Wat betreft de gilde-discussie: als mensen in een hoog level zitten, maar niet doneren mogen ze daar best op aangesproken worden. Aan de andere kant: zolang we nog niet op 100 leden zitten hebben we ook geen ‘last’ van die niet-doneerders. Pas als we qua leden vol zitten en niet-doneerders de plaats innemen waarop goede doneerders zouden kunnen zitten moeten we de niet-donerende leden eruit gooien.
Daar ben ik het niet mee eens.
Met name oessie en ik doneren veel palmen en ik vind dat iedereen die zich bij een gilde aansluit af en toe gewoon moet doneren! Die discussie is al eens gevoerd en ik meen dat er toen afspraken zijn gemaakt mbt het doneren. Helaas wordt daar niet door iedereen aan gehouden.
Nogmaals ik verwacht gewoon dat iedereen mee doet bij het gilde. Dat lijkt me toch niet te veel gevraagd?
Ik snap jouw punt wel en ben het ermee eens dat als je lid bent je eigenlijk zou moeten doneren. Maar wat ik bedoel is: ze helpen ons weleenswaar niet om het doel te halen, maar ze remmen ons momenteel ook niet af.
En afspraken kun je wel maken, maar hier geldt net zo als in de ‘echte’ wereld: als er geen persoonlijke waarschuwingen worden uitgedeeld aan mensen die zich er niet aan houden, en die mensen er niet worden uit gezet als ze niet naar de waarschuwing luisteren, dan zullen er altijd mensen zijn die zich niet aan de regels houden. Bovendien vermoed ik dat niet iedereen op de hoogte is van de regels.
whahha, ja erg he… zit er wel over na te denken om tuin oessie op server 2 weg te doen… maar aan de andere kant kan hem ook mooi gebruiken voor palmen natuurlijk
Szus, daarom was mijn oorspronkelijke vraag ook of de gildebeheerders eens een berichtje naar die personen wilden sturen of ze het gilde misschien vergeten waren.
Maar goed, ik heb weer een poging gewaagd en ik hou er nu over op.
Ik heb begrepen dat je ook tussentijds beloningen krijgt bij het wereldwonder, dus ik ga vrolijk door.
Geen flauw idee. Moeten wij anders samen de stoute schoenen aantrekken en de niet doneerders een vriendelijk berichtje sturen via mollehill met de vraag of ze ons vergeten zijn?
Sophie en Mich@ heb ik al een tijdje niet bij dit topic gezien.