snap het even niet waarom je als werkende moeder niet een dag zonder kinderen zit. Als ik vrij ben, zijn de kinderen gewoon thuis! ook een roostervrije dag! oid
Zit dus ook altijd met de kinderen als ik niet werk.
Ik snap je eerste zin niet. Als werkende moeder niet een dag zonder kinderen zitten = altijd met de kinderen zitten als je niet werkt, komt op hetzelfde neer. Toch?
Bunnik, 21 november 2005 - Deze maand introduceert farmaceut Grünenthal B.V. als eerste in de wereld een rietje met daarin een antibioticum. Een kind krijgt het antibioticum binnen door via het ‘antibioticum-rietje’ zijn favoriete drankje te drinken, zoals appelsap, cola, thee of melk. Het antibioticum in het rietje is smaakloos, waardoor het kind alleen het drankje proeft. Dit kan niet alleen een uitkomst voor de ouders zijn, maar vooral voor het zieke kind. De meeste jonge kinderen krijgen te maken met een antibioticumkuur, bijvoorbeeld bij een oorontsteking, keelontsteking of infectie aan de luchtwegen. Maar liefst 625.000 recepten voor antibiotica worden per jaar aan kinderen voorgeschreven (bron: IMS 2003). Bekende toedieningsvormen zijn poeders, tabletten en siropen. "Uit ervaring als huisarts en vader weet ik dat antibiotica toedienen bij kinderen met de bekende toedieningsvo…
Grappig, ik had het hier gisteren nog over met iemand, zij hebben sinds kort een horeca gelegenheid aan huis, geen kindjes, dat dan niet, maar ze zei ook al, je maakt je een bepaalde vorostelling van hoe het zal zijn en toch is dat altijd anders…
Ze was heel blij dat ze de dag ervoor zich even met haar andere baan kon bezighouden
En zo is het precies met kids, even wat tijd voorjezelf is zo fijn!
Ik heb nu verplicht elke dag een uur voor mezelf, ok, niet iets echt voor mezelf, maar mezelf verplicht bezighouden met mijn paard.
Toch is dat echt fijn, even geen gejengel, geen gemama, geen ik wil ergens anders wonen, of gaan jullie maar even ergens anders wonen.
Boven dat kan ze natuurlijk ook wel heel lief zijn
Hanneke, hopelijk is jullie dame snel klaar met de krentebaard en AB :hug:
(of mag ik dat niet zeggen, ben ik dan ook weer een slechte moeder)??
dat mag je zeggen en dat maakt je geen slechte moeder.
Hier raak ik 4 kids alleen niet zomaar kwijt… nu weet ik dat ik bewust thuisblijfmama ben… maar ook dan zou je zomaar soms … gewoon een dagje ‘vrij’ willen. Of een middagje… en dan niet om van alles te doen… maar juist voor helemaal niks…
En die mogelijkheden zijn er bijna tot niet, want waar ‘laat’ je 4 kids?
en mijn schoonzusje zou nu roepen: ja maar jullie wilden zelf kinderen blablabla… ja dat wilden we zelf, ik ben ook bewust uit eigen keuze gestopt met werken, hou zielsveel van mijn kinderen… maar wil jij nooit eens een middagje vrij van alle dingen waar je zelf voor hebt gekozen? Gewoon 1 middagje… zoveel gevraagd is dat nou ook weer niet toch?
En is 1 avondje ook geen optie? Ok je bent meestal in de avond redelijk afgepeigert als je de hele dag ‘gezorgt’ hebt maar ik kan heeeeerlijk genieten en energie opdoen van iets mafs als een avondje Tupperware of taartworkshoppen oid met een club volwassenen. En ja het is soms lastig je erheen te slepen etc maar het geeft ook energie heb ik gemerkt! Heerlijk das dan ook echt ‘mijn tijd’ zonder kind. En ja ook overdag pak ik wel mijn momentjes, even de mail tjekken bv met een kopje koffie maar kindlief zit echt wel in een fase dat hij graag alles ziet wat mama doet. :lol: Leuk maar dat ‘geplak’ kan ik soms ook echt even niet meer hebben. En dan krijg ik ook dat rare onderbuikgevoel van verdorie we hebben zoveel moeten doen om hem te krijgen en we zijn natuurlijk dolgelukkig dat hij er is maar waarom kan ik dan soms toch ineens best graag even kindvrij willen zijn? :o Ik lees hier iig dat het heeeeeel normaal is gelukkig. :mrgreen:
wat je schrijft lijkt me juist super belangrijk, dat maakt dat je ‘gewoon’ een moeder bent, dat alle zware dingen die jullie overkomen zijn deels een plek hebt kunnen geven (vreselijke uitdrukking) om niet altijd kunstmatig in jubelstemming te hóeven zijn. wel zo gezond ook voor jullie knul denk ik.
Elisaatje idd wat je zegt een kunstmatige jubelstemming was ik voor Casper er was wel bang voor hoor. Dat manische of juist dat ik een depressie zou krijgen. Geen van twee is gelukkig gebeurd. En ja het is een heerlijk knulletje maar hij kan ook peuterpuberen. 8) :lol:
En ja ik kan er nu gelukkig ook heel erg van genieten als ie uit logeren gaat. Dat heb ik uitgesteld tot ie over een jaar oud was zonder problemen en voor mezelf langzaam opgebouwt. En echt waar dat kan ik ALLE moeders aanraden, je kind pas uit handen geven (logeren dan want met de kinderopvang heb je niet altijd veel te kiezen) als het goed voelt. :thumbup:
En jezelf niet te hard te ‘meppen’ als je als moeder zijnde eens een keer een dag (of voor je gevoel een week ) wel graag kindvrij zou willen zijn! Meestal is een nacht of soms 2 ook alweer ‘genoeg’ omdat je dan vaak je kind toch weer mist. Maar hey we zijn ook vrouw :mrgreen: en die beslissen soms ineens dat het toch weer anders zou moeten zijn. Om het trouwens maar niet te hebben over kids die ineens zo’n heerlijke fase hebben, de papa fase of de mama fase waarbij het plakken ineens helemaal roeleert. Misschien doen ze dat wel expres om je te helpen met het grote loslaten?
Zijn best dingen die ik zou willen doen… maar waar ik geen andere gek voor kan vinden… of die best wel prijzig zijn om te doen…
Zo’n avondje taarten lijkt me erg leuk, maar daar geldt beide voor (zowel duur als niemand om het mee te doen) en dat zijn nou juist dingen die leuk zijn om samen te doen met iemand.
Als het geen vakantie is probeer ik 2x per week met de buuf lekker 's avonds de boel de boel te laten en gaan we lopen (op tempo). Lekker kletsen en ouwehoeren en tegelijk ook nog calorietjes verbranden .
Tupperware is ws idd aardig prijzig…maar taarten valt nog mee hoor! Ik ga binnenkort met een vriendin en nog 2 dames samen taarten voor ong 25 euro. Ga maar na wat je kwijt bent voor een avondje bioscoop met een drankje erna en hoppa vergelijkbaar! En mijn vriendin en ik doen vaak zoiets als verjaardagskadootje voor elkaar. Zo bezorgen we elkaar een avondje kindvrij met tegelijkertijd een leuke bezigheid. :mrgreen:
Maar je kunt ook bij iemand thuis een avondje taarten bv. Muffins bakken en versieren kost de wereld niet, je hebt er wanneer er geen speciale gelegenheid is (verjaardag maar die heb je best vaak natuurlijk :mrgreen: ) erna ook nog plezier van want ze moeten ook op. Hoppa koffie erbij tijdens het maken en later op de avond een wijntje oid. Gezellige avond compleet nietwaar?
Hahaha ik vind Tupperware wel handig behalve wanneer het in de oceaan beland. 8) Maar meer dan 1 x per 5 jaren is genoeg voor mij. :lol:
Je woont wel een eind weg voor een avondje taarten anders had je nog een gek gevonden. :mrgreen:
Al vermoed ik overigens dat je daarmee wel iets belangrijks hebt, iets voor jezelf, iets wat ‘volwassen’ is enzo. Ik vind naar de speeltuin gaan bv ook best leuk maar dat is niet mijn idee van ontspanning. Ik denk teveel aan wat er allemaal mis kan gaan met het trapklimmen bv voor de glijbaan dus heb steeds mijn oog op kindlief. :shifty: :oops:
Het meest relaxt ben ik dus wanneer ik echt niet hoef te zorgen voor…
haha ik had de ironie net als rhiannon niet uit je vorige post gehaald, en dacht echt nog ‘hmmm, dat valt me dan weer tegen’ :mrgreen:
ik was me net iets aan het bedenken over dit onderwerp:
heb me de afgelopen jaren regelmatig verbaasd over wat voor nare sfeer er vaak hangt tussen ouders en kinderen, als je ergens (ook in leuke situaites zoals uitjes en zo) mensen tegen komt. Vaak gesnauw, gemopper, kortaf, onaardig. Ik herkende daar echt helemaal niks in. Wij hadden het vooral altijd gezellig. Maar de laatste tijd begin ik me steeds meer in dat nare beeld van die ouders te herkennen :shifty: :oops:
misschien is het het lot van >1 kind hebben (al zie ik ze ook echt wel met slechts 1 kind), maar dat is eigenlijk een prijs die ik niet bereid ben te betalen voor2 kinderen mogen hebben…
Jij mag toch ook wel eens balen? Dus las vandaag lekker die baaldag in. Met een pak zakdoeken en een reep chocolade op de bank. Lekker even snotteren en je rot voelen! Zodra je je beter voelt kan je dingen beter aan en kan je je kinderen beter uitleggen waarom bijv. dat antibioticapilletje zo belangrijk is. Dus denk vandaag even extra aan jezelf :hug: ! Gaat het morgen vast weer wat beter…