laden maar lelijk :silenced:

Ik was aan het werk. Mijn groepshoofd had een klant aan de lijn die het nieuws vertelde. Ik vergeet nooit meer dat hij begon te huilen aan de telefoon. Er was geen televisie op kantoor, dus ik kwam tegen kwart over 5 thuis en heb alleen maar gekeken. (En een blik soep opgewarmd) A en ik hadden nog geen verkering, maar hij moest tot 21:00 uur werken (Wij waren collega’s) en kwam na het werk bij mij langs. Ook wij hebben tot diep in de nacht naar de tv gekeken…

Ik zat thuis met zwangerschapsproblemen en zou normaliter in het WTC op de 17e etage moeten werken. Op een gegeven moment werd ik gebeld door een vriendin/collega dat er vliegtuigen het WTC in waren gevlogen en had dus in eerste instantie de indruk dat het hier gebeurde :wall: . Heb de rest van de dag volgens mij vol ongeloof aan de beeldbuis gekluisterd gezeten.