@fiep klophout wrote:
@hanneke wrote:
@fiep klophout wrote:
@Sennapen wrote:Joh, das toch normaal… En als ze dan op bed liggen denk wat een schatje hebben we toch of als ze iets liefs doen!! En anders halen ze het bloed onder je nagels vandaan en wil je ze wel achter het behang plakken.
mijn 'dip' is niet zozeer dat je ze soms wel achter het behang zou willen plakken, als wel dat ik soms reageer op een manier waar ik van weet dat het niet de beste is, en ook niet de een-na-beste....terwijl ik heus wel weet dat dat zo is. Maar dat je dan een periode zo niet lekker zit met elkaar dat het dus ondanks voornemens en zo toch regelmatig zo loopt. en dat ik vervolgens me dus de slechte moeder voel en dat soort gelazer.
Dat dus.
En het erge met mij is dat ik op dit moment ook gewoon geen zin heb om het anders te doen. Ik weet dat wat ik doe niet goed is, en toch doe ik het omdat ik de energie niet meer op kan brengen om het wel goed te doen.
niet zo'n zin om al mijn sores op het www te gooien, maar laat ik volstaan met dat ik me er vanalles bij voor kan stellen wat je hier schrijft :-*
Fijn dat wel allemaal fouten maken.
Ben me soms te bewust van dingen die we geroepen hebben,die echt niet door de beugel kunnen (uit onmacht en zware vermoeidheid).
Als Jo dan voor de tigste keer me toeroept dat ik zijn moeder niet meer mag zijn,dan is er wel eens een "Prima, zal ik maandag voor je regelen" geroepen. Niet omdat dat goed is, niet omdat het correct is,maar puur om een situatie te breken die al even gaande is.
Uitleg achteraf doet een hoop goed,maar de momenten van "oeps,wat zei ik nou" sluiper er soms wel in.
Vanavond 2 behoorlijk kijvende en vechtende kids uit elkaar gehaald,die me al vechtend toe staan te schreeuwen dat de ander hem pijn heeft gedaan (terwijl ze zelf weer een klap uitdelen). Ik praat,stop,kalmeer,roep,gil,schreeuw,maar blijk totaal genegeerd te worden door beide jongens. Alsof het 2 dolle stieren zijn.
Uiteindelijk moet er een 2e volwassene aan te pas komen om ze uit elkaar te halen en te houden.
En dan staan ze beide schreeuwend tegenover je om je ervan te overtuigen dat de ander begon. Terwijl beide heren geen seconde luisteren naar wat IK te zeggen heb.
Schaar me beetje bij beetje bij de groep "Ach, hoe lang nog tot einde vakantie?"
Thuis opvangen is leuk,maar de kids missen wel degelijk een vorm van dagbesteding.
Nog even volhouden tot we werkelijk op vakantie gaan. Doet vaak heeeel veel goed.
Aangezien een groot deel van de frustratie en boosheid een issue is bij 1 van de 2 en wij een hoop willen,maar dit misschien boven onze macht gaat, hebben we de hulp reeds ingeroepen. Voelt weer als falen,maar WIJ zijn al evenwichten volwassenen, hij moet het nog worden. Niet aanklooien in de hoop dat het vanzelf goed komt.
En zodra de zon weer schijnt (figuurlijk) staan ze diep in de nacht naast je bed. "Mama ik wil bij jou zijn". "Mama,knuffel".
Soms een emotionele achtbaan...