Moet je na een miskraam naar de gyn?

Hallo meiden,



mijn vraag staat al in het onderwerp; Moet je na een miskraam altijd naar de gyn?



Heb 2 januari een vroege miskraam gehad. Was 6 dagen over tijd, en daarvoor een positieve test gehad.

Is een flinke menstruatie. vloeien wordt nu minder.

Heb voor de zekerheid maar gebeld met het zkhs. Daar zei de ass. dat ze wel wilden kijken of alles er uit was. Maar nu vraag ik me af. is dat dan standaard?

ja bij alle 3 mk’s hebben ze bij mij ook een echo gedaan om te kijken of alles schoon was (3e was een currentage en zelfs daar kreeg ik controle echo)



heel veel sterkte :hug:

Aha, bedankt voor je antwoord! Tjonge, jij al 3 miskramen achter de rug. Gaat je ook niet in je koude kleren zitten.



Enne, borrelt gelijk weer een nieuwe vraag in me op: Mag je gelijk weer proberen zwanger te worden? :think:

@kantjeboord wrote:

Aha, bedankt voor je antwoord! Tjonge, jij al 3 miskramen achter de rug. Gaat je ook niet in je koude kleren zitten.



Enne, borrelt gelijk weer een nieuwe vraag in me op: Mag je gelijk weer proberen zwanger te worden? :think:




Nee dat doet het zeker niet en de laatste keer was augustus…

dus na 3 maanden weer oefenen was het al weer raak… :smiley: 8)

maar ik kan wel merken dat ik wat huiverig ben hoor maar heb een beter gevoel dan de laatste 3x :wink:

en even je oefen vraagje:

ja als je je eerste “normale” ongi weer hebt gehad mag je weer oefenen…



:-*

Pfff, weer een maand extra wachten dus. :shock: Nou de kansen worden hier steeds kleiner. Merk wel wat de gyn gaat zeggen. kan ik de 19e pas terecht.

@kantjeboord wrote:

Pfff, weer een maand extra wachten dus. :shock: Nou de kansen worden hier steeds kleiner. Merk wel wat de gyn gaat zeggen. kan ik de 19e pas terecht.




heel eerlijk gezegd ik heb niet op de ongi gewacht :lol:

dit is meer omdat je dan ongeveer kan rekenen op wanneer je eisprong is :wink:

voor controle van een schone baarmoeder wachten tot de 19e?

vind ik persoonlijk erg lang (alhoewel het is zoweer 19 jan. :lol: )

kunnen ze je er niet tussen gooien? :think: want dit deden ze bij mij wel :wink: nadat ik had gevraagd of het ook eerder kon. ivm een sterke wens voor een (voor mij) 2e kindje…

Ehh, kon niet eerder ivm mijn werk. ( geen goede reden he? :think: )

Maar ik heb al zitten rekenen, dat de gyn dat evt ook zou kunnen zien of ik dan weer een eisprong zou hebben. ( die heeft na mijn laatste bevalling 5 maanden de tijd nodig gehad om op gang te komen)

Weet je, ik was pas 6 dagen over tijd. flinke menstruatie gehad, maar niet meer als ik wel eens vaker had. Heb zelf wel het idee dat het allemaal goed schoon is.

Nou ja, ik belde eigenlijk dus meer omdat ik bang was dat mijn cyclus nu weer zo lang zou wegblijven. Toen zeiden ze dat van die echo, nooit bij stilgestaan. vandaar mijn vraag.

@kantjeboord wrote:

Ehh, kon niet eerder ivm mijn werk. ( geen goede reden he? :think: )

Maar ik heb al zitten rekenen, dat de gyn dat evt ook zou kunnen zien of ik dan weer een eisprong zou hebben. ( die heeft na mijn laatste bevalling 5 maanden de tijd nodig gehad om op gang te komen)

Weet je, ik was pas 6 dagen over tijd. flinke menstruatie gehad, maar niet meer als ik wel eens vaker had. Heb zelf wel het idee dat het allemaal goed schoon is.

Nou ja, ik belde eigenlijk dus meer omdat ik bang was dat mijn cyclus nu weer zo lang zou wegblijven. Toen zeiden ze dat van die echo, nooit bij stilgestaan. vandaar mijn vraag.




ja als jij zelf achter je keuze staat om op je vrije dagen het te regelen dan is dat voor jou een goede reden!

bij mij duurde de eisprong na l.yann geboren was ook 6 maanden :shock: :oops: maar na de mk’s was het meteen weer goed met de eisprong :think:

Ben benieuwd of de gyn je daar meer info over kan geven…

Maar als je zelf het gevoel hebt dat het goed schoon is dan is dat vaak ook zo…! dan is het alleen even een controle maar waar jij het antwoord al van weet :lol: :lol: en ach als je er dan toch al zit gooi dan meteen al je vragen op zijn bureau!..



succes

:-* :hug:

Net als mamamarianne heb ik ook echo’s gehad na de miskramen.

Enne een cyclus afwachten daarna heb ik nooit gedaan. Dat is ook niet echt nodig.

hier ook een echo gehad na mijn mk met 6 wkn. Mijn eerste en laatste mk waren met 1 wk overtijd dus toen heb ik alleen de ha op de hoogte gesteld. Zolang het vloeien niet teveel was en het stopte hoefde ik niet te komen.



Na alledrie mijn mk is mijn cyclus wel verschoven. Eerst van 25 naar 26, daarna van 26 naar 30 en van 30 naar 32 :?

Wij hebben geen normale ongi afgewacht, zijn gewoon door gaan klussen.

Wel even rekening mee houden dat zolang je vloeit na een mk je baarmoedermond openstaat en je kans hebt op infectie. Dus niet zwemmen of in bad bij voorkeur adviseerde mijn vk.

Daarna kun je alles weer doen :mrgreen:



Sterkte en ik hoop dat jullie snel een positieve test in handen mogen hebben!



Hetzelfde als mama marianne ook schreef, ik heb het geluk weer zwanger te mogen zijn en ditmaal voelt het heeel anders dan de vorige 3 keren.

Hier ook een echo gehad voor de curretage… volgens mij kijken ze standaard inderdaad even of alles schoon is. Daarna trouwens helemaal geen echo meer gehad of de curretage wel goed gegaan was. Mij is verteld dat je NIET hoeft te wachten met oefenen. Zodra het vloeien over is mag je weer gewoon sex hebben en zwanger worden :slight_smile: Is alleen lastiger uit te rekenen wanneer je uitgerekend zou zijn mocht je direct zwanger raken.



groetjes,



Louise

Hier ook een echo gehad, maar dat was ook omdat het bloeden aanhield. Mijn eerste menstruatie na mijn miskraam was ook meteen de laatste menstruatie voor mijn vorige zwangerschap (11 november mk gehad, 11 december voor het eerste weer ongesteld, dat was iets later dan normaal en waarschijnlijk rond de kerst zwanger geworden) Het enige was idd dat de vk begon te twijfelen aan mijn uitgerekende datum en er voor mijn gevoel daardoor een paar dagen langs zat. Maar och, dat was een goede reden voor een extra echo, ook niet erg :wink: .

Heel veel succes en hopelijk op snel een nieuwe ronde!

Ik heb geen echo gehad na mijn miskraam. De arts zei dat als ik last van bloedverlies zou blijven houden ik aan de bel moest trekken maar ik heb gewoon een week bloedverlies gehad net als bij een menstruatie. Niet iedereen krijgt dus standaard een echo na een miskraam.

@Lieke74 wrote:

Net als mamamarianne heb ik ook echo’s gehad na de miskramen.

Enne een cyclus afwachten daarna heb ik nooit gedaan. Dat is ook niet echt nodig.




Gelukkig maar dat jij ook niet afwachtte. Ik doe gewoon tot de 19e of ik van niets weet! :wink: Wil een evt. kans niet laten lopen. :pray:

@mlk1982 wrote:

Hier ook een echo gehad voor de curretage… volgens mij kijken ze standaard inderdaad even of alles schoon is. Daarna trouwens helemaal geen echo meer gehad of de curretage wel goed gegaan was. Mij is verteld dat je NIET hoeft te wachten met oefenen. Zodra het vloeien over is mag je weer gewoon sex hebben en zwanger worden :slight_smile: Is alleen lastiger uit te rekenen wanneer je uitgerekend zou zijn mocht je direct zwanger raken.



groetjes,



Louise




Nou ja, daar is dan de termijn echo dan weer voor toch? :wink:

Heb ook ooit eens een curettage gehad en daar had ik idd ook een echo vooraf, niet achteraf.

dit is dus weer iets nieuws voor mij. Vind het fijn om jullie ervaringen te horen.

Ik kreeg echo’s maar meer omdat het verliezen niet zo soepel ging…

Volgens mij is het niet standaard :think:

En je mag ook gewoon ‘‘doorgaan’’ hoor…als je lijf het aan kan raak je dus ‘‘gewoon’’ weer zwanger…zelfs nog wat extra kans geloof ik omdat alles nog met de hormonen in paraatheid is…

Ik heb zelf toen éven geacht omdat ik het erg heftig vond (was met 11 weken en bleken er 2) dus was flink van de leg erdoor…

Op de dag dat ik mijn eerste vruchtje verloor…precies 1 jaar later werd mijn mannetje geboren :inlove: was binnen 3 maanden weer zwnager na mijn mk :wink:

Maar ik vloeide wel een week of 4…dus was best snel weer raak toen we er weer voor gingen.

Hoop voor jou hetzelfde :pray:

Ik wilde je even veel sterkte wensen!



:hug:

Dank jullie wel voor jullie antwoorden, daar kan ik wat mee. Vloeien is hier nu op dag 7 gestopt. Niet extreem lang vind ik zelf.

Heerlijk geknuffeld en … met hubbie. :mrgreen:



Zijn ook net van vakantie terug en er sliep een kind bij ons op de kamer…

ik kreeg na mijn ma ook een controle echo ik kreeg na de curretage een bloeding en had gelijk erna weer een normale cyclus.

als het bloeden is afgelopen kun je gewoon gaan klussen, wat ik wel heb gedaan tussendoor is een test om te testen of het hcg al uit het lichaam was, zodat je niet gaat twijfelen of het nou nog van de ma was of van een nieuwe zwangerschap.

Ik heb geen echo gehad.

Ik heb wel de dokter gebeld en ik moest alleen komen als ik veel buikpijn zou krijgen of het niet zou stoppen met bloeden.

Ik kreeg niet extreem veel buikpijn en het bloeden stopte na een week.