Maakt niet uit wat je nu als eerste weg haalt: het is niet alsof de mollen sporen door je tuin gaan trekken Dus om zo snel mogelijk zo veel mogelijk ruimte te hebben is het misschien handiger om eerst met de stenen en stronken te beginnen.
We zijn weer uit de kliniek, melissa is 24 uur lang geregistereerd en gefilmd. Ze vond het allemaa wel interesesant. wel een gedoe zeg, zelf op de wc filmen ze haar nog. we hebben wel wat aanvalletjes gezien op het EEG. vooral als ze in trance is, of zuigt op haar onde rlip (wat ik eerst gewoon dacht dat dat een tik was) zie je toch wat gebeuren in het EEG.
We krijgen 18 sep pas de uitslag van het EEG. Verder wel confronterend hoor. veel zwaar gehandicapte kinderen die vaak een aanval krijgen. kindjes die daar gewoon 7 weken moeten zitten en maar 3 uurtjes in de week op woensdag middag hun ouders mogen zien… pfff hoop niet dat dat bij ons ooit nodig zal zijn want dat trek ik niet.
Ook een moeder met een kindje dat op zijn 4e in een keer niet meer ging praten en een bepaald syndroom door de aanvalletjes heeft gehad (dat vond ik er moeilijk) omdat melissa ook steeds slechter gaat praten. Die jongen praat nou wel weer , maar heel onduidelijk en moet daarvoor 14 pillen op een dag slikken…
ik hoop dat dit allemaal ons niet te wachten staat.
Oessie ik wil het al een paar dagen vragen maar durf het telkens niet :oops:.
Wat is er eigenlijk met melissa ?
Melissa heeft door zuurtof tekort bij de geboorte (ze is beademd en geintubeerd) epilepsie gekregen. niet extreme aanvalen, maar de hele dag door kleine aanvalletjes (staren, lip bijten, beker laten vallen enz) omdat haar spraak achteruit gaat , gaan ze alles uitzoeken omdat ze misschien het landau kleffner syndroom kan hebben. melissa loopt in alles wat achter (behalve verstand, want daar loopt ze in voor) maar motorisch en spraak is een en ander neit goed
Oessie ik wil het al een paar dagen vragen maar durf het telkens niet :oops:.
Wat is er eigenlijk met melissa ?
Melissa heeft door zuurtof tekort bij de geboorte (ze is beademd en geintubeerd) epilepsie gekregen. niet extreme aanvalen, maar de hele dag door kleine aanvalletjes (staren, lip bijten, beker laten vallen enz) omdat haar spraak achteruit gaat , gaan ze alles uitzoeken omdat ze misschien het landau kleffner syndroom kan hebben. melissa loopt in alles wat achter (behalve verstand, want daar loopt ze in voor) maar motorisch en spraak is een en ander neit goed
Oh oessie wat naar voor Melissa.
Heeft ze er zelf ook last van, heeft ze het door ?
En nu gaan ze het helemaal onderzoeken, kun je er uiteindelijk iets aan doen met medicijnen of therapie ?