montego liberty en bobike maxi....snap er niks van

Ik weet niet of het hier mag blijven staan, maar hier komen de meeste reacties… :smiley:



Ik heb een moederfiets (de montego liberty) en ik heb tot nu toe altijd een bobike stoeltje voorop gehad. Maar omdat Noa nu toch wel wat groot wordt, wil ik dus nu een achterstoeltje. Ik heb het van mijn ouders geleend en gisteren anderhalf uur bezig geweest om het achterop te zetten. Ik ben bang dat het een oud model is, het past eigenlijk net niet op mijn fiets lijkt wel.



Maar goed, mijn vraag is dus of er hier moeders zijn die een foto kunnen maken van hun bobike maxi stoeltje op deze fiets. Zodat ik kan zien hoe hij vast zit!



Alvast bedankt!!

hij moet wel passen hoor. Ik heb dezelfde fiets namelijk

Maar je hebt er wel een ATB bevestiging bij nodig. de gewone fietsbeugel kan niet op deze fiets. (een ATB bevestiging is er een die eigenlijk bedoeld is voor mountainbike-achtige fietsen)

ik heb hem ook, maar dan gaat ie nog niet echt heel erg makkelijk. 8)

Zal morgen anders wel even een foto maken.

Hier ook een Liberty en een Bobike. Het is even pielen maar het zit als een huis :thumbup:

Heb je die ATB bevestiging altijd nodig Jet? Wij gaan nl ook op achterzitjesjacht dit weekend en ik heb ook een Liberty…

Ik heb wat foto’s gemaakt voor je, hopelijk kun je er wat mee !

En nog 2, lekker veel :wink:

Karin bedankt!!!

De bagaedrager kan niet zomaar los schieten hoor, punt 1 omdat een bagagedrager wel wat moet kunnen hebben, daar is de fiets op gebouwd en punt 2, het zitje zit ook aan de zijkant van de fiets vast met de voetsteuntjes. Het zitje zit dus op meerdere plaatsen vast !

Ik zou ook nog foto’s maken :oops:



Maar wij hebben hem dus wel anders vast zitten. :think:

Hier zit hij aan de fiets zelf vast.

Zeg maar onder de bagagedrager door en dan aan die 2 rode stangetjes net onder de zadelpen.

@ladybutterfly wrote:

Ik zou ook nog foto’s maken :oops:



Maar wij hebben hem dus wel anders vast zitten. :think:

Hier zit hij aan de fiets zelf vast.

Zeg maar onder de bagagedrager door en dan aan die 2 rode stangetjes net onder de zadelpen.
ik heb dat stoeltje laten monteren door een fietsenmaker/verkoper

en die zei tegen mij dat ie aan het frame vast moet en dat heeft hij dan ook gedaan :think:

Karin, zoals jij hwt stoeltje bevestigd hebt zitten, is echt levensgevaarlijk. De bagagedrager is nl, van aluminium en kan vaak maar maximaa 10 tot 15 kilo dragen. Daarboven, kan het spontaan afbreken. Het stoetje zit nog wel vast aan het frame met de voetsteuntjes, maar het klapt dan vandaar op de stenen, met alle gevolgen van dien. Sorry dat ik zo betuttelend over kom, maar ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als de bagagedrager afbreekt…

Geeft niks,safety for all. Maar als Montego het anders bedoeld heeft, zouden ze dan niet zorgen voor extra bevestigingsmateriaal bij een moederfiets ? Het achterzitje wordt hier tot 15 kilo beladen en dat moet het frame kunnen houden. Ook mét zitje.

Echter snap ik jullie zorg wel hoor !

Hij past wel op het frame, alleen heeft Bobike dan bedacht dat je de extra beugel nodig hebt, dat zegt meer over bobike dan over montego…



Hier zit ie ook gewoon met die atb beugel om het frame hoor, no way dat ik hem zo op mijn bagagedrager zou willen hebben…

Het enige nadeel vind ik dat hij door het bevestigen aan het frame van de fiets, het stoeltje heel dicht op mijn zadel zit.

Dus Merijn zit lekker met zijn knieen in mijn billen te prikken zeg maar



hebben jullie dat ook?

ik heb een gazelle bloom en het stoeltje zit ongeveer net zo bevestigt als karin… de fietsenmaker zei dat het zo moest!



zo staat het ookop de site van gazelle: